کد خبر: 917679
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
۳۲ هزار معلول در سه طیف خفیف، متوسط و شدید تحت پوشش بهزیستی استان چهار محال وبختیاری وجود دارد.
مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری با بیان این مطلب و اینکه این افراد از خدمات سازمان بهزیستی همچون کمک‌های موردی، مسکن و... استفاده می‌کنند، اما مستمری بگیران سازمان نیستند گفت: تنها معلولان طیف شدید مستمری‌بگیر سازمان هستند، این درحالی است که برخی پشت نوبتی برای مستمری گرفتن نیز وجود دارد که امید است امسال این امر محقق شود.
میرزایی افزود: از ۳۲ هزار معلول موجود در استان ۵ هزار و ۴۰۰ نفر دارای معلولیت شدید و مابقی دارای معلولیت متوسط و خفیف هستند. وی با اشاره به وجود ۷۶ مرکز توانبخشی در استان، ادامه داد: به برخی معلولان نیز در منزل با پرداخت حق پرستاری به خانواده، ارائه خدمت می‌شود.
این مسئول گفت: سیاست سازمان بهزیستی در کشور پیشگیری از معلولیت است و به همین منظور برای خانواده‌های دارای معلول آزمایش ژنتیک به صورت رایگان انجام می‌شود و مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج و در حین بارداری صورت می‌گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری افزود: در پرداخت تسهیلات به منظور ساخت مسکن روستایی برای خانواده‌های دارای دو معلول رتبه دوم کشوری را دارا هستیم و به این افراد در روستا‌ها ۱۸ میلیون تومان و در شهر‌ها ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.
میرزایی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی ۹۴ درصد فعالیت خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است ادامه داد: دوره‌های آموزشی برای کارشناسان سازمان بهزیستی برگزار شده تا انگیزه خانواده‌های مددجویان را بالا ببرند و به توانمندسازی معلولان کمک کنند.
به گفته وی، وام خویش‌فرمایی ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان با نرخ چهار درصد به افراد داده شده و حق بیمه آنان نیز توسط سازمان پرداخت می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار