کد خبر: 917308
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز:
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: حرکت به سمت مرزهای دانش و تولید علم براساس نیاز روز جامعه از جمله سیاست‌های کلان این دانشگاه است.

اصغر عسگری  در مراسم افتتاحیه اولین گردهمایی بین‌المللی سالانه بیوفوتونیک در دانشگاه تبریز با اشاره به سابقه آموزش عالی در این دیار و به ویژه ظرفیت‌های دانشگاه تبریز در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: سابقه آموزش عالی در این منطقه به بیش از 700 سال قبل به تاسیس دانشگاه جامع ربع رشیدی برمی‌گردد که دانشگاه تبریز در امتداد همین مرکز به وجود آمده و امسال هفتادمین سالگرد آن گرامی داشته می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این دانشگاه در حال حاضر به خاطر داشتن 800 نفر هیات علمی، بیش از 24 هزار دانشجو، چندین قطب علمی و مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های مجهز، به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور مطرح است، یادآور شد: حرکت به سمت مرزهای دانش و تولید علم براساس نیاز روز جامعه از جمله سیاست‌های کلان این دانشگاه است.

عسگری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن معرفی ظرفیت‌های پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره‌شناسی این دانشگاه نیز خاطرنشان کرد: این پژوهشکده قبل از انقلاب به عنوان رصدخانه دانشگاه تبریز فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1371 به عنوان مرکز پژوهشی فیزیک کاربردی و تحقیقات ستاره‌شناسی شناخته شد و در سال 1382 به عنوان پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره‌شناسی با پنج گروه فعالیت خود را گسترش داد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز تصریح کرد: در حال حاضر این پژوهشکده با گروه‌های مختلف بین‌المللی از دانشگاه‌های سراسر دنیا در تعامل بوده و دارای طرح‌های تحقیقاتی مشترک است که برپایی چنین گردهمایی‌هایی در این راستاست.

 رئیس پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره‌شناسی دانشگاه تبریز نیز در مراسم گفت: اولین گردهمایی بین‌المللی با موضوع بیوفوتونیک در سطح بین‌المللی با حضور محققانی از کشورهای آمریکا، هلند و آلمان، در پنج محور و با تاکید بر اهمیت علم بیوفوتونیک،کاربردها و تازه‌های بیوفوتونیک در دانشگاه تبریز برگزار شد.

سهراب احمدی تصریح کرد: در این گردهمایی بین‌المللی 9 سخنرانی کلیدی در قالب سخنرانی از سوی محققانی از کشورهای آمریکا، هلند، آلمان و ایران ارائه شد.

وی با بیان اینکه این گردهمایی بین‌المللی در پنج محور اصلی حس‌گرهای زیستی، تصویر برداری زیستی، تکنیک‌های نوین بیوفوتونیک، نورو فوتونیک و نانو بیوفوتونیک برگزار شد، یادآور شد: این گردهمایی با حضور بیش از 80 نفر از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار شد و در آن 40 مقاله در قالب پوستر از سوی شرکت کنندگان ارائه شد.

دبیر علمی این گردهمایی با اشاره به ضرورت برپایی چنین مراسمی در سطح بین‌المللی خاطرنشان کرد: این مراسم اولین گردهمایی در حوزه علم نوپای بیوفوتونیک در این پژوهشکده است و هدف از آن فراهم آوردن محیطی مناسب برای اساتید، دانش‌پژوهان و دانشجویان به منظور گفت‌وگو و تبادل‌نظر در زمینه تازه‌های علم بیوفوتونیک است.

رئیس پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره‌شناسی دانشگاه تبریز اضافه کرد: این گردهمایی فرصت مناسبی برای محققان و علاقمندان به ویژه دانش‌پژوهان جوان و دانشجویان بود که با شرکت در آن از سخنرانی‌های متخصصان برجسته خارجی و داخلی در این زمینه بهره برده و به بحث و تبادل نظر بپردازند.

دبیر علمی اولین گردهمایی بین‌المللی سالانه بیوفوتونیک در دانشگاه تبریز در ادامه در خصوص علم بیوفوتونیک گفت: بیوفوتونیک علمی بین رشته‌ای است که شامل رشته‌های بیولوژی، فوتونیک، الکترونیک، کشاورزی و ... را شامل می‌شود.

رئیس پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره‌شناسی دانشگاه تبریز در خاتمه تصریح کرد: تمرکز این گردهمایی بر یافته‌های جدید در حوزه بیوفوتونیک و علوم مرتبط با آن بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر