کد خبر: 917692
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
كلاهبردار نامرئي كه با وعده فروش خودروهاي خارجي خريداران را فريب داده بيش از يك‌ميليارد تومان به جيب زده بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار ما، دهم خرداد‌ماه امسال بود كه مردي وارد كلانتري 129 جامي شد و مأموران كلانتري را از ماجراي كلاهبرداري با خبر كرد. او توضيح داد: من از طريق شبكه تلگرام با مرد جواني به نام سعيد.‌د آشنا شدم. او خودش را وارد كننده خودروهاي خارجي معرفي كرد و از من خواست براي خريد يك خودروي خارجي سرمايه‌گذاري كنم كه قبول كردم. بدون اينكه با او ملاقات كنم يا به محل كارش بروم به او اعتماد كردم براي همين براي پيش خريد يك خودروي فولكس ليزينگي، ابتدا 16‌ميليون تومان به شماره حسابي كه برايم ارسال كرد واريز كردم. چند روز بعد وقتي براي پيگيري كارهايم با او تماس گرفتم گوشي او خاموش بود و ديگر به تماس‌هايم جواب نداد كه فهميدم كلاهبردار است و شكايت دارم.

بعد از مطرح شدن شكايت پرونده به دستور بازپرس شعبه هفتم بازپرسي دادسراي ناحيه‌11 تهران در اختيار پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

كارآگاهان پليس در اولين گام متوجه شدند كه شكايت‌هاي مشابهي به كلانتري‌هاي شهر گزارش شده است. تحقيقات حكايت از اين داشت كه سعيد با ايجاد كانال در تلگرام يا اينستاگرام و انتشار عكس خودروهاي خارجي خود را وارد كننده خودرو معرفي كرده و به اين شيوه از متقاضيان كلاهبرداري كرده‌است. مأموران پليس بعد از تحقيق موفق شدند كه متهم را كه مردي 34‌ساله بود در آپارتمان مجردي‌اش در سعادت‌آباد تهران بازداشت كنند. او در اولين بازجويي‌ها به كلاهبرداري از شاكي و دهها نفر ديگر اعتراف كرد.

 او توضيح داد: من به نمايشگاه‌هاي لوكس خودروهاي خارجي مي‌رفتم و از خودروها عكس مي‌گرفتم. بعد عكس‌ها را در صفحاتم در فضاي مجازي منتشر مي‌كردم. متقاضيان هم تماس مي‌گرفتند و با چرب‌زباني آنها را فريب مي‌دادم به طوري كه بدون ديدن من حاضر مي‌شدند پول را به حسابم واريز كنند.

سرهنگ كارآگاه مهدي افشاري، رئيس پايگاه هشتم پليس‌آگاهي تهران بزرگ، با اعلام ارزش يك ميليارد توماني گفت: تاكنون دهها مالباخته پرونده شناسايي شدند و شكايت خود را مطرح كرده‌اند. او گفت: تحقيقات بيشتر از متهم در پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران در ميدان حر خيابان 12‌فروردين در جريان است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار