کد خبر: 917118
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
قضاوت تیم داوری ایران در رده‌بندی جام جهانی
داور ایرانی دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۸ ابراز امیدواری کرد در آخرین قضاوتش در این رقابت‌ها بدرخشد. علیرضا فغانی و دستیارانش امروز دیدار انگلیس – بلژیک را سوت می‌زنند.
شیوا نوروزی
داور ایرانی دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۸ ابراز امیدواری کرد در آخرین قضاوتش در این رقابت‌ها بدرخشد. با اینکه انتظار می‌رفت داوری فینال جام جهانی روسیه به تیم ایرانی سپرده شود، اما در نهایت فدراسیون جهانی فوتبال داور آرژانتینی را برای قضاوت مصاف فرانسه – کرواسی انتخاب کرد و علیرضا فغانی و دستیارانش امروز دیدار انگلیس – بلژیک را سوت می‌زنند.

عذرخواهی فغانی
عملکرد تیم داوری کشورمان در روسیه به قدری درخشان بوده که کارشناسان و رسانه‌های خارجی هم چاره‌ای جز تمجید این تیم نداشته‌اند. علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمد منصوری از ابتدای شروع تورنمنت قضاوت‌های بی‌عیب و نقصی را ارائه دادند تا جایی که بدون استفاده از ویدئوچک کمترین اشتباهات را داشتند. آن‌ها در مرحله گروهی دیدار‌های آلمان – مکزیک و برزیل – صربستان را سوت زدند و در یک‌هشتم نهایی نیز نبرد حساس فرانسه – آرژانتین را قضاوت کردند. تیم ایرانی در دو مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی استراحت داشت و فغانی تنها در بازی اروگوئه – فرانسه داور چهارم بود. با توجه به نمره بالای فغانی و دستیارانش شانس آن‌ها برای سوت زدن در فینال بسیار بالا بود، اما سرانجام فیفا قضاوت بازی فرانسه – کرواسی را به پیتانا سپرد.
با اینکه این خبر برای ایرانی‌ها عجیب بود، اما فغانی درگفت‌وگو با شبکه ورزش تصمیم فیفا را قابل پیش‌بینی خواند: «تمام تلاشمان را کردیم تا عملکرد خوبی از خودمان در جام جهانی به جا بگذاریم و در آخر هم برای بازی رده‌بندی انتخاب شدیم. برای من، همین که دوستان داور در اروپا و قاره‌های دیگر ما را شایسته قضاوت در بازی پایانی می‌دانستند خیلی ارزشمند بود، ولی می‌دانستم در مسابقات فیفا همیشه باید توقع داشته باشید اتفاقات در لحظه آخر بیفتد و برای من عادی بود که داور بازی افتتاحیه در مسابقه فینال هم قضاوت کند و این موضوع برایمان تازگی نداشت. همین که این مسابقه را به ما دادند، افتخار می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.» داور ایرانی دیدار رده‌بندی از همه مردم ایران به خاطر انتخاب نشدن برای بازی فینال عذرخواهی کرد: «از همه عذرخواهی می‌کنم که بیشتر از این نشد، ولی امیدوارم این بازی را هم به خوبی پشت سر بگذاریم. به نظرم وقتی اسم و تیم داوری ایران همیشه در مراحل پایانی بازی‌ها عنوان می‌شود برای ما افتخار است، ولی باز هم اگر کم‌کاری از طرف ما اتفاق افتاده، عذرخواهی می‌کنم.»

قضاوت ایرانی
محمد فنایی سال‌ها پیش از اینکه علیرضا فغانی به کار داوری روی بیاورد در جام جهانی قضاوت کرده است. این پیشکسوت داوری فوتبال ایران کمک‌داور دیدار فینال جام جهانی ۱۹۹۴ امریکا بود و پس از آن نیز به عنوان داور سال آسیا انتخاب شد. حالا فغانی جا پای او گذاشته و تلاش می‌کند با قضاوت‌هایش از اعتبار داوری ایران دفاع کند. در کارنامه فغانی قضاوت در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، فینال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۶، فینال المپیک ریو ۲۰۱۶ و نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ به چشم می‌خورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار