کد خبر: 917275
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
ولیعهد رژیم سعودی دستور داد نیرو‌های ارتش از ضبط هرگونه فیلمی که در آن از وضع مادی یا روحی خود گله می‌کنند، بپرهیزند.
جوان آنلاین: به نقل از پایگاه اینترنتی یمنی پرس، محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر جنگ رژیم سعودی در پی انتشار ویدیو‌هایی از نظامیان سعودی در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی که از وضعشان در جبهه‌های جنگ در جنوب این کشور شکایت دارند، دستور داد نیرو‌های ارتش به خصوص آن‌هایی که در مرز‌ها مستقر هستند، از ضبط هرگونه فیلمی که در آن از وضع مادی یا روحی خود گله می‌کنند، بپرهیزند.

پایگاه اینترنتی العهد الجدید این دستور محمد بن سلمان را منتشر کرده است. العهد الجدید نوشت به همه نیرو‌های ارتش به خصوص آن‌هایی که در مرز‌های عربستان با یمن حضور دارند، تاکید شده است که حق ضبط فیلم ندارند. این دستور العمل پس از آن صادر شده است که فیلم‌هایی از شکایت و گله سربازان از وضع مادی و روحی خود، در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی منتشر شده است.

مدتی است فیلم‌هایی از نظامیان سعودی مستقر در جنوب عربستان منتشر شده است که از وضع مالی خود شکایت دارند و از ولیعهد عربستان می‌خواهند بدهی‌های آنان را بپردازد. به عنوان مثال، کاربران فیلمی را به تازگی از یک نظامی سعودی در جنوب عربستان منتشر کرده اند که از سلمان بن عبد العزیز، شاه سعودی و محمد بن سلمان می‌خواهد فکری به حال رنج و سختی او کنند.

گروهبان سعیدان شایع در این فیلم از ملک سلمان، بانک‌های سعودی و شرکت‌های خصوصی خواسته است بدهی‌های نظامیان مستقر در مرز‌ها را بپردازند. وی تصریح کرده است این تنها او نیست که شکایت دارد بلکه شماری از هم قطارانش نیز از این وضع شاکی هستند. این نظامی سعودی از حکومت عربستان خواسته است مطالباتش را بپردازد تا بتواند کودکانش را از سختی زندگی نجات دهد. هنگام ضبط این فیلم نیز صدای شدید تیراندازی از مرز‌های یمن با عربستان در نبرد‌ها با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنیده می‌شود.

این فیلم پس از آن ضبط و منتشر شد که ولیعهد عربستان به آمریکا سفر و قرارداد‌های میلیارد‌ها دلاری در زمینه‌های مختلف از جمله تسلیحاتی با مقامات این کشور امضا کرد. پیش از آن هم آمریکا از عربستان خواسته بود هزینه‌های حضور نیرو‌های آمریکایی را در سوریه بپردازد. گروهبان شایع در این فیلم می‌گوید حقوقش از پنج ماه پیش پرداخت نشده و وی نتوانسته است بدهی‌های خود را بپردازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار