کد خبر: 917409
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵
ایستگاه آخر جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه
تیم ملی فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با نتیجه ۴ - ۲ در مقابل کرواسی برای دومین بار قهرمان جام جهانی شد.

به گزارش جوان آنلاین، تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و کرواسی امروز از ساعت ۱۹:۳۰ در دیدار فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در ورزشگاه لوژنیکی مسکو به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه پرگل ۴ بر ۲ به نفع فرانسه به پایان رسید تا خروس‌ها برای دومین بار در تاریخشان قهرمان جام جهانی شوند. آخرین قهرمانی فرانسه به سال ۱۹۹۸ برمی گردد که دشان، کاپیتان تیم بود و این بار بعد از ۲۰ سال به عنوان سرمربی جام را به فرانسه برد.

گل ها: پریشیچ (۲۸)، مانژوکیچ (۶۹) کرواسی، مانژوکیچ (۱۸) گل به خودی گریژمان (۳۹)، پوگبا (۵۹)،‌ام باپه (۶۵) فرانسه

داور: نستور پیتانا از آرژانتین

اخطار: کانته، هرناندز (فرانسه) -

اخراج: -

ترکیب فرانسه: لوریس، پاوارد، واران، اومتیتی، هرناندز، پوگبا، کانته (۵۵-انزونزی)، ماتویدی (۷۳-تولیسو)، گریژمان، ژیرو (۸۱-فکیر) و‌ام باپه.

ترکیب کرواسی: سوباچیچ، ورسالیکو، استرینیچ (۸۱-پیاتزا)، لورن، ویدا، راکیتیچ، مودریچ، بروزوویچ، پریسیچ، مانژوکیچ و ربیچ.

شرح نیمه اول

بازی فینال مثل تمام فینال‌های دوره‌های گذشته جام جهانی با احتیاط بیشتری پیگیری شد. هر دو تیم همدیگر را محک می‌زدند تا بتوانند با استفاده از نقاط ضعف رقیب به گل برسند. فرانسوی‌ها در دقیقه ۱۶ بازی یک موقعیت خوب از پشت محوطه جریمه به دست آوردند تا گریژمان خودش از این خطای به دست آمده نهایت استفاده را کند. ستاره اتلتیکو مادرید توپ را به زیبایی تمام روی دروازه کرواسی ارسال کرد که این بار نه یک فرانسوی بلکه مانژوکیچ، مهاجم تمام کننده کروات این بار به جای باز کردن دروازه رقیب دروازه خودشان را باز کرد تا خروس‌ها یک بر صفر جلو بیفتند.

اما این پایان کار در نیمه اول نبود، چون کروات‌ها برای زدن گل تساوی به جلو کشیدند و حملات متعددی را روی دروازه خروس‌ها انجام دادند تا ثابت کنند که حریف دست و پا بسته‌ای نیستند. در دقیقه ۲۸ بازی در یکی از حملات کرواسی یک موقعیت عالی برای پریشیچ، ستاره اینتر میلان در محوطه جریمه رسید که او بدون معطلی توپ را روی پای چپش مهیا کرد و با یک ضربه زیبا دروازه خروس‌ها را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

فرانسوی‌ها در دقیقه ۳۵ بازی یک کرنر به دست آوردند و ماتویدی یک ضربه سر زد که توپ با دست پریشیچستاره کروات‌ها برخورد کرد و اعتراض شدید فرانسوی‌ها باعث شد تا داور آرژانتینی اعلام ویدئو چک کند و در نهایت خطای هند اعلام شد تا یک پنالتی برای خروس‌ها مهیا شود. گریژمان این ضربه پنالتی را به زیبایی تمام به گل تبدیل کرد تا فرانسه در نیمه اول با پیروزی به رختکن برود.

شرح نیمه دوم

کروات‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و حملات متعددی را در همان ابتدای دقایق اولیه نیمه دوم انجام دادند. آنتونویچ یک ضربه تماشایی از پشت محوطه جریمه زد که با فوق واکنش لوریس این توپ به گل تبدیل نشد.

فرانسه علی رغم فشار‌های زیاد کرواسی برای زدن گل تساوی، اما خروس‌ها از تجربه بالایشان نهایت استفاده را کردند تا بازی را کنترل کنند. در نهایت فرانسوی از روی خلاقیت‌ام باپه بازیکن جوانشان به گل رسیدند. پدیده فرانسوی با تکنیک نابش وارد محوطه جریمه شد و دو نفر از مدافعان را کنار گذاشت و توپ را به گریژمان رساند تا او یک کاشته خوب برای پوگبا مهیا کند. شوت اول پوگبا به مدافعین کرواسی برخورد کرد و برگشت، اما مروارید سیاه قدر دومین موقیعت را دانست و با یک ضربه فنی با پای چپ دروازه سوباچیچ را باز کرد تا فاصله را بیشتر کند و با خیال آسوده‌تر بازی را ادامه دهند.

اما این پایان کار نبود، چون فرانسوی‌ها دست بردار نبودند و به دنبال زدن گل‌های بیشتر بودند. در این راستا بالاخره‌ام باپه پدیده فرانسوی‌ها نیز برای تیمش گلزنی کرد تا آب سردی بر پیکره کروات‌ها ریخته شود.‌ام باپه در دقیقه ۶۵ بازی از پشت محوطه جریمه یک شوت زیبا زد تا دروازه کرواسی را برای چهارمین بار باز کند.

کرواسی، ولی نا امید نشد و بعد از ۴ دقیقه از دریافت گل چهارم از اشتباه فاحش لوریس در چارچوب دروازه فرانسه نهایت استفاده را کرد و گل دومش را به ثمر رساند. اومتیتی پاس به عقب داد و لوریس با اعتماد به نفس کاذب به دنبال دریبل مانژوکیچ بود، ولی مهاجم یووه این موقعیت را از دست نداد و از اشتباه کاپیتان فرانسه نهایت استفاده را کرد تا این فینال پرگل به نتیجه ۴ بر ۲ به سود خروس‌ها به پایان برسد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار