کد خبر: 917141
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی :
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: دولت سهم خود را در پروژه‌هایی که ساخت و ساز آن‌ها را خیران بر عهده دارند، نمی‌پردازد.

ضیاءالله اعزازی ملکی با اشاره به بودجه ناچیز عمرانی مدارس، اظهار داشت: متاسفانه درصد مدارس فرسوده در سراسر ایران بسیار بالاست و بسیاری از شهرها نیز فاقد کلاس درس بوده و دانش‌آموزان در کپر، چادر و کانکس تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: تنها امید برای برون‌رفت از این مشکل خیران هستند چراکه دولت نه بودجه‌ای برای این مهم کنار گذاشته است و نه برنامه‌ای برای افزایش بودجه عمرانی آموزش و پرورش دارد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌توان منکر حرکت خوب آغاز شده از سوی خیران برای ساخت و ساز مدارس شد، افزود: متاسفانه دولت سهم خود را در پروژه‌هایی که ساخت و ساز آنها را خیران بر عهده دارند، نمی‌پردازد، به همین دلیل بسیاری از آنها پس از ساخت با کمبود تجهیزات رو به رو بوده یا مدت‌ها نیمه کاره می‌مانند، به‌عنوان مثال اکنون هنرستان تازه ساختی در شهر بناب بدون  تجهیزات مانده است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی جامعه برای ایجاد اشتغال باید به افزایش هنرستان‌ها و مدارس فنی و حرفه‌ای مجهز مبادرت ورزید، اضافه کرد: به عنوان مثال تجهیزات هنرستان بناب بسیار ناچیز و اکثراً متعلق به 30 سال قبل است.

اعزازی ملکی از اینکه مدیران مدارس در پرداخت هزینه آب و برق و گاز خود نیز در مانده‌اند، ابراز تاسف کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه دریافتی فرهنگیان نیز باید ارتقاء یابد از عدم ارائه و تسهیلات مناسب به این قشر از جامعه به ویژه در شهر بناب انتقاد کرد و گفت: معیشت و رفاه فرهنگیان نامناسب است و در 40 سال گذشته آن‌طور که باید به آنها خدمات داده نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر