کد خبر: 917073
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
همزمان با آغاز جشن‌های بزرگداشت ایام دهه کرامت، شهرستان اسلامشهر برای دومین سال متوالی میزبان جشنواره آوا‌ها و نوا‌های رضوی از مجموعه برنامه‌های شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) خواهد بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر، با اعلام این خبر گفت: این جشنواره برگرفته از سنت دیرینه ایرانیان و با اقتباس از رسم آواز چاووش‌خوانی در بدرقه و استقبال زائران اماکن مقدسه و بارگاه امام رضا (ع) و با استفاده تمام سبک‌های موسیقی نواحی، ردیف دستگاهی، کرال وآکاپلا، پاپ و ملل برگزار می‌شود.
سیدحسن حسینی افزود: امسال این رویداد بزرگ فرهنگی هنری در سطح شهرستان اسلامشهر، روز جمعه ۲۹ تیرماه جاری رقم خواهد خورد و طی آن چند گروه ملی و یک گروه بین‌المللی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
وی با اشاره به نقاط قوت و تفاوت‌های جشنواره امسال، گفت: جشنواره امسال که سومین دوره خود را پشت سرخواهد گذاشت، نسبت به سال‌های گذشته در زمینه برگزاری و حوزه‌های فعالیت، گسترش یافته و بخش موسیقی ملل نیز به آن افزوده شده است.
حسینی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره آوا‌ها و نوا‌های رضوی روز ۳۰ تیرماه سال‌جاری به میزبانی استان تهران، در تالار وحدت برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره علاوه برفرهنگسرای ارسباران تهران در شهر‌های اسلامشهر، دماوند، پاکدشت، قرچک، ری و ملارد از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار