کد خبر: 917665
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
سازمان بسیج اساتید در بیانیه‌ای تاکید کرد: در صورت تکرار ورود مأموران خارجی به صحن و سرای دانشگاه‌ها و مراکز علمی وطن جنبش استادی ایران مهارت ملّی انقلاب دوم را نوسازی خواهد کرد.
جوان آنلاین: در پی بازرسی ماموران آژانس بین المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌های کشور مانند علم و صنعت، شهید بهشتی و ... سازمان بسیج اساتید کشور با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: در صورت تکرار ورود مأموران خارجی به صحن و سرای دانشگاه‌ها و مراکز علمی وطن جنبش استادی ایران مهارت ملّی "انقلاب دوم" را نوسازی خواهد کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا (نساء/۱۴۱)

پس از سلسله اخبار نگران کننده کاهش نرخ رشد علمی کشور و تنزل مقام ایران در جهان طی سال‌های اخیر، تعطیلی بسیاری از صنایع پیشرو و بالادستی مرتبط با چرخة علم، فنّاوری و پیشرفت نظیر صنعت هسته ای، هوافضا، صنایع هوایی و افت شدید برنامه‌های فنّاوری نانو و ... اکنون اخباری از بازرسی مأموران آژانس بین المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌های کشور نظیر دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه شهید بهشتی و ... به گوش می‌رسد.

در هفته‌های اخیر که خبر‌های حیرت آور ورود مأموران خارجی در فضای دانشگاهی کشور منتشر شد، غیرت و نگرانی دانشمندان، استادان و دانشجویان متعهد و وطن خواه را برانگیخته و موجب نگرانی شدید دلسوزان پیشرفت و استقلال علمی ایران شد.

ماجرا از آنجا شروع شد که تعدادی از مأموران آژانس انرژی اتمی طی هفته‌های اخیر، اجازه یافته اند تا در روز تعطیل و به صورت پنهانی اقدام به تفتیش و بازرسی از دفاتر کار استادان و آزمایشگاه‌های دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران نموده و صحنه‌ای دیگر از فرآیند نقض استقلال و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی را رقم زنند؛ تأسف بارتر آنکه پس از افشای این خبر، مشخص شد این تنها مورد بازرسی از دانشگاه‌ها نبوده و در چند دانشگاه دیگر نیز این اقدام تأسف بار تکرار شده است و این که حتی اطلاعات اساتید دانشگاهها، نقشه دانشگاهها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تحقیقاتی در اختیار مأموران خارجی قرار داشته است.

علی رغم ادّعای مکرر مدیران وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی در پیروی و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب و منافع ایرانیان، اما در واقعیت شاهد عملکرد متناقض در تن دادن به خواسته‌های نامشروع دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام در شکلی دیگر هستیم؛ دغدغه‌ای بس عمیق و جدّی از عملکرد چند سال اخیر دولتمردان حول اعتماد به بیگانگان که ذهن دلدادگان و دلبستگان به ایران، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به خود مشغول کرده و آنان را به دلیل ادامه و استمرار این روند، به شدت نگران نموده است.

در حالی که رهبر انقلاب در سخنرانی ۱۴ خرداد خود تکلیف معینی در خصوص فراهم آوردن مقدمات دستیابی به ۱۹۰ هزار سو در غنی سازی اورانیوم برعهده سازمان انرژی هسته‌ای نهادند و فرمودند: «سازمان انرژی هسته‌ای موظف است سریعاً مقدمات و آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو - فعلاً در چهارچوب برجام- فراهم کند و برخی مقدمات دیگر را که رئیس جمهور محترم دستور آن را دادند، از همین فردا آغاز کند»؛ مع الأسف، گویا سازمان انرژی اتمی، اساتید دانشگاه را از تحقیقات علمی منع نموده و راه را برای مأموران خارجی باز کرده است!

اکنون شاهد آنیم که علیرغم تأکید صریح ایشان مبنی بر ممنوعیت دسترسی بیگانگان به دانشمندان و زیرساخت‌های علمی کشور به خصوص در مسائل هسته ای، با بهانه واهی و به صورت پنهانی به عوامل آژانس اجازه داده می‌شود، تا اقدام به بازرسی از آزمایشگاه‌های دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت، تفتیش دفاتر اساتید آن دانشکده و حرمت شکنی نسبت به حریم و محیط علمی نموده و از مراکز فنّاوریِ اقتدار آفرین کشور جاسوسی کرده و گزارش‌های دقیق تهیه کنند؛ کاری که با استقلال علمی و شرف ملّی در تعارض است.

چطور می‌توان باور و قبول کرد در شرایطی که حتی نیرو‌های انتظامی وطن برای حفظ امنیت شهروندان و محیط دانشگاه، باید با مجوز خاص به محوطه دانشگاه (چه رسد به اتاق اساتید و آزمایشگاه ها) وارد شوند و بعضاً دشمنان ملّت و هویت ایرانی از این موضع به دلسوزی ریاکارانه، نظام مظلوم جمهوری اسلامی را با اقسام تهمت‌ها در بنگاه‌های خبری بمباران می‌کردند، اینک به بهانه‌های واهی اجازه ورود به اتاق اساتید (!) و آزمایشگاه‌های آنان به مأموران خارجی داده شود؟

اقدام ضد ملّی بازرسی از مراکز تحقیقاتی دانشگاهی و رفتار تحقیر آمیز بازرسان با اساتید دانشگاه ایرانی، نشان می‌دهد علی رغم ادعا‌های دولتمردان درباره مفاد توافق خسارت بار برجام، اجازه تحقیق و توسعه ((R&D حتی در دانش‌های غیر هسته‌ای نیز به بهانه امکان ارتباط با مسئله هسته ای، از دانشمندان وطن سلب شده است!

با افشای گامی جدید در نقض فرامین نگاهبان واقعی علم و کرامت استادان و دانشمندان ایرانی، یعنی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و سرپیچی و تمرّد از دستور صریح ایشان، جای آن دارد که پرسیده شود حدّ نهایی در نقض ساحت علم و دانشمندان وطن تا کی و کجا تداوم خواهد یافت؟ آیا هنوز هم قرار است ملّت در رابطه با توافق شکست خورده برجام و ابعاد و ضمایم آن نامحرم دانسته شده و در حسرت توجه دولت به خواسته‌های آنان و اقتدار در مقابل زیاده خواهی‌های دولت‌های مستکبر بمانند؟

در همین راستا تذکراتی را به مسئولین مربوطه اعلام می‌کنیم:

به همه مسئولین مرتبط با این رخداد تلخ اعلام می‌کنیم، اساتید و دانشجویان انقلابی و غیور دانشگاه، در صورت عدم اقدام مناسب ازسوی مسئولین و تکرار این بازرسی ها، با مأموران مزاحمی که تحت عنوان بازرس قصد ورود به صحن و سرای دانشگاه‌ها و مراکز رسمی علمی و پژوهشی را دارند، برخورد انقلابی خواهند کرد و مانع ورود آنان به حریم مقدس دانشگاه و آزمایشگاه شده و از بازرسی‌های مأموران مستتر موساد، اینتلیجنت سرویس و سیا جلوگیری نموده و چه بسا این بار این جنبش استادی فرزندان ایران خواهد بود که "مهارت تاریخی انقلاب دوم" در صدر نهضت امام خمینی (ره) را بازاندیشی خواهد کرد.

پرواضح است که در عرف نهاد‌های بین المللی نظیر آژانس انرژی اتمی، بسیاری از بازرسان، درواقع در نقش جاسوسان حرفه‌ای دولت‌های غربی عمل می‌کنند؛ تجربة تلخ به شهادت رساندن استادان عالی مقام؛ شهیدان شهریاری و علیمحمدی رضوان الله علیهم نشان داد، صدور اجازه بازرسی به آژانس بین المللی انرژی اتمی به معنی معرفی لیست دانشمندان ما به سرویس‌های جاسوسی غربی و قرار گرفتن نام این قهرمانان ملّی در لیست ترور رژیم صهیونیستی و سازمان آدمکشی و مؤتلف با صدام در جنگ علیه ایرانیان (گروهک منافقین) است؛ بنابراین ما اساتید دانشگاه، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، وزیر علوم و وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت را مسئول مستقیم جان همه استادان و حفظ صحن و سرا و کالبد دانشگاه‌هایی می‌دانیم که طی هفته‌های اخیر تحت بازرسی بازرسان آژانس قرار گرفته اند.

ضمن محکومیت قاطع بازرسی و تفتیش آزمایشگاه‌ها و دفاتر استادان مکرّم دانشگاه ها، این حادثه را اهانت مسلّم به نهاد علم ایرانی و نقض استقلال، شرف و حاکمیت ملّی در محیط دانشگاه و جاسوسی از دانشمندان کشور دانسته و مقامات مسئول، به خصوص وزیر امور خارجه، وزیر علوم و رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر کشور را مسئول مستقیم اصل و پیامد این ماجرا دانسته، و آنان را موظف به عذرخواهی از اساتید دانشگاه و جامعه دانشگاهی کشور و جبران هتک حیثیت واقع شده نسبت به محیط دانشگاه و نیز شفاف سازی در پیشگاه ملّت می‌دانیم.

از وزارت امور خارجه و سایر نهاد‌های مسئول و مرتبط می‌خواهیم تا نسبت به جبران بی حرمتی و اهانت انجام شده و ارائه تضمین‌های عملی برای جلوگیری از تکرار آن اقدام کرده و گزارش آن را در اسرع وقت به جامعه دانشگاهی و ایرانیان ارائه نمایند.

از نهاد‌های مختلف امنیتی و نظارتی، به خصوص مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تا ضمن پیگیری جدی موضوع و روشن شدن ابعاد مختلف آن، نسبت به برخورد با عوامل و مسببین اصلی وقوع ماجرا اقدام و گزارش آنرا به اطلاع عموم ملّت و بخصوص جامعه دانشگاهی ایران برسانند.

در پایان یادآور می‌شویم در شرایط کنونی، دولت محترم علاوه بر پرکاری و عزم شبانه روزی برای ساماندهی امور مردم، نیازمند تقویت هویت ملی- انقلابی برای گذار از مشکلات و نابسامانی‌های اقتصادی و اجتماعی است، از این رو ضروری می‌نماید که ریاست محترم جمهور با ورود مستقیم به این حادثه حیرت آور و جبران آن از موضع ریاست شورای عالی امنیت ملّی، ضمن توبیخ عوامل بی حرمتی به دانشگاه‌ها و دانشمندان ایرانی، به دلجویی از دانشگاهیان پرداخته و در این باره با ایشان گفتگو کنند؛ گو اینکه قضاوت عقل و منافع ملّی حکم می‌کند حفظ و تقویت کرامت، عزت و سلحشوری ایرانیان به عنوان سرمایه اجتماعی گرانبها، در صدر اولویت‌های هیئت دولت برای عبور از مشکلات باشد.

تیرماه ۹۷

سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار