کد خبر: 917260
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
در گعده فیلمسازان جوان مطرح شد
فرزین ماندگار
کارگردان مستند «من و مرتضی» گفت: با شبهه‌هایی که در بحث‌های مدافعان حرم و فاطمیون مبنی بر پول گرفتن در برابر اعزام به سوریه و عراق ایجاد شده بود به دنبال این بودم چگونه می‌توانم با ساخت یک کار جواب این مطالب را بدهم.
هفدهمین گعده هفتگی فیلمسازان جوان سینمای انقلاب به همت دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار با نقد و بررسی مستند «من و مرتضی» به کارگردانی حمید شعبانی‌صمغ‌آبادی در حسینیه هنر برگزار شد.
حمید شعبانی‌صمغ‌آبادی کارگردان مستند «من و مرتضی» در این نشست گفت: با دوستان خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه هم صحبت کردم زیرا می‌خواستم از دید آن‌ها سوژه‌هایی که قابلیت کارکردن دارند را به من معرفی کنند. در این میان سوژه شهید خدادادی به نظرم موضوع خوبی آمد. قبل از اینکه سر فیلمبرداری بروم با خانواده او صحبت کردم. آن‌ها به دیدار حضرت آقا رفتند که بعداً فیلم‌های آن را هم تهیه کردم و در نهایت چنین شد که به سمت ساخت این مستند رفتم.
نعمت‌الله سعیدی که به عنوان کارشناس در این برنامه حضور داشت در سخنان خود با بیان اینکه «من و مرتضی» کار درجه یکی است، گفت: صحبت‌های خود را با طرح این سؤال آغاز می‌کنم که موضوع مقاومت و سوریه چه سهمی در دیپلماسی خارجی، سیاست خارجی و سیاست داخلی ما دارد و حتی چه سهمی در درگیری ما در پرونده برجام دارد؟ هر فرد منصفی با مقدار اطلاعات سیاسی که می‌داند متوجه است که موضوع مقاومت و سوریه برای ما خیلی مهم است و یکی از بزنگاه‌های اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی است. دیپلماسی خارجی، دستگاه سیاسی و حتی انقلاب ما هم خیلی درگیر این ماجراست، اما ما در بخش رسانه‌ای این حوزه عقب هستیم.
وی اضافه کرد: این کمبود و عقب‌ماندگی کار رسانه‌ای موجب شده است که در بسیاری از مواقع متأسفانه نقش دفاعی را بازی کنیم. در صورتی که اگر رسانه‌ها درست عمل می‌کردند ما در قضیه سوریه از مخالفان طلبکار بودیم و نقش مهاجم و حمله‌کننده به آن‌ها را داشتیم. همانگونه که همه می‌دانند هزاران نوع کار می‌توان ساخت، اما زمانی که یک کارگردان در اولویت‌بندی‌های خود صرف اینکه می‌آید و چنین کاری را انتخاب می‌کند باید تحسین شود.
وی اظهار داشت: اگر بخواهم به جنبه مثبت، ساختار و تکنیک آن بپردازم باید به این نکته اشاره کنم که اگر شما صدای این مستند را ببندید و فقط تصویر را ببینید، کار بسیار جالب و دیدنی است. از طرف دیگر هم اگر تصویر را نبینید و همانند نمایشنامه‌های رادیویی صدای آن را فقط گوش کنید باز هم قابلیت‌هایی دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار