کد خبر: 917491
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
گفت و گوی "جوان آنلاین" با سرمربی تیم ملی ووشو در پی قهرمانی تیم ملی جوانان در جهان
هفتمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی جوانان جهان درحالی بامداد امروز به پایان رسید که ووشو کاران جوانان کشورمان با کسب ۱۱ مدال طلا،۸ نقره و ۷ برنز برای نخستین بار توانستند برسکوی نخست قهرمانی جهان بیایستند. تیم هنگ کنگ هم با کسب ۱۰ مدال طلا، ۴ نقره و ۸ برنز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و آمریکا هم با ۸ مدال طلا، ۴ نقره و ۳ برنز سوم شد.

سرویس ورزشی جوان آ‌نلاین - وحید صابری: هفتمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی جوانان جهان درحالی بامداد امروز به پایان رسید که ووشو کاران جوانان کشورمان با کسب ۱۱ مدال طلا،۸ نقره و ۷ برنز برای نخستین بار توانستند برسکوی نخست قهرمانی جهان بیایستند. تیم هنگ کنگ هم با کسب ۱۰ مدال طلا، ۴ نقره و ۸ برنز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و آمریکا هم با ۸ مدال طلا، ۴ نقره و ۳ برنز سوم شد. تیم‌های مالزی و چین هم در رده های بعدی قرار گرفتند.این برای اولین بار است که ایران هم در بخش ساندا و تالو توانسته قهرمان دنیا شود. پیش از این چین همواره یکی از مدعیان کسب این عنوان بوده است.

این دوره از رقابتها که با حضور۴۰۰ ووشوکار از ۴۵ کشور در برزیل برگزار شد که سانداکاران کشورمان شگفتی ساز شدند و برای نخستین بار قهرمان جهان شدند.

حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی در گفت وگو با "جوان آنلاین "درباره کسب قهرمانی جوانان ووشوکار در جهان گفت: این اولین بار است که تیم ملی جوانان توانسته قهرمان جهان شود و جای شکر دارد.واقعا از این بابت خوشحالم.بخصوص این که ما به غیر رکوردشکنی توانستیم تابوی قهرمانی های چین را هم بشکنیم. چین همیشه در این رشته مدعی بوده اما تلاش و عملکرد خوب ملی پوشان جوان باعث شد تا این طلسم شکسته شود و پرچم کشورمان در برزیل بالاتر از پرچم همه کشورها به اهتزار دربیاید.

وی با اشاره به این که روی سکوی رفتن تیم ملی قابل پیش بینی بود اظهار داشت: واقعیت این است که برنامه ریزی و اردوهای منظم تیم ملی در سطح بسیار بالایی انجام شد و همین موضوع درصد شانس مدال آوری ایران با بیشتر کرده بود اما شخصا تصور نمی کردم که تیم ملی بتواند قهرمان جهان شود و شگفتی بیافریند.از این بابت بسیار خوشحالم چرا که همین بچه ها در آینده می توانند به تیم ملی بزرگسالان تزریق شوند و بازهم شاهد مدال آوری شان باشیم.

سرمربی تیم ملی درباره کسب ۹ مدال طلا در این رقابتها گفت: ببینید وقتی تیمی ۹ مدال طلا را کسب می کنند یعنی اینکه بسترسازی خوبی در این زمینه انجام شده است. ما در این رقابتها در وزن ۵۲ کیلو محمد رضایی را داشتیم که انصافا در فینال ستاره بود و توانست سانداکار اندونزی را با اقتدار شکست دهد و طلایی شود یا مثلا کیانیان در فینال در حالی برابر سانداکار برزیلی قرار گرفت که همه سالن طرفدار این ورزشکار برزیلی بودند اما این جوان با غیرت در ۲ راند با مبارزه ای شجاعانه ، حریفش را شکست داد و قهرمان شد.

اوجاقی در ادامه درباره این که با این قهرمانی وظیفه فدراسیون سخت تر می شود افزود: به نظرم فدراسیون تا این جا کار بسیار خوب کار کرده است. این قهرمانی موید این موضوع است.می دانم که فدراسیون دراین چند ساله در تمام رده ها تیم ملی با استعداد یابی سعی در انتخاب بهترین ها بوده است. برگزاری کلاس های آموزشی و استعدادیابی هم در دیگر اقدامات هدفمند و تاثیر گذار این فدراسیون بوده که باعث رشد ووشو در کشور شده است.در واقع باید کاری کرد که توان بچه ها از بالقوه به الفعل تبدیل شود.در کل تمام این بسترسازی ها میشود این قهرمانی.می شود این شگفتی سازیی .از امروز به بعد ووشوی ما در دنیا حرف اول را می زند و باید با برنامه ریزی های درست این روند روبه پیشرفت را حفظ کنیم.

سرمربی تیم ملی درآستانه بازی های آسیایی جاکارتا درباره شرایط تیم ملی بزرگسالان هم اظهار داشت: در این مدت تمرینات بسیار خوبی را در ۶ مرحله سپری کردیم.تمام اردوها در تهران برگزار شد و در آن با برگزاری دو دیدار با تیم اندونزی سعی کردیم ایرادات مان را برطرف کنیم.البته اول تا پنجم تیرهم یک تورنمنت بسیار خوب که چند تیم خارجی از جمله لبنان، افغانستان، سوئد،ویتنام ، هند و ارمنستان تحت عنوان جام پارس برگزار کردیم تا بچه ها بیشتر خودشان را در موقعیت بازی های آسیایی جاکارتا ببینند و نقاط قوت و ضعف خود را برطرف کنند. انشاله قرار است چند روز دیگر اردویی ۱۰ روزه در شهرکرد داشته باشیم و بعد در تهران دوباره اردویی داشته باشیم و راهی مسابقات آسیایی شویم، اما آنچه در مسابقات آسیایی برای ما تاسف بار است حضور ملی پوشان ما فقط در دو وزن است که طبق تصمیم شورای ووشوی جهانی مبارزات در دو وزن سبک وزن برای آقایان و بانوان برگزار می شود این در حالی که ما ملی پوشان خیلی خوبی در وزنه ای سنگین تر داریم که همواره در مسابقات آسیایی و جهانی توانسته اند مدال طلا را کسب کنند. از الان نمی شود درباره مسابقات و نتایج آن صحبت کرد اما امیدوارم ووشو این بار در سبک وزن هم بدرخشد و طلایی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار