کد خبر: 917301
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به پرطرفدار بودن بازی‌های رایانه‌ای در ایران، گفت: می‌توان از بازار کشورهای همسایه به جهت نزدیکی فرهنگی برای فروش بازی‌های رایانه‌ای استفاده کرد.

محمد اسماعیل سعیدی با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای در ایران طرفداران بسیاری دارد، اظهار داشت: بازی‌های رایانه‌ای در بین جوانان و نوجوانان جایگاه ویژه‌ای دارد از سوی دیگر در ایران تولیدکنندگان محصولات رایانه‌ای از تبحر و توانایی بالایی برخوردارند؛ بنابراین باید از این ظرفیت‌ها برای تولید بازی‌های موردعلاقه بازار داخلی استفاده کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مجموعه‌ها و نمایشگاه‌های تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای، افزود: جوانان نخبه و متخصص بسیاری در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و می‌توانند نیازهای کشور را تامین کنند.

سعیدی با بیان اینکه نیروهای فعال در حوزه رایانه‌ای کشور می‌توانند تحولی شگرف در بازارهای رایانه‌ای ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: در کمیسیون فرنگی بارها به مسئولان این حوزه تذکرات لازم داده شده که از تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای حمایت کنند تا ازظرفیت‌ها استفاده حداکثری شود.

وی با بیان اینکه اگر از تولید بازی‌های رایانه‌ای متناسب با فرهنگ ایرانی- اسلامی غافل شویم تبعات نامناسبی در آینده ایجاد می‌شود، ادامه داد: در صورتی که این بازی‌ها در ایران تولید شوند می‌توان از رشد برخی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد چراکه اکثر بازی‌های رایانه‌ای با هدف خاصی تولید می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرابت فرهنگی ایران با کشورهای همسایه، بیان کرد: نه تنها می‌توان از بازار کشورهای همسایه به جهت نزدیکی فرهنگی برای فروش بازی‌های رایانه‌ای استفاده کنیم بلکه کشورهای منطقه خاورمیانه نیز می‌توانند بازار هدف مناسبی برای آن بازی‌ها باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر