کد خبر: 917413
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
عضو شورای شهر تبریز
عضو شورای شهر تبریز گفت: تیم‌داری و هزینه برای ورزش قهرمانی نه وظیفه و نه در صلاحیت شهرداری تبریز است.

فرج قلی‌زاده در شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام مخالفت با روند تصویب لایحه دو فوریتی بررسی کاهش هزینه‌های ورزش قهرمانی و بومی‌سازی ورزش در شهر تبریز اظهار داشت: تیم‌داری و هزینه برای ورزش قهرمانی نه وظیفه و نه در صلاحیت شهرداری تبریز است.

وی تصریح کرد: سیاست کلی شورا از آغاز بررسی بودجه مخالفت با ورزش‌های قهرمانی و هزینه شهرداری برای این قبیل موارد بوده است.

قلی‌زاده، با اشاره به اینکه این طرح 25 روز مانده به شروع مسابقات به دست ما رسیده تا با در تنگنا قرار دادن شورا به دو فوریتی آن رأی بدهیم، تاکید کرد: مدیریت شهر باید در چارچوب قانون باشد، در صورتی که ما با این نوع از هزینه‌ها مخالفیم اما شهرداری طی هفته گذشته مربی و کمک مربی‌های خود را که غیربومی هستند، انتخاب کرده است.

وی رسیدگی به ورزش‌های همگانی، ساخت مکان‌های عمومی برای ورزش شهروندان، آموزش‌‌های شهروندی برای ترویج ورزش‌های همگانی در پارک‌ها و میدان‌‌های ورزشی از عمده وظایف اصلی سازمان ورزش شهرداری تبریز دانست.

قلی‌زاده، با اعتراض به استخدام مربی غیربومی، این حرکت را یکی از دلایل مخالفت خود با این لایحه دانست و عنوان کرد: این دیوار از نخستین آجر کج بوده و تا ثریا نیز کج می‌رود، در حالی که ما مربیان توانمند بسیاری در شهر تبریز داریم اما در نخستین گام مربی غیربومی برای تیم شهرداری برگزیده شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز این هزینه‌ از بیت‌المال را فاقد وجاهت قانونی دانست و بیان کرد: از وجهه یک ورزشکار برای حفظ یک مدیر در آینده استفاده نکنید.

قلی‌زاده گفت: هدایت تیم‌های  ورزش  قهرمانی هرگز نمی‌تواند با بودجه اندکی صورت گیرد و این  مبالغ به‌جای خرج شدن برای مواردی که وظیفه شهرداری نیست، باید در مناطق کم برخوردار صرف و هزینه شود.

اداره سازمان ورزش به صورت قهرمانی منسوخ شده است

 سعید نیکوخصلت عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه دور تسلسل تصمیم‌گیری‌ها به شهرداری تبریز رسیده است، گفت: در سطح کشور در هیچ موردی نمی‌توانیم بطور قاطع  و به جرأت تصمیم‌گیری کنیم.

وی اضافه کرد: مدیریت سازمان ورزش به‌صورت سیستم ورزش قهرمانی اداره می‌شود که اداره سازمان از این نوع روشی منسوخ و غیرمعمول در سطح کشور است و در واقع ما سال‌هاست که به‌صورت غلط  در این خصوص هزینه کرده‌ایم.

نیکوخصلت گفت: رویکرد بومی‌سازی ورزش‌های قهرمانی هرچند روشی رو به جلو و نسبتاً مفیدی است، اما تاکنون غیربومی‌ها از هزینه‌های شهرداری و سازمان ورزش بهره‌مند شده‌اند و قهرمانان ورزشی ما با هزینه‌های ناچیز و دریافت مبلغ اندک قانع شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حساسیت در موضوع برد و باخت به بیماری روانی در جامعه تبدیل شده است، بیان کرد: بسیاری از افراد هنگام برد مغرور و در هنگام باخت سرشکسته می‌شوند در صورتی که انجام کار تیمی و همکاری برای رسیدن به هدف غرورانگیز است.

نیکوخصلت ادامه داد: هر موقعی که توانستیم دردی از درد مردم کم کنیم، مشکلات کمبود آب را حل کنیم، روش‌های اصلاح مصرف و تأمین نیرو از طریق انرژی‌های قابل بازگشت را به جریان بیندازیم، به شهروندی کمک کنیم و.. در آن زمان باید احساس غرور و شادی کنیم.

وی شور و شعف ناشی از برد و ناراحتی ناشی از باخت را احساسی کاذب دانست و گفت: بسیاری از کشورها همچون کانادا، فنلاند در ورزش هیچ نام و آوازه‌ای ندارند اما جزو شادترین کشورهای جهان هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام موافقت در خصوص امر بومی‌سازی ورزش شهرداری تبریز تاکید کرد: شهرداری تبریز با کاهش هزینه‌ها و بومی‌سازی حرکتی رو به جلو انجام داده است، اما باید به مرور زمان با ورزش قهرمانی خداحافظی کند.

 محرم محمدزاده عضو دیگر شورای اسلامی شهر تبریز ورزش‌های قهرمانی را در بسیاری از نقاط جهان وابسته به نهادهای خصوصی و غیر خصوصی دانست.

وی افزود: تغییر روندکاری سازمان ورزش و بومی‌سازی ورزش‌های قهرمانی می‌تواند کمک بسزایی به استعدادیابی جوانان شهر شده و شور و نشاط بسیاری ایجاد کند.

در ادامه محمد بهشتی دیگر عضو شورای شهر تبریز گفت: شورا مخالف ورزش‌های قهرمانی در شهر تبریز نیست و عدم تحمیل هزینه‌های ورزش قهرمانی بر بدنه بودجه شهرداری را مورد تصویب قرار داده است.

بهشتی با اشاره به اینکه این موضوع  10 ماه پیش مورد تصویب قرار گرفته پرسید: سازمان ورزش طی این 10 ماه چرا هرگز به شورا مراجعه نکرده و اکنون با طرحی دو فوریتی انتظار تصویب لایحه خود را دارد؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز با اشاره به اینکه حذف به یک باره این تیم می‌تواند آسیب‌ها و تبعاتی را در پی داشته باشد، گفت: سازمان ورزش باید برنامه خود مبنی بر چگونگی کاهش هزینه‌ها را به شورا به‌صورت شفاف و ریز به ریز ارائه دهد.

سونیا اندیش عضو شورای شهر تبریز فروش امتیاز تیم شهرداری را نیازمند بررسی و کار کارشناسی تیم‌های تخصصی دانست و تصریح کرد: فروش یک برند در هیچ کجای دنیا بدون برنامه و قیمت‌گذاری تیم تخصصی صورت نمی‌گیرد و ارزش این برند باید حفظ شود.

در پایان بررسی این لایحه و در راستای سیاست‌های شورا مبنی بر عدم تحمیل به بودجه شهرداری و حذف تدریجی ورزش قهرمانی به شهرداری تبریز اجازه داده شد که در جهت کاهش هزینه‌های ورزش قهرمانی با سازمان ورزش هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها