کد خبر: 917018
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد گفت: ۱۷۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت بادرنجبو است که این‌گیاه دارویی هیچ کودی دریافت نمی کند و کاملا ارگانیک کشت می شود.

حسین زینلی اظهار داشت: سال گذشته واردات گیاهان دارویی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار، اسانس به ارزش ۹۲ میلیون دلار به کشور داشتیم که با توسعه تولید گیاهان دارویی می توانیم آن را به تراز مثبت برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه زنجیره های تولید در کشت گیاهان دارویی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی جهت ارتقای سلامت جامعه و کاهش هزینه های درمان است، اظهار کرد: برند سازی برای گیاهان دارویی بومی و تولید اقتصادی آن در دستور کار است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد افزود: استفاده از ظرفیت مرزی، آب و هوایی و تعامل با کشورهای همسایه در آذربایجان غربی می تواند نقش مهمی در صادرات گیاهان دارویی کشور به اروپا ایفا کند.

زینلی با بیان اینکه توسعه ۳۰ هکتار گل‌محمدی در آذربایجان غربی را پیش بینی کرده بودیم که این میزان به ۷۷ هکتار رسیده است، تصریح کرد: برای هر هکتار توسعه کشت گل محمدی ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان یارانه و تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار می دهیم.

وی افزود: ۱۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان غربی زیر کشت بادرنجبو است که این‌گیاه دارویی هیچ کودی دریافت نمی کند و کاملا ارگانیک کشت می شود.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی و کارآفرینی در سیستم کارا در حال پرداخت است که می تواند نقش مهمی در اشتغال و توسعه آذربایجان غربی داشته باشد.

زینلی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای ایجاد اشتغال در این حوزه تزریق می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر