کد خبر: 917294
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان دانش آموزی عشایر باید تشکیل شود زیرا تاکنون به دلیل جمعیت اندک آنها، از داشتن سازمان دانش آموزی محروم بودیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: تاکنون سازمانی به نام سازمان دانش آموزی عشایر نداشتیم و این در حالی است که بخشی از جمعیت دانش آموزی را دانش آموزان عشایر تشکیل می دهند.

علیرضا کاظمی با اشاره به اینکه در سیستم آموزش و پرورش نیازمند تغییر نگرش هستیم، افزود: آموزش و پرورش بر مبنای تعلیم و تربیت بنیانگذاری شده و لازم است دانش آموزان را آماده ورود به جامعه کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای داشتن شهروند و زندگی صحیح نیازمند آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان هستیم.

وی تمرکز آموزش و پرورش بر رویکرد دانش افزایی عام افزایش استرس در جمعیت دانش آموزان شده است و آسیب های زیادی را به دنبال دارد، افزود: برای اینکه در نظام تعلیم و تربیت شاهد تغییر و تحول باشیم در ابتدا باید نگاه والدین و دانش آموزان را به حوزه آموزش و پرورش تغییر دهیم.

کاظمی گفت: باید به دانش آموزان تعلیم داد که تنها مسیر دانش اندوزی و موفقیت، قبولی در کنکور و آزمون‌ها نیست.

وی با اظهار اینکه دانش آموزان باید به این باور برسند که چه چیزی می‌تواند برای آن‌ها رهاورد یک زندگی سعادتمند باشد، تصریح کرد: آموزش و پرورش نیازمند تحولات عظیم و بنیادی در بخش های مختلف است و امید داریم که در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات عظیم و بزرگی در حوزه ساختارهای آموزشی و فرآیندهای مختلف تعلیم و تربیت برای تحقق اهداف متعالی سند تحول بنیادین خواهیم بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار