کد خبر: 917060
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
ویدئو چک در فوتبال 5 + 1 نفره
این تکنولوژی داور ویدئویی به نظر خیلی چیز خوبی می‌آید. آقاجان اصلاً مگر داور چند تا چشم دارد؟! آن هم در فوتبال سریع امروز! مثلاً گاهی بازی در نزدیکی‌های نقطه کرنر در جریان است و آن سوی میدان در حوالی محوطه جریمه بازیکنی با یک‌جایی می‌کوبد در یک‌جای مدافع حریف! آخر پدرت خوب! مادرت خوب! سه میلیارد نفر در گوشه گوشه این کره خاکی زل زدند به نقطه کرنر آن طرف زمین! آن وقت شما به جای این که سعی کنی از این لحظه لذت ببری و تب فوتبالی‌ات را بچسبانی بالا می‌روی توی حاشیه؟
یا شاید شما فکر کنید اورژانس بعضی از بیمارستان‌ها یا راهروی مدارس در زمان ثبت نام یا صف سبد کالا، هرکی به هر کی‌ترین نقاط جهان هستند! خب اشتباه می‌کنید! محوطه جریمه فوتبال در زمان ارسال ضربه کرنر پس از معدن‌های بدون ایمنی که بعضاً روی سر کارگران خراب می‌شوند، رتبه دوم شیر تو شیرترین نقطه جهان را دارد! این، آن را هل می‌دهد! آن این را زمین می‌زند! این زیر یک خم آن را می‌گیرد، آن به این سر زیر بغل حمال‌وند می‌زند! اصلاً مثل این است که رهبران کره شمالی و جنوبی را بیندازی توی یک اتاق و در را رویشان ببندی! با این تفاوت که تاکنون هیچ مذاکره‌ای در حل معضل محوطه جریمه نتیجه بخش نبوده! حالا این وسط یک از خدا بی‌خبری ممکن است یک دفعه بازیکن مقابل را گاز بگیرد! داور بیچاره از کجا بفهمد؟! اصلاً تکلیف آن چند صد میلیون کودکی که این صحنه را می‌بینند و از فردا به جان یکدیگر می‌افتند چیست؟! وضعیت بند «عدم آموزش‌های خشونت‌آمیز به کودکان» در سند ۲۰۳۰ چه می‌شود؟! خب یک دفعه کنار فوتبال آرم ۱۲+ یا حتی گاهی ۱۸+ بزنید برود پی کارش! آخر بعضی کار‌هایی می‌کنند که انگار این جا خانواده ننشسته! البته فکر نمی‌کنم سند ۲۰۳۰ خیلی با این یکی مشکلی داشته باشد و می‌توان این کنش‌ها را در چهارچوب آموزش‌های جنسی به کودکان ارائه داد!
خلاصه این تکنولوژی آن‌قدر خوب است که من می‌خواهم پیشنهاد کنم در تمام جهان از آن استفاده شود! مثلاً در تصادفات رانندگی! یا در حیاط مدارس جهت برخورد با هر گونه شوخی خرکی! یا حتی در مجالس عقد و عروسی! اگر کسی ربع سکه بدهد و با زرنگی تمام هدیه‌اش را نیم سکه اعلام کند بتوان ویدئوچک داد. حتی در سایر رشته‌های ورزشی مثل فوتبال ۵+۱ نفره که چشم شما را می‌بندند و شما را به بازی می‌گیرند و به شما تضمین می‌دهند که سایرین نیز با چشم بسته بازی کنند! اما بعد می‌فهمید تضمین‌نامه را پاره کردند و به جای خودشان چشم داوران را بسته‌اند، باید درخواست ویدئو چک بدهید!
یا همین عربستان سعودی خودمان؛ حالا گیریم در یک بازی ۵ گل خورده! این که چیزی از ارزش‌های جنگی‌شان کم نمی‌کند! همین‌طور بمب و موشک است که حواله خانه‌های یمنی‌ها می‌کند و امتیازاتش را سازمان ملل برایش ثبت می‌کند! حالا آمدیم یک موشک از خط دروازه رد نشده بود و به اشتباه امتیازش را برایش ثبت کردند. خب سازمان ملل باید بتواند ویدئوچک بدهد تا ضربه را تکرار کنند یا از دوباره شلیک کنند.
یا همین رژیم صهیونیستی؛ درست است که این بیست و یکی دو سالی که از حیاتش باقی مانده را نهایتاً بتواند با گواتمالا، میکرونزی، جزایر مارشال، نائورو، پالائو، توگو و امریکا یک تورنمنت چند جانبه برگزار کند؛ اما باید یک داور ویدئویی مراقب باشد که وقتی بازیکن حمله دارد به سمت دروازه حریف می‌رود از جیبش چاقویی، موشکی، بمبی، چیزی درنیاورد بزند طحال مدافع حریف را سفره کند. حتی، چون عادت کرده‌اند و به سمت کودکان و زنان فلسطینی شلیک می‌کنند، خدای نکرده ممکن است به سمت تماشاگران هم حمله کنند، وحشی است دیگر!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار