کد خبر: 917644
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
یک روزنامه آمریکایی تحلیلی درباره سخنان رئیس‌جمهور این کشور که دیگران را احمق و خودش را فردی با ذکاوت می‌داند فراهم کرده است.
جوان‌آنلاین: یک روزنامه آمریکایی در تحلیلی فهرستی از سخنان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تهیه کرده که او در آن‌ها اطرافیانش را احمق و خودش را فردی با ذکاوت جلوه داده است.

درباره سیاست‌هایدونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «ما کشوری به شدت احمق هستیم».

روزنامه واشنگتن‌پست در مقاله‌ای به قلم «دانا میلبانک»، ستون‌نویس این روزنامه در تیتر خود نوشته «ما کشوری به شدت احمق هستیم» و در ادامه آورده است: «دوستان آمریکایی من، ما کشوری به شدت احمق هستیم.»

«میلیانک» در ادامه کنایه‌ای به سخنان چند وقت پیش دونالد ترامپ که خودش را «یک نابغه بسیار پایدار» خوانده بود زده و نوشته است: «من می‌دانم که همین‌طور است، چون رئیس‌جمهور ترامپ بار‌ها این را به اطلاعمان رسانده که ما کشوری احمق هستیم- او از وقتی که کارزارش برای ریاست‌جمهوری را آغاز کرده این دیدگاه را دست‌کم ۹ بار ابراز کرده است. همان‌طور که بعد از نشست ناتو در هفته گذشته به ما یادآوری کرد که "نابغه‌ای بسیار پایدار است. "

این نویسنده در ادامه با نقل بریده‌هایی از سخنان ترامپ که او در آن‌ها آمریکا را احمق دانسته نوشته است: «علاوه بر این، این دیدگاه کاملاً هوشمندانه رئیس‌جمهور است که "آدم‌های احمق" برا ما حکمرانی کرده‌اند و "قوانین ما بسیار فاسد و احمقانه هستند. ما درباره تجارت با سایر کشور‌ها حماقت به خرج داده‌ایم و معامله‌هایی احمقانه با عراق، ایران، چین، مکزیک، کانادا، اروپا و مسلمانان داشته‌ایم. "مزخرف‌ترین" قوانین را در زمینه مهاجرت داریم. برخی از چیز‌های احمقانه بی‌شماری که ترامپ آن‌ها را شناسایی کرده‌اند عبارتند از: کارکنان کاخ سفید، اف‌بی‌ای، اتحادیه فوتبال ملی، دموکرات‌ها، فیلی‌باستر و روزنامه‌نگاران.»

به نوشته واشنگتن‌پست، ترامپ اخیراً در جمع گروهی از خیرین گفت: «ما خیلی احمق هستیم.» آن‌ها خندیدند. او اخیراً هم در جمع هوادارانش گفت: «شما حس می‌کنید به نوعی احمق فرض شده‌اید، این‌طور نیست؟ فکر نمی‌کنید احمق هستید؟ (لابد هواداران هم باید داد می‌زدند: احمقیم! احمقیم)»

واشنگتن‌پست در ادامه مجموعه طویلی از اظهارات ترامپ که او در آن‌ها ملت آمریکا را احمق و خودش را باهوش و نابغه فرض کرده فهرست کرده و با کنار هم قراردادن گزاره‌هایی به صورت کنایه‌آمیز، نشان داده که عکس این رابطه، احتمالاً درست‌تر است.

«ترامپ بعضی وقت‌ها در متقاعد کردن آدم‌ها به اینکه مواضعش حقیقت است مشکل دارد، به خاطر اینکه دورش را مشتی احمق گرفته‌اند. متحدان ما در ناتو از تهدید‌های ترامپ برای خروج از این ائتلاف و ادعای بعدی او که اتحادیه اروپا دشمن آمریکا است، انتقاد کردند. احمق‌ها! اگر باهوش‌تر بودند می‌دانستند که اگر ناتو قوی شده به خاطر کار‌های ترامپ است. آن‌هایی که فیلم حرف‌های ترامپ را تماشا کردند که می‌گفت: آلمان کاملاً تحت کنترل روسیه است، فکر کردند جان کلی از این حرف‌ها آزرده بود. واقعاً احمقند، چون نمی‌دانند که ناراحتی کلی بابت این بود که منتظر یک صبجانه کامل با پنیر و خامه بود. مردم انگلیس تصور کردند که ترامپ ترزا می‌نخست‌وزیر انگلیس را به باد انتقاد گرفته بود که در مصاحبه‌ای گفت: "می" برگزیت را به باد داده و باید به نصیحتش عمل می‌کرد. اما آن‌ها هم چیزی حالی‌شان نیست، چون ترامپ گفت: "من از نخست‌وزیر می‌انتقاد نکردم. " به نظر می‌آمد که ده‌ها هزار نفر (اگر نگویم صد‌ها هزار نفر) در خیابان‌های انگلیس بودند و حتی با هوا کردن بالن نارنجی بچه ترامپ او را مسخره می‌کردند، اما نبوغ ترامپ این را تشخیص داد که "مردم در بریتانیا من را دوست دارند.»
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار