کد خبر: 917315
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
گفت و گوی "جوان آنلاین" با دبیر فدراسیون وزنه برداری پس از کسب سومین قهرمانی پیاپی در جهان
پرونده رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان جهان در تاشکند ازبکستان با قهرمانی تیم ملی نوجوانان بسته شد تا جوانان کشورمان هتریک کرده باشند و برای سومین سال پیاپی عنوان قهرمانی را از آن خود کنند .

سرویس ورزشی آنلاین – وحید صابری: پرونده رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان جهان در تاشکند ازبکستان با قهرمانی تیم ملی نوجوانان بسته شد تا جوانان کشورمان هتریک کرده باشند و برای سومین سال پیاپی عنوان قهرمانی را از آن خود کنند .

در این دوره از رقابتها تیم ملی کشورمان با ترکیب کامل حضور یافت و در نهایت با ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز روی سکوی نخست قرار گرفت. در این رقابتها به جز تیم ملی کشورمان تیم ازبکستان، آمریکا و ترکیه هم با ترکیب کامل در تاشکند حضور داشتند. موضوع مهمی که فدراسیون جهانی باید چاره ای برای آن بیاندیشد عدم استقبال از این رقابتها بود. به اعتقاد کارشناسان بعضی کشورها ترجیح می دهند با وزنه برداران کمتر اما با کیفیت بیشتر پا به مسابقات بگذراند چرا که دنبال نخبه پروری و نتیجه گرایی نیستند.البته فارغ از موارد عنوان شده یادمان باشد کشورهای روسیه ، چین، قزاقستان، بلاروس، مولداوی و اوکراین به دلایل دوپینگ محروم بودند و حق شرکت در مسابقات را نداشتند.

به هر حال آنچه مهم است این که پشتوانه سازی در فدراسیون وزنه برداری چند سالی بسیار خوب صورت گرفته و برنامه ریزی می شود که حاصل آن قهرمانی تیم ملی جوانان در سه سال گذشته است ، موضوعی که نادیده گرفتن آن احجاف در خق فدراسیون و کادر فنی و ملی پوشان است.

محسن بیرانوند دبیر فدراسیون درباره این قهرمانی در گفت و گو با "جوان آنلاین " گفت: این قهرمانی به خاطر برنامه ریزی چندین ساله فدراسیون است. از دی ۹۶ این جوانان در شهرهای مشهد،گرگان،علی آباد کتول و همدان طبق برنامه ریزی اط پیش تعیین شده در اردو بودند که ماحصل آن این قهرمانی است. شرایطی که امروز در رده جوانان وجود دارد به لطف تمرینات مستمر و برنامه ای دوره ای مربیان و کادر فنی است. یکی از موارد بسیار مهمی که فدراسیون همواره به آن دغدغه دارد بحث دوپینگ است. اگر امروز کشورهایی چون روسیه ، چین ،  قزاقستان و بلاروس درگیر محرومیت دوپینگ هستند وزنه بردار ما به لطف برنامه ریزی درستی در آرامش کامل در حال تمرین است . ما در زمینه دوپینگ با کسی شوخی نداریم و اجازه نمی دهیم که ورزشکار حتی ناخواسته به سمت مواد نیروزا برود .ورزش پاک همواره مد نظر فدراسیون بوده و هست. گذراندن کلاس های آموزشی برای مربیان و وزنه برداران در تمامی رده ها از مهمترین اقدامات فدراسیون است که دراین چند ساله برگزار می شود .ضمن این که ما همواره در هنگام اردوها به صورت سر زده و از ملی پوشان تست دوپینگ گرفته ایم. قبل از همین مسابقات هم وقتی بچه ها در اردوی علی آباد کتول بودند سرزده از آنها تست دوپینگ گرفته شد. فارغ از تمام این موارد ما از تمامی بچه ها قبل از شروع اردو تعهد لازم هم گرفته می شود .

وی درباره هجمه هایی که برای بی ارزش کردن این قهرمانی رسانه ای شده اظهار داشت: واقعا جای تاسف دارد که ما از داخل ضربه بخوریم. وقتی جوانان ما برای سومین سال قهرمان می شود ، این بهانه ها بی معناست . البته ما خیلی ها چیزها را می دانیم که آقایان از کجا خط می گیرند اما بدانند که این کارها فقط باعث لطمه زدن به وزنه برداری است و سود دیگری ندارد. وقتی علی داودی مدال طلای سنگین وزن را با ۲۳۵ کیلو کسب می کند این باعث افتخار ایران است نه اینکه با این حرف ها او را تضعیف کنیم یا سلطانی که دوم جهان می شود کار ارزشمندی انجام داده است . تمام این بچه ها در آینده نزدیک در رده های بالاتر وزنه می کنند و قطعا بازهم برای کشورمان افتخارآفرینی می کنند و این برای ما مهم است که به عنوان یک هدف ، برنامه ریزی شده است. الان نبابد زحمت این بچه ها نادیده گرفته شود چون بی انصافی است.

دبیر فدراسیون درباره برنامه بعدی جوانان اظهار داشت: همان طور که عرض کردم این قهرمانی ماحصل یه پشتوانه سازی خوب بوده است. ملی پوشان بعد از بازگشت رها نمی شوند هر چند فعلا مسابقات خاصی پیش رو نداریم اما بچه ها همواره در اردو خواهند ماند تا انشااله خودشان را برای المپیک آرژانتین آماده کنند. ما باید اقتدار جوانان مان را این بار در المپیک به نمایش بگذاریم تا پرچم عزیز کشورمان را بالاتر از تمام کشورها ها به اهتزار درآوریم. وزنه برداران بزرگسال هم که در حال حاضر در اردو هستند و خود را برای مسابقات آسیایی جاکارتا آماده می کنند.امیدوارم ملی پوشان در مسابقات آسیایی هم روی سکوی قهرمانی بایستند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار