کد خبر: 917263
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
واکنش منفی افکار عمومی به درخواست غیرقانونی وزیر ورزش برای معافیت ملی‌پوشان فوتبال
«چه فرقی با جوانای دیگه دارن جز اینکه میلیاردی درآمد دارن. این همه جوون سر مرز شهید می‌شن و شما می‌گید چند تا فوتبالیست نرن سربازی؟ آخه چرا؟» این تنها یک نمونه از واکنش‌ها به درخواست غیرقانونی و تبعیض‌آمیز وزیر ورزش در فضای مجازی است
سعید احمدیان
«چه فرقی با جوانای دیگه دارن جز اینکه میلیاردی درآمد دارن. این همه جوون سر مرز شهید می‌شن و شما می‌گید چند تا فوتبالیست نرن سربازی؟ آخه چرا؟» این تنها یک نمونه از واکنش‌ها به درخواست غیرقانونی و تبعیض‌آمیز وزیر ورزش در فضای مجازی است، واکنش‌هایی که شاید بهتر باشد مسعود سلطانی‌فر یک‌بار آن‌ها را مرور کند تا مشخص شود در روزگاری که ورزش ایران کم مشکل ندارد، صحبت از معافیت غیرقانونی ملی‌پوشان فوتبال، تنها راهی به ترکستان است!

داد از بی‌عدالتی
پس از اینکه درخواست وزیر ورزش با واکنش منفی افکار عمومی و ستاد کل نیرو‌های مسلح روبه‌رو شد، مسئولان وزارت به جای عقب‌نشینی، در پست‌هایی توهین‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی به دنبال فرافکنی هستند، مانند پست رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش در اینستاگرام، پستی که مازیار ناظمی با ادبیاتی کنایه‌آمیز از درخواست وزیر دفاع کرده و یک سرباز فراری که با حسن اعتماد مسئولان مجوز همراهی تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا گرفت و پس از آن نیز به کشور بازنگشت، سرمایه ملی نامیده است: «سردار کمالی معزز هر بار به موضوع فوتبال ورود داشتن، چند سرمایه ملی را از دست دادیم! الان هم بدون طی شدن سلسله مراتب فرماندهی و اداری، فرمودن تقاضای وزیر ورزش و جوانان قانونی نیست! خواهشم از ایشان این است که نگذارند مدام ماجرای مهرداد پولادی در فوتبال ایران تکرار شود.»
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به پست رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش شاید بهترین پاسخ برای مدعیانی باشد که این روز‌ها خواستار تبعیض و بی‌عدالتی هستند. یکی از کاربران نوشته است: «با این لحن و نگارش از طرف جنابعالی به عنوان یک ایرانی برای خودم متأسف می‌شوم، گویی ندای بی‌عدالتی در مملکتی که نجوا و افتخار شیعه علی بودن را بلندبلند زمزمه می‌کند، همه جا را فراگرفته است. چطور به خود اجازه می‌دهید که همچین تبعیضی در جامعه فراگیر شود. بلاشک مدیون خون جوان‌های بی‌صدایی خواهید بود که به خاطر امنیت من و شما در مرزبانی و فراتر از مرز‌ها به خاطر مقدسات و جلوگیری از اسارت مجدد زینب کبری جان فدا می‌کنند و شما اینجا صدای یک عده ورزشکار هستید که خون و پوست این مردم را می‌مکند.»
کاربر دیگری هم اینطور به پست ناظمی پاسخ داده است: «۲۱ ماه توی نقطه صفر مرزی خدمت کردم و دوری خانواده و شرایط بد اقتصادی و هزار تا مشکل مختلف رو تحمل کردم، در صورتی که هیچ کاری هم نداشتم که بعد خدمتم درآمد داشته باشم. حالا فوتبالیستا که واسه اجداد و نسل‌های بعدیشون هم پول جمع کردن و تنها دغدغشون مدل موهاشون و... هستش، چرا نباید برن خدمت؟ اونا چه فرقی دارن با بقیه جوونا؟ حالا بهشون حال میدن و چند ماه میرن فوتبال بازی می‌کنن و پشت پرده هم کلی پول می‌گیرن؛ اونا که خدمت نمی‌کنن، دارن حال می‌کنن.»
دیگری هم نوشته است: «جلوی هر تبعیضی را باید در کشور گرفت. پولادی هم اشتباه کرد که باعث همه سوءتفاهم‌ها شد. به جای اینکه بگید اون اشتباه کرد میگید قانون رو تبعیضی اجرا کنند! شما دیگه کی هستید!» کاربر دیگری هم چنین نشان داده است: «جوانانی با مدارک بالای تحصیلی در عنفوان جوانی در مناطق صفر مرزی و دورافتاده ۶۰ روز اقامت دارند و بدون منت خدمت می‌کنن، اما فوتبالیست‌ها حتی برای گذراندن خدمت هم پول میلیاردی می‌گیرند و سربازی‌شان را در تیم‌های نظامی به خوبی و خوشی و به دور از هر حادثه‌ای می‌گذرانند!»

اعتراض منهای فوتبالی‌ها
البته درخواست وزیر ورزش با واکنش منفی قهرمانان رشته‌های دیگر هم روبه‌رو شده است. امیر توکلیان، مدیر تیم‌های کشتی آزاد پایه دیروز در این باره به پایگاه خبری ورزش سه گفت: «یکی از دغدغه‌های همه کشتی‌گیرانی که دارای استعداد زیادی هستند و می‌خواهند در رده بزرگسالان خودشان را نشان دهند، خدمت سربازی است. همین علیرضا کریمی که گفتند معاف شده، بیشتر دوران خدمتش را سپری کرده بود. یادم می‌آید قبل از مسابقات امید‌های جهان این کشتی‌گیر ۴۸ ساعت در پادگان پست می‌داد و با این وضعیت به این رقابت‌ها اعزام شد.»
توکلیان از وزارت ورزش می‌خواهد اگر برای ورزشکاران آستین بالا می‌زند، نگاه یکسانی به همه رشته‌ها داشته باشد: «چطور وزارت ورزش برای بازیکنی که یک دقیقه هم بازی نکرده درخواست معافیت می‌کند، اما قهرمان‌های کشتی باید در پادگان پست بدهند؟ این یکسان‌سازی فقط در بحث سربازی نیست و در موضوع پاداش‌ها و سایر موارد هم باید نگاه‌ها یکسان باشد. هنوز کشتی‌گیران نتوانسته‌اند به صورت کامل پاداش خود را به خاطر بالا رفتن قیمت سکه دریافت کنند.»

کرش را توجیه کنید
در حالی گفته می‌شود پشت پرده نامه وزیر ورزش، درخواست کرش برای حل مشکل سربازی ملی‌پوشان است که به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به جای اطاعت محض از سرمربی پرتغالی، بهتر است او را درباره قانون سربازی در کشورمان که جای هیچ مماشاتی ندارد، توجیه کنند، نه اینکه با لب‌تر کردن یک سرمربی خارجی برای زیر پا گذاشتن قانون دست به قلم ببرند!
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
باقرزاده
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
واقعابه اقای وزیرمتاسفم که خلاف قانون ومقررات کشوردرخواست میکند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار