کد خبر: 917326
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
دبیر سابق فدراسیون والیبال گفت: در بازی‌های آسیایی می‌توانستیم به بازیکنان جوان میدان دهیم تا با کسب تجربه بتوانند در المپیک ۲۰۲۰ کمک حال تیم ملی باشند.
محمود افشار دوست

جوان آنلاین: محمود افشاردوست درباره اختلافات و کشمکش هایی که بین فدراسیون والیبال و رسانه ها ایجاد شده است و باعث شد تا فدراسیون والیبال با انتشار دو بیانیه بیش از پیش به اختلافات دامن بزند، گفت: در حال حاضر که من در فدراسیون والیبال هیچ سمتی ندارم و واقعا نمی‌دانم در فدراسیون چه خبر است و اصول اداری بر اساس چه مبنایی پیش می‌رود. در گذشته تعامل بسیار خوبی با رسانه‌ها وجود داشت. به نظرم رسانه ها به نوعی متولیان همه رشته های ورزشی و نه فقط والیبال هستند. بالاخره یک رشته ورزشی برای دیده شدن نیاز دارد تا با رسانه‌ها تعامل داشته باشد و اگر این هماهنگی ایجاد نشود آن رشته ورزشی خاص بیشتر از رسانه آسیب می بیند. البته هر فدراسیونی استراتژی های خاص خودش را دارد و باید ببینیم مسئولان فدراسیون والیبال در این باره چه استراتژی را پیش خواهند گرفت.

دبیر سابق فدراسیون والیبال در خصوص بروز سانسور و تاخیر در انتشار اخبار از سوی فدراسیون والیبال و از طرفی دیگر به کار بردن الفاظی همچون جاسوس برای رسانه هایی که اخبار را زودتر منتشر می‌کنند، اظهار کرد: به نظرم هر فدراسیونی باید بر حمایت رسانه ها و نقش آن ها در پیشرفت یک رشته ورزشی واقف باشد اما به نظرم کمی فدراسیون والیبال در این زمینه با احتیاط بیش از حد پیش می رود.

او با اشاره به حواشی رخ داده درباره اعزام تیم ملی والیبال به جای تیم "ب" به بازی های آسیایی جاکارتا نیز گفت: در خصوص تیم ب باید بگویم که وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با توجه به مدال طلایی که والیبال در دوره گذشته بازی‌ها کسب کرده بود انتظار داشتند تا در این دوره نیز رشته والیبال به عنوان قهرمانی دست یابد اما با توجه به نزدیک شدن تیم‌های ژاپن، کره جنوبی و چین به سطح تیم ایران، نگرانی ها باعث شد تا تیم اصلی به بازی‌های آسیایی اعزام شود. پیش از این نیز اهالی والیبال پیش‌بینی می‌کردند که تیم اصلی به بازی‌های آسیایی برود.

او خاطرنشان کرد: درباره تیم "ب" نیز باید برنامه‌ریزی‌ها به شکل منظم و دقیق پیش می‌رفت چراکه در حال حاضر کسب قهرمانی آسیا نیز کاری دشوار است.

افشاردوست در پایان در پاسخ به این سوال که آیا والیبال ایران با توجه به شرایطی که در حال حاضر دارد و از طرف دیگر قدرت گرفتن دوباره تیم های شرق آسیا می تواند در رقابت های پیش رو در آ سیا و حتی قهرمانی جهان موفق باشد گفت: بستگی دارد موفقیت را چگونه معنی کنیم؟ باید ببینیم آیا تکرار عنوان چهار سال گذشته در قهرمانی جهان نتیجه موفقیت آمیز است یا باید به فکر بهتر کردن جایگاهمان باشیم. خوشبختانه بازیکنانی که در دوره گذشته نیز حضور داشتند باتجربه‌تر شده اند اما ممکن است آسیب دیدگی هایی را نیز با خود به همراه داشته باشند. از طرفی دیگر جوان های بسیار با استعدادی نیز در تیم ایران وجود دارند.

او در ادامه تصریح کرد: برنامه ریزی اصلی والیبال ایران برای المپیک ۲۰۲۰ است و می توانیم با میدان دادن به جوانان در رقابت‌های مهم به آنچه که در المپیک انتظارش را داریم برسیم. معتقد بودم در بازی‌های آسیایی می‌توانستیم به بازیکنان جوان میدان دهیم تا با کسب تجربه آن ها بتوانند در المپیک ۲۰۲۰ کمک حال تیم ملی باشند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار