کد خبر: 917433
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
«علی الهیل» تحلیلگر و استاد علوم سیاسی دانشگاه قطر بامداد دوشنبه به یک رسانه روسی گفت: عربستان حتی با استمداد از تحریم‌های آمریکا نیز نمی‌تواند، ایران را محاصره کند.
جوان آنلاین: الهیل به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفته است، عربستان که قادر نیست موشک گروه انصارالله یمن را رهگیری کند، چگونه می‌تواند، کشور بزرگی به مساحت ایران را محاصره کند؟

این تحلیلگر قطری افزود: تهران چهار روز پیش ریاض را محک زد، به گونه‌ای که قایق‌های تندرو ایرانی وارد آب‌های سرزمینی عربستان در اطراف شهر 'دمام' در شرق این کشور شدند، اما عربستان تنها به شکایت از رقیب خود نزد سازمان ملل متحد اکتفا کرد.

الهیل افزود: ایران قدرت عظیمی برای رویارویی با عربستان دارد، این کشور در سه جزیره استراتژیک (تنب بزرگ، کوچک و ابوموسی) تمرکز دارد، همچنان که کنترل تنگه هرمز را در دست دارد، آبراهی که محل عبور نفت کش‌های بزرگ دنیا است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه قطر تاکید کرد: ایرانیان حدود ۵۰۰ میلیارد دلار در شهر دبی امارات متحده عربی و دیگر کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) سرمایه گذاری کرده اند، از طرف دیگر حمایت کشور‌های قطر، کویت و عمان را به همراه خود دارد و سوی دیگر با مقام‌های ابوظبی نیز روابط پنهانی دارد.
الهیل در پایان گفت: درصورتی که عربستان، یا هر کشور دیگری بخواهد، دست به محاصره ایران بزند، قطر به یاری دولتمردان تهران خواهد شتافت.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار