کد خبر: 917577
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
رئیس سازمان زندان های کشور :
رئیس سازمان زندان ها در ادامه سفر به استان اصفهان ضمن دیدار با استاندار اصفهان مسائل اجرایی زندان های استان را مورد بررسی قرار داد

   به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، در این نشست دکتر جهانگیر با تاکید بر ضرورت تناسب فضای فیزیکی زندان ها با تعداد زندانیان گفت: زندان ها دو کارکرد عمده دارند که مهمترین آنها تامین امنیت در جامعه است.

وی تصریح کرد: وجود افراد معارض قانون در جامعه مانند سارقان و قاچاقچیان در جامعه مطلوب نیست و زندان ها با نگهداری این افراد در توسعه امنیت در جامعه تلاش می کنند.

مشاور رئیس دستگاه قضا دومین کارکرد مهم سازمان زندان ها را اجرای اقدامات تامینی و تربیتی عنوان کرد و گفت: بازاجتماعی نمودن افراد برای بازگشت به جامعه یک اصل در زندان هاست.

وی ادامه داد: یکی از پیش شرط های مهم در اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی وجود فضاهای استاندارد و امکانات لازم است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه افزود: امروز برخی از زندان ها با توجه به قدمت و قرار گرفتن در محیط شهری باید به بیرون شهرها منتقل شود تا ضمن ایجاد زندان های جدید و جایگزین کردن آنها با زندان های قدیمی بتوانیم برنامه های اصلاحی و تربیتی را با ظرفیت کامل اجرا کنیم.

رئیس سازمان زندان ها در ادامه گفت: قطعا ساخت زندان مطلوب ما نیست ولی این یک واقعیت در تمامی جوامع است لذا می توانیم با توسعه مجازات های جایگزین حبس ضمن کاهش جمعیت زندانیان، آسیب های زندان را نیز در جامعه کاهش دهیم.

در ابتدای این جلسه استاندار اصفهان با تاکید بر جایگاه سازمان زندان ها در تامین امنیت و نگهداری افراد معارض قانون گفت: نوع کارِ سازمان زندان ها ارزشمند و قابل احترام‌است.

محسن مهرعلیزاده اظهار داشت: شان و جایگاه حکومت اسلامی و فرهنگ و رافت اسلامی ایجاب می کند تا ما به سمت تعطیلی زندان ها برویم.

وی ادامه داد: ما از رئیس سازمان زندان ها دعوت کردیم تا در خصوص زندان مرکزی اصفهان که در منطقه مسکونی شهری اصفهان قرار گرفته است و ضرورت انتقال آن به خارج از شهر گفتگو نماییم.

شایان ذکر است در این نشست برخی از مدیران حاضر به اظهار نظر در خصوص نحوه انتقال زندان پرداختند و مقرر گردید کار گروهی برای انتقال سریعتر این زندان تشکیل شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر