کد خبر: 917482
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
اینستاگرام؛ محمد امین سلیمی:

به گزارش جوان آنلاین، محمد امین سلیمی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی، در صفحه اینستاگرام خو به بهانه سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر نوشت:

در طول هفت سال حضورم در تشکلهای انقلابی هیچ فعال خانمی را نمیشناسم که نسبت به جایگاه بانوان در تشکیلات گلایه مند نباشد.مشخصا اینکه در تشکلهای ما جایگاه درستی برای بروز توانمندی های خواهران دیده نشده است و ساز و کار درستی برای همکاری با آنان وجود ندارد یک حقیقت است.

آنچه که مدتهاست نقش آفرینی بانوان را در این عرصه با اختلال مواجه کرده به هر دو طرف برمیگردد یعنی به همان اندازه که آقایان در ایجاد این نقایص سهم دارند نباید از سهم خواهران در ایجاد  این وضعیت غافل شد. روشن تر آنکه ظلمی که بخشی از بدنه خواهران در حق هم جنسان خود در تشکیلات کرده اند ظلم کمی نیست‌. حواشی اخلاقی و عدم درک صحیح دو طرف از روحیات یکدیگر تا عدم تخمین مناسب از توانمندی های خود و طرف مقابل و کارسپاری و ایده پردازی غلط در این حوزه نیز سهم مهمی در ایجاد این بی اعتمادی داشته است.

از بررسی علل حضور کمرنگ خواهران در تشکیلات عبور میکنم، از دید حقیر راه حل فعلی، تعریف ماموریت و رسالت های مشخص برای بانوان، در تشکیلات و تمرکز بر این ماموریت هاست که در این بستر ظرفیت های دیگر هم شکوفا میشود.البته اعتماد بدنه برادران که عمدتا از مسئولین رده بالای  تشکیلات محسوب میشوند و همچنین باور به اهمیت و وجوب حضور خواهران در مجموعه های انقلابی نیز از ملزومات است( که عمدتا به آن باور نداریم) .

در نهایت در کنار این دو عامل، توجه به طراحی یک مدل قابل ارائه از حضور بانوان در تشکیلات است (اینکه بناست چه آموزش هایی ببینند و چه مهارتی کسب کنند و در نهایت چه دستاوردی داشته باشند) که متاسفانه چنین مدلی به شکل کلان  و قابل اجرا در هیچ مجموعه ای نمیشناسم و به تلخی اعتراف میکنم در بسیاری از حالت ها حضور خانم ها درتشکیلات بیش از یک حضور تزئینی نبوده است.

پینوشت ۱: متن بالا نافی برخی دستاوردهای ارزشمند خواهران در برخی شعب تشکلها نیست که قطعا دارای مصادیق متعدد است بلکه عرض حقیر ناظر به یک مدل فراگیر و مدون است.در ۳ سال اخیر که با تشکلهای دانشجویی مرتبط بوده ام نوع توجه به حوزه زنان و مطالعات در این حوزه در دفتر تحکیم وحدت همواره برایم قابل ستایش بوده است.( تاکید میکنم در سطح ستادی تشکلهای دانشجویی)

خواهران تشکیلات و تشکیلات خواهرانخواهران تشکیلات و تشکیلات خواهران

پینوشت۲ : عکس اول شهیده بزرگوار «رزان النجار» امدادگر ۲۲ ساله فلسطینی است که به مناسبت این روز به روح بلندش ادای احترام میکنم و عکس دوم هم دختران مورد علاقه حقیر هستند که دلتنگشان هستیم.ولادت حضرتش مبارک

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
زنده باشید....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار