کد خبر: 917014
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
استاد دانشگاه تهران:
استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه با فرهنگی مواجه هستیم که سعی دارد تا به شکل‌های مختلف آبراهه‌های ناهنجار را تبدیل به نرم اجتماعی می کند، گفت: برای تحقق این امر از رسانه به عنوان قانون و تحریف کلام حق استفاده می‌کنند، از یک فتوشاپ ساده گرفته تا جوسازی‌های سلبریتی و ایجاد انواع فضاها، می‌خواهند حقیقت بزرگی را پنهان کنند و مسائل پیش افتاده را بزرگ جلوه دهند.

فروغ نیلچی‌زاده  در مراسم ویدیو کنفرانس کشوری فعالان رسانه‌ای کشور  با عنوان حجاب و عفاف با اشاره به یکی از مهم‌ترین موضوعات فاصله بین سلیقه فردی و حق اجتماعی اظهار کرد:  هر کسی باید در جامعه خواسته و سلایق خود را با جامعه هماهنگ کند و اگر حقوق و قوانین داده شده خلاف فطرت شود، باید در مقابل آن ایستاد ولی اگر مطابق با نیاز و خواست جامعه باشد نه تنها باید برای حفظ آن تلاش کرد بلکه باید فرصت جولان را از سوءاستفاده‌گران گرفت.

استاد دانشگاه تهران در ادامه افزود: باید در نظام اجتماعی خود بپذیریم که برخی خواسته‌های خود را محدود کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزان تطابق با قوانین جامعه، حدود ما را مشخص کرده و بیانگر تطابق با قوانین اجتماعی است، یادآور شد: ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا بی‌قانونی یا اضافه کردن قوانین که اصول را مشخص می‌کند، بهتر هست یا نه.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: حقوق و اخلاق از مهم‌ترین مسائل بوده و رابطه بین آن تنگاتنگ است و فلاسفه اخلاق و حقوق صحبت زیادی در این خصوص دارند.

نیلچی‌زاده خاطرنشان کرد: هر چه اخلاق رشد بیشتری پیدا کند، انجام حدود اجتماعی برای فرد تکلیف می‌شود که با این ویژگی بین حقوق و اخلاق یک رابطه متقابل وجود دارد.

وی افزود: به نحوی هر چه قوانین حقوقی تبدیل به عرف قابل فهم شود، میزان قوانین به حداقل می‌رسد.

این فعال عرصه حقوق زنان با بیان اینکه آیا مسئله حجاب جنسیتی یا فراجنسیتی است، توضیح داد: برخی‌ معتقدند صرف حجاب محدودیت برای زنان است در حالی که نکته انحرافی بحث این است که در مسئله حجاب یک مفهوم اساسی‌تر به عنوان خانواده وجود دارد که تلاش بر دیده نشدن آن می‌شود.

وی تاکید کرد: حجاب تنها مختص به زنان نیست و قرآن کریم مباحث زیادی در این رابطه مطرح کرده است.

نیلچی‌زاده با اشاره به شروع جنگ تمام عیار علیه خانواده‌ها در کل دنیا تصریح کرد: برخی‌ سعی بر نشان دادن خانواده به عنوان یک مدل متحجرانه و غلط از شیوه زندگی را دارند.

وی اذعان داشت: اگر زن و مردی طبق آیین خود تشکیل خانواده می‌دهند، به طور جدی آنها را با انواع تهدید مورد آسیب، آزار و سختی قرار می‌دهند.

نیلچی‌زاده بیان کرد: متاسفانه دنیای امروز سعی برای رفتارسازی و هنجارسازی داشته تا به تبع آن یک شبه خانواده تعریف کند.

وی با اشاره به عرف‌سازی انواع روش‌های ازدواج از قبیل ازدواج با حیوانات، همجنس و خویشاوند در دنیای کنونی بیان کرد: به طور طبیعی همه کسانی که در حیطه جامعه و سلامت جامعه فعالیت می‌کنند، وقوع چنین رفتارها را  ناسالم ارزیابی کرده‌اند.

استاد دانشگاه تهران اذعان داشت: البته رفتار نابسامان خلاف اخلاق در طول تاریخ بشر وجود داشته ولی باید فرق این رفتارها را با زمان حال و گذشته دانست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه جریان‌های غلط و باطل برای مقابله با جریان ناب، نیاز به یک نظام‌سازی دارد، گفت: طرفداران این جریان‌های غلط برای جریان‌سازی دست به رفتارهای متناقض می‌زنند که بیشتر شبیه یک سیرک است.
 
وی با تاکید به اینکه حمله علیه اعتقادات صحیح و درست توحیدی یک حرکت همه جانبه بوده و امر عجیبی برای افراد موحد نیست، گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند؛ هیچ بنایی پسندیده‌تر از ازدواج در اسلام نیست یعنی در حقیقت نوع ساختاری که قرار است خانواده آن را پایش کند، همین ازدواج است.

نیلچی‌زاده با بیان اینکه متاسفانه با فرهنگی مواجه هستیم که سعی دارد  تا به شکل‌های مختلف آبراهه‌های ناهنجار را تبدیل به نرم اجتماعی کند، تصریح کرد: برای تحقق این امر از هیولای رسانه به عنوان قانون و تحریف کلام حق استفاده می‌کنند به طوریکه از یک فتوشاپ ساده گرفته تا جوسازی‌های سلبریتی و ایجاد  انواع فضاها می‌خواهند حقیقت بزرگی را پنهان کنند و مسائل پیش افتاده را بزرگ جلوه دهند.

وی بیان داشت: حجاب یک حلقه از زنجیره سلامت اخلاق همچنین سلامت و پایداری خانواده است.

این فعال عرصه حقوق زنان، تعریف فرادینی و دینی از حجاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: در تعریف فرادینی از حجاب، آن را هنر پوشیدگی دانسته‌اند به نحوی که نباید  فرد مثل سایر جانداران به عنوان فردی غریزی دیده شود بلکه باید به عنوان نوعی از انسان دیده شده و در تعاملات خود بهترین تعاملات را داشته باشد.

وی افزود: در حقیقت منظور از تعریف حجاب فرادینی یعنی مدیریت میدان غریزه جنسی در نوع تعاملات با دیگران است.

نیلچی‌زاده با تاکید به اینکه حجاب ناب اسلامی همان حجاب ناب قرآنی و فراجنسیتی است، توضیح داد: از این طریق حقیقت ناب در اوج ظرافت و زیبایی آشکار شده و اصلاً مربوط به بانوان نمی‌شود بلکه مردان هم در اسلام تعریف انواع حجاب را دارند.

وی اذعان داشت: فرقه ضاله بهایی و صهیونیستی شکل‌های مختلف تبلیغات سو علیه حجاب دارند به طوریکه علیه حجاب در فضای مجازی تبلیعات شده و حتی حرف‌ها و روایات زیادی از کوروش و هخامنشیان به میدان آورده‌اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رسانه نباید اجازه جایگزین دروغ به جای مسیر راست و درست را دهد، گفت: مدیریت نگاه به عنوان ابعاد پنج‌‌گانه در درجه اول برای مردان گفته می‌شود به طوریکه در روابط اجتماعی رابطه دو سویه وجود داشته و باید هر دو طرف تکالیف خود را اجرایی کنند.

وی متذکر شد: خانواده نظام بنیادین سلامت اجتماعی است و هرقدر طبیعی‌تر باشد، قدرت و قابلیت برای دوام آن جامعه بیشتر فراهم می‌شود.

نیلچی‌زاده بیان کرد: در هر کشوری که وارد شوید، رعایت مقداری از حجاب واجب است به طوریکه دو دختر در آمریکا وقتی می‌خواستند سوار هواپیما شوند، اجازه ورود به داخل هواپیما را نداده بودند و نوع پوشش آنها را حریم‌شکن نسبت به اجتماع دانسته بودند.

وی ادامه داد: حتی در زمان طاغوت مردانی که با زیرشلواری بیرون می‌آمدند، باید پنج ریال جریمه می‌شدند زیرا آن نوع پوشش را خلاف اجتماع می‌دانستند.

نیلچی‌زاده با اشاره به اینکه حجاب حداقلی باید در جامعه باشد، گفت: حجاب حداکثری یک ارزش برای جامعه بوده از این‌‌رو در حرم‌های مطهر به عنوان ارزش باید رعایت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر