کد خبر: 917051
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
ولایتی در مسکو:
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری که به روسیه سفر کرده است، در سخنانی تاکید کرد حضور ایران در سوریه و عراق مستشاری است و در صورتی که این کشورها درخواست کنند فورا خارج خواهیم شد.

جوان آ‌نلاین:‌ دکتر علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری که با هدف رساندن پیام ویژه امام خامنه‌ای و همچنین پیام رئیس جمهوری کشورمان به روسیه سفر کرده است، در سخنانی در باشگاه مباحثات بین المللی «والدای» به اظهارنظر درباره مسائل منطقه‌ای پرداخته است.

ولایتی گفت حضور ایران در کشورهای سوریه و عراق، مستشاری است و در صورتی که دولت‌های مذکور خواهان خروج شوند، فورا خارج خواهیم شد.

وی در واکنش به درخواست زورمدارانه آمریکا از ایران برای خروج از سوریه و عراق اظهار داشت ما با درخواست آمریکا در این کشورها حضور پیدا نکرده‌‌ایم که با درخواست آن خارج شویم.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری تاکید کرد : مستشاران نظامی ایرانی در صورتی که مقامات قانونی سوریه اعلام کنند نیازی به  حضور آنها ندارند، سوریه را ترک خواهند کرد.

وی در عین حال خاطر نشان کرد : در صورتی که ایران و روسیه در شرایط کنونی از سوریه خارج شوند، تروریسم بار دیگر برای سیطره بر این کشور بازخواهد گشت.

دکتر ولایتی تاکید کرد : اگر آمریکایی‌ها از خاورمیانه خارج نشوند، ما آنها را وادار به خروج خواهیم کرد.

وزیر خارجه اسبق جمهوری اسلامی ایران از پروژه آمریکا برای تجزیه کشورهای عراق و سوریه پرده برداشت و گفت : آمریکا به دنبال تجزیه عراق به سه بخش و سوریه به پنج بخش است.

وی درباره برجام اظهار داشت : باقی ماندن ایران در برجام در صورتی که تحریم‌های اقتصادی پایان نیابد، بی‌معنا و بی‌ارزش است.

ولایتی در واکنش به ادعاهای رژیم  صهیونیستی درباره حضور ایران در سوریه تاکید کرد حضور ایران در سوریه ربطی به اسرائیل ندارد.

وی در ادامه گفت روسیه از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای برای همکاری امنیتی حمایت می‌کند.

ولایتی همچنین هشدار داد اگر ایران نتواند نفت خود را از طریق تنگه هرمز صادر کند، دیگران هم نخواهند توانست این کار را انجام  دهند. وی بر عزم ایران برای صادرات نفت خود بدون توجه به تحریم‌ها تاکید کرد.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری همچنین درباره دیدار آتی سران آمریکا و روسیه در هلسینکی گفت انتظاری ندارد که این نشست نتیجه‌ای به دنبال داشته باشد، زیرا دونالد  ترامپ نمی‌داند چه می‌خواهد.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
...نمیخواهد امریکا را وادار به عقب نشینی کنی برو برای مملکت شغل درست کن و اگر عرضه داری بیکاری و گرانی و فساد را از بین ببر
said
|
Switzerland
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
سلام. مرسی اقای ولایتی ٫ این درست است . باید کثافتهای که سالهاست خون مردم این منطقه را مکیده اند و بانی اصلی تمام مشکلات هستند بروند به جهنم و ایران تنها کشور منطقه است که قادر به این کار است فقط نباید ترسید یا تردید داشت . گرگ های پیر و روباه ها فرسوده در اخر خط هستند زمان رها کردن شیرانِ عدالت ایران است.......
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار