کد خبر: 917557
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
تأکید معاون گردشگری بر نقش زنان در صنعت توریسم
محمد محب‌خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی بر نقش پررنگ زنان در مدیریت گردشگری کشور تأکید کرد و آن را نشانی از مدیریت سایه بانوان دانست.
محمد صادقی
محمد محب‌خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی بر نقش پررنگ زنان در مدیریت گردشگری کشور تأکید کرد و آن را نشانی از مدیریت سایه بانوان دانست.
محب‌خدایی در دومین همایش و هم‌اندیشی بانوان کارآفرین در صنعت گردشگری و حوزه صنایع دستی که روز گذشته برگزار شد، گفت: «۸۰ درصد پرسنل معاونت گردشگری بانوان هستند، گردشگری محوری است که در همه بخش‌ها بحث میزبانی را دارد و این استعداد در بانوان نهفته است، ذوق و استعداد و هنر در گردشگری موضوع مهمی است که بانوان در این بخش نقش و جایگاه ویژه‌ای دارند.» وی تأکید کرد: «روح دادن به استعداد و هنر موضوعی است که در نهان بانوان نهفته است، ما نیاز داریم که از استعداد‌های بانوان بهره‌مند شویم و بتوانیم با مقاصد گردشگری دنیا رقابت کنیم.» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ادامه گفت: حوزه گردشگری ما به خصوص گردشگری تفریحی، خانواده‌محور است که در گردشگری ما می‌تواند جذابیت ایجاد کند و در بحث ایجاد اشتغال نیز امید است که شاهد فعالیت چشمگیر بخش خصوصی باشیم. وی با تأکید بر معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاثیر آن بر رونق گردشگری، گفت: امروز فضای مجازی نقش بسزایی در این امر دارد و بانوان کارآفرین نیز می‌توانند به عنوان تور اپراتور‌های مجازی، تور لیدر‌ها و بازاریاب‌های حرفه‌ای فعالیت کنند.
در این همایش، فاطمه مقیمی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، با تأکید بر اینکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، گفت: هم اکنون نیمی از مشارکت‌های اقتصادی برعهده زنان است و استفاده از تمام ظرفیت‌های جامعه می‌تواند بخش‌های اجتماعی را رشد و توسعه دهد، امروزه اگرچه همکاری زنان کشورمان در مشارکت‌های اقتصادی افزایش پیدا کرده است، اما هنوز به هدف مطلوب نرسیده‌ایم. مقیمی با بیان اینکه میزان تحصیلات عالی زنان نتوانست نرخ مشارکت اقتصادی زنان را بالا ببرد، افزود: این موضوع تا اندازه زیادی به میزان به کار گرفتن و پست مدیریتی آن‌ها در بخش دولتی و بخش دیگر آن به لزوم وجود سرمایه برای فعالیت در بخش خصوصی برمی‌گردد. این عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اظهار کرد: باید بدانیم که افزایش فعالیت زنان در اقتصاد می‌تواند به توسعه اقتصادی جامعه کمک کند. امروزه تنها راه رشد اقتصاد ما تحصیلات نیست، ما می‌توانیم با تکیه بر توانایی‌هایمان به توسعه درآمدزایی کشورمان کمک کنیم. مقیمی گفت: «زنان و مردان نقش‌هایی را ایفا می‌کنند که می‌توانند مکمل هم باشند، افزایش مشارکت زنان در امور اقتصادی می‌تواند ثمرات اقتصادی خوبی برای کشور داشته باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار