کد خبر: 917111
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود نرخ بیکاری جوانان در عربستان را بالای ۳۰ درصد برآورد کرد که یکی از بالاترین نرخ‌ها محسوب می‌شود. نرخ بیکاری جوانان در ایران حدود ۲۵ درصد است که جزو نرخ‌های متوسط در بین کشور‌های منطقه محسوب می‌شود.
به گزارش ایسنا، صندوق بین‌المللی پول برنامه ششم توسعه ایران را استراتژی این کشور برای دستیابی به سطوح رشد بالاتر خوانده و افزوده است هدف این برنامه توسعه بخش خصوصی و کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی است. مقامات ایرانی همچنین می‌خواهند در چارچوب این سند، جامعه زنان ایرانی را بیشتر به بازار کار وارد کنند. این صندوق ضمن تمجید از توجه بیشتر به بنگاه‌های کوچک و متوسط در ایران، خواستار بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت زنان شد. بیشترین نرخ بیکاری جوانان در منطقه متعلق به لیبی با نزدیک به ۵۰ درصد است و پس از این کشور، فلسطین، عراق، تونس و اردن قرار دارند. کمترین نرخ بیکاری متعلق به قطر است و بحرین در رده بعدی جای گرفته است. نرخ بیکاری جوانان در عربستان نیز بالای ۳۰ درصد است که یکی از بالاترین نرخ‌ها محسوب می‌شود. نرخ بیکاری جوانان در ایران حدود ۲۵ درصد است که جزو نرخ‌های متوسط در بین کشور‌های منطقه محسوب می‌شود. به نوشته صندوق بین‌المللی پول، ایران در بین کشور‌های منطقه دارای بالاترین میزان دسترسی به نظام مالی است و جوانان بالای ۱۵ سال در ایران، بیش از هر کشور دیگری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دارای حساب بانکی هستند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
اشتباه میکنید نرخ بیکاری در ایران 50 درصد کمتر از عربستان است. در اینگونه امارها دقت کنید. درست است که نرخ بیکاری ما بیش از 45 درصد میباشد ولی عربستان نزدیک 90 درصد بیکار دارد.
صندوق بول برود دکان و دستگاهش را جمع کند و اینقدر از بیت المال هزینه تراشی نکند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار