کد خبر: 917328
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: از زمانی که ترامپ تحریم‌های یکجانبه بر دیگر کشور‌ها اعمال و قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض می‌کند، به سیستم‌های مالی مبتنی بر دلار دیگر اعتمادی ندارد.
جوان آنلاین: یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های روسی به دنبال کاهش مبادلات سهام دلاری در داخل است و سیاست‌های دیگر بانک‌های کشور روسیه را در جایگزینی روبل به جای دلار با شدت بیشتری دنبال می‌کند.

آندری کوستین، رئیس بانک وی‌تی‌بی در کرملین در دیدار اخیر خود با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: «موضوع مهمی که من از ابتدای امسال به طور ویژه دنبال می‌کنم این است که مردم ظاهراً علاقه کمتری برای سپرده‌گذاری ارزی به دلار از خود نشان می‌دهند یا کمترگرایشی به اخذ وام به دلار دارند. در مقابل این اقدامات با ارز روبل بیشتر شده است. ما بر این باوریم این می‌تواند نقطه عطفی در دلارزدایی از بخش مالی روسیه باشد.»

بر اساس اعلام رئیس بانک وی‌تی‌بی کارشناسان این بانک پیش‌نویسی از اهداف تعیین‌شده را که برای ارتقای بیشتر روبل در تجارت‌های بین‌المللی تهیه کردند. «من فکر می‌کنم باید ابزار‌های مالی خاص خودمان را ایجاد کنیم.» این کمک خواهد کرد تا در مسائل مالی روسیه امنیت بیشتری وجود داشته باشد، اگرچه شوک‌هایی در خارج از کشور علیه روسیه وجود داشته باشد و این مسئله امکان توسعه بیشتری را کشور ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: ابزار‌های مالی می‌تواند اوراق قرضه بر اساس یورو، سهام و سایر ابزار‌های مالی باشد که در حال حاضر در غرب استفاده می‌شود.

در حال حاضر روسیه به دنبال راه‌هایی است تا وابستگی به ارز دلار را کاهش دهد، به ویژه پس از آنکه واشنگتن و هم‌پیمانانش تحریم‌هایی را علیه مسکو در سال ۲۰۱۴ اعمال کردند.

در ماه می‌رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: از زمانی که آمریکا تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه دیگر کشور‌ها اعمال می‌کند و قوانین تجارت جهانی را نقض می‌کند، روسیه دیگر نمی‌تواند به سیستم مالی با غالبیت دلار اعتماد کند.

وی اضافه کرد: انحصار دلار برای اقتصاد جهانی خطرناک و ناامن است.

 
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
حالا فرض کن روبل جای ان را بگیرد انوقت از خطرناک بودن خارج میشود؟ متاسفانه قدرت های بزرگ هر کدام سنگ خودشان را بسینه میزنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار