کد خبر: 917631
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
نماینده مردم بناب در مجلس:
نماینده مردم بناب در مجلس با بیان اینکه بناب قابلیت تبدیل شدن به قطب آموزش عالی شمال‌غرب کشور را دارد، گفت: ۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه‌های این شهر تحصیل می‌کنند.

ضیاءالله اعزازی‌ملکی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار مناسب حوزه آموزش عالی در شهرستان بناب، اظهار کرد: وضعیت آموزش عالی در این شهرستان از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است به طوریکه این شهرستان دارای دانشگاه دولتی، آزاد، پیام نور و علمی کاربردی است که هر یک از این دانشگاه‌ها حداقل دارای 3 هزار دانشجو هستند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار مجموع دانشجوهای شهرستان بناب بیش از 12 هزار نفر است، اضافه کرد: با توجه به وسعت، وجود امکانات و تجهیزات در شهرستان بناب این شهرستان قابلیت جذب تعداد دانشجو بیشتری نیز دارد و می‌‎تواند در کنار تبریز قطب آموزش عالی شمال‌غرب کشور باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از نخبگان مهندسی کشور از دانشگاه فنی مهندسی فارغ‌التحصیل شده‎اند، خاطرنشان ساخت: با توجه به بهره‌مندی شهرستان از اساتید مجرب و وجود امکانات مناسب در استان، دوره تحصیلی دکتری نیز برای دانشجویان در شهرستان بناب وجود دارد و دانشجویان دکتری می‌‎توانند از این ظرفیت مناسب بهره‌مند شوند.

اعزازی‌ملکی افزود: در کنار بهره‌مندی از این فضای دانشگاهی بناب از مدرسه علوم دینی و حوزه علمیه بسیار خوبی نیز بهره می‌برد و سالانه تعداد زیادی طلبه در این شهرستان مشغول تحصیل و تهذیب می‎شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه جمعیت بناب 135 هزار نفر است، اضافه کرد: با توجه به وجود بیش از 12 هزار دانشجو در این شهرستان این شهر، شهری دانشگاهی لقب دارد و در حوزه آموزش عالی حرف برای گفتن دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر