کد خبر: 917306
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی از مطالبات مردم است ، گفت: طی دو ماه گذشته چند نفر از زنان را به عنوان بخشدار، ناظر گمرک، معاون پرورشی منصوب کرده‌ایم و این اقدام را به سایر دستگاه‌های دیگر هم توصیه می‌کنیم.

مجید خدابخش در همایش «حافظان حریم خانواده، مروارید و صدف» اظهار کرد: بدون استثنا در تمام طول تاریخ و اکثر ادیان، حجاب به عنوان امری ضروری بوده و روایات و آیات مسلم برای آن آمده است به طوریکه به حجاب امنیت روانی نسبت داده‌ شده است.

وی افزود: بعد از رُنسانس عده‌ای از افراد سودجو با ادعای آزادی زنان، موضوع تساوی حقوق زنان با مردان را مطرح کردند که البته این موضوع مسائل پشت پرده زیادی داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در موضوع حجاب بیش از ۹۵ درصد خطابه نسبت به زنان است، گفت: عفاف یک اصل بوده و حجاب میوه آن است، عفت و تقوا و پاکدامنی در ابعاد مختلف برای مردان و زنان است و حتی در قرآن ابتدا به مردان تاکید کرده که مراقب چشم‌،گوش و زبانشان باشند.

وی با تاکید به اینکه حجاب برای طهارت قلب مردان و زنان است و اگر رعایت نشود، طهارت قلب زیرسوال می‌رود، تصریح کرد: آرامش روانی یکی از نیازهای اصلی بشر بوده و راه و روش متعددی برای آن مطرح می‌شود ولی آن چیزی که کارآمدترین است، رسیدن به طهارت قلب است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اگر طهارت قلب از انسان گرفته شود، فکر و چشم همچنین زبان فرد آلوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه در فضای مجازی شاهد رد و بدل پیام‌های مجاز و غیرمجاز نامحرم هستیم، گفت: اگر جامعه بخواهد از  لحاظ امنیت روانی آرام باشد، باید عفاف را اولویت اصلی قرار دهد.

خدابخش متذکر شد: حجاب حتما باید مبتنی بر عفاف باشد و انسان باید از درون قلب آن را قبول کند.

 استاندار آذربایجان‌شرقی، با تاکید به اینکه حجاب به هیچ عنوان مانع کار و فعالیت اجتماعی نیست، افزود: زنان زیادی در زمینه‌های مختلف مدیریتی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارند که در این عرصه نیز موفق بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی دو ماه گذشته چند نفر از زنان را به عنوان بخشدار، ناظر گمرک، معاون پرورشی منصوب کرده‌ایم و این اقدام را به سایر دستگاه‌های دیگر هم توصیه می‌کنیم.
 
خدابخش با تاکید به اینکه هیچ تقابلی بین حجاب و عفاف با فعالیت اجتماعی و سیاسی نیست، تصریح کرد: اخیراً تبریز میزبان بازی‌های آسیایی والیبال نوجوانان بود و در این  مسابقات همه نگران از حضور تماشاگران زن بودند، در حالیکه با اجازه ورود زنان و باوجود تعداد زیاد آنان نسبت به آقایان در سالن، هیچ اتفاقی هم نیافتاد چراکه زنان با روشنفکری و حفط حجاب در عرصه‌ها حضور می‌یابند.

وی تاکید کرد: یکی از عرصه‌هایی که می‌توان از دولت مطالبات زیادی داشت، همین عرصه مدیریتی است و امیدواریم با تشخیص اولویت و شناخت و عفاف در زنان و مردان، بتوان جامعه را به نحو احسن اداره کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: خانواده‌ها به عنوان رکن اصلی تربیت اولاد صالح، فکور و بصیر هستند و باید دقت زیادی در این خصوص داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر