کد خبر: 917076
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کمک‌های مردمی در حساب سلبریتی‌ها بلاتکلیف مانده
درست است که در بحبوحه گرمای تابستان، همه از فشار دما و آفتاب سوزان و روز‌های داغ می‌نالند، اما نباید فراموش کنیم که در برخی استان‌های غربی و شمال غرب کشور مثل آذربایجان‌شرقی و غربی و کردستان و کرمانشاه و اردبیل از یک ماه دیگر سرما حاکم شده و بارش‌ها آغاز می‌شود.
محمدرضا هادیلو
هر چند این خنک شدن هوا و نزولات آسمانی می‌تواند خبر خوشی برای همگان باشد، اما اگر بدانیم هنوز ساخت بسیاری از خانه‌های زلزله زدگان در استان کرمانشاه به پایان نرسیده، آنوقت به اهمیت ماجرا و باران‌هایی که هیچ ترانه‌ای در دل خود ندارند، پی‌ببریم. به خصوص اینکه هنوز میلیارد‌ها تومان از کمک‌های مردمی در حساب‌های سلبریتی‌ها بلاتکلیف خوابیده و از مناطق زلزله‌زده خبر می‌رسد، افزایش سرسام‌آور قیمت مصالح ساختمانی موجب نگرانی حادثه دیدگان و پیمانکاران شده که اگر تصمیمات درست و سریعی برای رفع این مشکل نشود از الان باید پاییز و زمستان سختی را برای ساکنان این مناطق متصور شد.

۹ ماه پیش بود یعنی ۲۱ آبان ۱۳۹۶ که زلزله‌ای به بزرگی ۳/۷ ریشتر در ساعت ۲۱:۴۰ بخش‌های گسترده‌ای از غرب کشور با مرکزیت سرپل ذهاب استان کرمانشاه را لرزاند. در این حادثه هزاران نفر از مردم زخمی و صد‌ها نفر جان باختند.
بعد از آن کمک‌های دولتی و مردمی به سمت حادثه دیدگان سرازیر شد. به طوری که چندین بار اعلام شد تا مردم از رساندن کمک‌هایشان با خودرو‌های شخصی خودداری کنند، چون این آمد و شد موجب بروز ترافیک شدید شده و امداد رسانی‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.
در این حادثه هم مثل تمام حوادث دیگر اقدامات احساسی و زودگذر بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد. از فاسد شدن نان و مواد غذایی‌هایی که بیش از حد نیاز ارسال شده بود گرفته تا میلیارد‌ها تومان وجه نقدی که هنوز هم در حساب‌های هنرمندان و ورزشکاران و افراد مشهور و به قول معروف سلبریتی‌ها مسدود مانده است.
میلیارد‌ها تومان پولی که در شرایطی در حساب‌های مختلف مسکوت مانده‌اند که زلزله زدگان معطل چند میلیون هستند تا حداقل تا قبل از رسیدن سرما، سرپناهشان را به پایان برسانند. پول‌هایی که به نام حادثه دیدگان و از طرف مردم پرداخت شده و روی هوا مانده است.
با این حال روز گذشته استاندار قزوین که برای بازدید از مناطق زلزله زده به کرمانشاه رفته بود اعلام کرد: «افزایش سرسام‌آور قیمت مصالح ساختمانی موجب نگرانی آنان، به خصوص پیمانکاران شده که امیدواریم در این رابطه از سوی مرکز، تصمیمات لازمی برای سرعت بخشیدن به کارها، صوت پذیرد.»
عبدالمحمد زاهدی که برای افتتاح ۵۳۵ واحد مسکونی ساخته شده از سوی بنیاد مسکن قزوین به مناطق حادثه دیده رفته بود، گفت: «قزوین به عنوان یکی از استان‌های معین بازسازی در گیلانغرب، کار احداث ۳۳۰۰ واحد مسکونی را بلافاصله پی از زلزله آغاز کرد. مردم قزوین پس از زلزله کرمانشاه ۱۴۰ میلیارد ریال کمک نقدی به حادثه‌دیدگان این واقعه کردند. حجم گسترده عملیات آواربرداری، تسطیح و ساخت بنا‌های آسیب دیده در ۲۰۹ روستا و ۲ شهرستان گیلانغرب به همراه تأمین مصالح مورد نیاز و تعیین پیمانکاران شاخص از سوی بنیاد مسکن قزوین کاری عظیمی بود.»
وی با بیان اینکه تعهدات قزوین در بازسازی مناطق زلزله‌زده غرب مطابق با برنامه پیش می‌رود، ادامه داد: «خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته از سوی کارشناسان بنیاد مسکن قزوین، تعهدات ما در قبال کار‌های انجام شده مطابق برنامه‌ها پیش رفته و امیدواریم با حجم کار‌های پیش‌رو بتوانیم تا پایان سال به تمامی تعهدات خود عمل کنیم.»
هر چند استاندار قزوین ابراز امیدواری کرده تا پایان امسال بتواند به تعهدات خود جامه عمل بپوشاند، اما نباید فراموش کرد که پایان سال یعنی یک تجربه تلخ دیگر برای زلزله‌زدگان در سرما و بارش‌های کرمانشاه. متأسفانه هم اکنون افزایش قیمت مصالح تمام پیمانکاران را دچار مشکل کرده و اگر در همین چند ماه آینده تصمیم درستی اتخاذ نشود حتماً زمستان دردآوری در پیش خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار