کد خبر: 917133
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
امام جمعه موقت تهران در جشن مدیران تولید سینما:
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران فیلم‌های سینمایی با موضوع دفاع مقدس را نمادی از دفاع مقدس و ارزش‌های جنگ تحمیلی عنوان کرد و آن را با فیلم‌های جنگی هالیوودی متفاوت دانست.
محمد صادقی
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران فیلم‌های سینمایی با موضوع دفاع مقدس را نمادی از دفاع مقدس و ارزش‌های جنگ تحمیلی عنوان کرد و آن را با فیلم‌های جنگی هالیوودی متفاوت دانست.
هفدهمین جشن انجمن مدیران سینما به دبیری علی قائم‌مقامی و با حضور چهره‌های سینمایی، جمعی از نمایندگان مجلس، چهره‌های سیاسی و اصحاب رسانه برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در این مراسم گفت: از همه کسانی که چنین مراسمی را گردآوری کرده‌اند، تشکر می‌کنم. همان طور که پیش‌بینی می‌کردم سینمای ایران بعد از انقلاب بسیار پیشرفت کرد و درخشید. فیلم‌های دفاع مقدس را می‌توان نماد دفاع مقدس دانست، زیرا محتوای این آثار ارزشمند هنری از دفاع مقدس سرچشمه می‌گرفت. دفاع ما، مقدس بود و در آن دلاوری‌ها صورت گرفت. شهدای عالیقدر شخصیت‌های متفاوتی داشتند که در فیلم‌های دفاع مقدس ظهور پیدا کردند و همین مسئله این آثار را با فیلم‌های هالیوودی که درباره جنگ ساخته شده‌اند متفاوت می‌کند. در این مراسم حجت‌الاسلام مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در سخنانی گفت: از همه بدنه سینمای ایران می‌خواهم که با کار‌های برجسته خود باعث شوند کشورمان از نظر فرهنگی به سمت اعتلا حرکت کند. سینما و سینماگر در تمام دنیا از اهمیت بالا و برتری برخوردار است. وی ادامه داد: در تلاش هستیم در مجلس قانون صنفی هنر را تصویب کنیم، زیرا هنرمندان فاقد این قانون هستند و همین مسئله مشکلاتی را ایجاد کرده است. در حال حاضر هنرمندان مانند کارگران باید از وزارت رفاه به دنبال حقوق خود باشند که این امر در شأن آن‌ها نیست. امیدوارم این قانون هرچه سریع‌تر توسط مجلس تصویب شود. پوران درخشنده، کارگردان سینما نیز در سخنانی با ابراز تأسف از فاجعه تصادف در سنندج و مشکلات اقتصادی که گریبانگیر مردم است، از اینکه نمایندگان مجلس نسبت به سینما حساسیت دارند تشکر کرد و گفت: صحبت‌های آقای مازنی برایم بسیار آرامش‌بخش بود. همین که نمایندگان مجلس به فکر هنرمندان هستند، امیدبخش است.
از نکات بارز هفدهمین جشن مدیران تولید سینما حضور فرزندان و خانواده سرداران شهید هشت سال دفاع مقدس بود. فرزندان شهیدان علی صیاد شیرازی، احمد کشوری و شهید زین‌الدین در بخش‌های مختلف این جشن و اهدای جوایز حضور داشتند. در این مراسم از سعید سعدی، مدیر تولید و تهیه‌کننده فیلم‌هایی مانند «اتوبوس شب» تقدیر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار