کد خبر: 917633
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
رئیس دانشگاه تبریز خبر داد
رئیس دانشگاه تبریز گفت: با پیگیری‌های دبیرخانه همکاری‌های علمی ایران و ترکیه مستقر در دانشگاه تبریز، راه‌های توسعه همکاری دانشگاهی بین ایران و ترکیه مورد بررسی قرار گرفت.

محمدرضا پورمحمدی   اظهار داشت: با پیگیری دانشگاه تبریز، در نشست دو روزه‌ای که در دانشگاه آیدین استانبول برگزار شد، راه‌های توسعه همکاری‌های علمی ایران و ترکیه با حضور روسای دانشگاه‌های سطح یک و دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه علت پیشگامی دانشگاه تبریز در ایجاد توسعه همکاری‌های بین دانشگاهی ایران و ترکیه استقرار دبیرخانه همکاری‌های علمی دو کشور در این دانشگاه بوده است، تصریح کرد: این نشست دو روزه بیشتر با محوریت تبادل استاد، دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی برگزار و طرفین در خصوص راه‌های ارتقاء توان علمی و آموزشی و انجام  فعالیت‌های پژوهشی میان مراکز آموزش عالی دو کشور به رایزنی پرداختند.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دیگر اهداف این نشست نیز یادآور شد: برگزاری جلسات مختلف و معرفی توانمندی‌ها و خواسته‌ها و دستیابی به حوزه‌های مشترک همکاری‌های علمی دانشگاه‌های دو کشور از جمله دیگر اهداف این نشست بوده است.

پورمحمدی همچنین با تاکید  به مرحله تجاری‌سازی برخی پروژه‌های مشترک میان مراکز دانشگاهی ایران و ترکیه اظهار امیدواری کرد، در چارچوب همکاری علمی بین دو کشور، طرفین از ظرفیت‌ها و تجارب یکدیگر استفاده کنند.

وی خاطرنشان ساخت: همکاری بین‌المللی میان دانشگاه‌های ایران و کشورهای مختلف برای توسعه و رشد علمی در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و یکی از بهترین شیوه‌ها برای شکل‌گیری این همکاری‌ها، تشکیل جلسات مشترک روسای دانشگاه‌‌های مختلف جهان با روسای دانشگاه‌‌های ایران است و این جلسه در همین راستا تشکیل شده است که پیش از این نیز با دانشگاه‌های روسیه این همکاری شروع شده و نتایج خوبی عاید شده است.

رئیس دانشگاه تبریز ادامه داد: در این نشست روسای دانشگاه‌های تهران، تبریز، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، اصفهان، شیراز، مشهد، علامه طباطبایی، خواجه نصیرالدین طوسی، تربیت مدرس و علم  و صنعت با طرف‌های ترک به رایزنی و گفت‌وگوی تخصصی در حوزه‌های علمی و مدیریت مراکز دانشگاهی پرداختند.

به گفته وی در حاشیه این  نشست دو روزه روسای دانشگاه‌های ایران و ترکیه چندین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند همچنین علاوه بر نشست و اجلاسیه مشترک دانشگاه‌های ایران و ترکیه روسای دانشگاه‌های تبریز و صنعتی شریف از دانشگاه فنی «قبزه» و شعبه «توبیتاک قبزه» بازدید و در خصوص توسعه همکاری‌های دو جانبه مذاکره کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر