کد خبر: 917010
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با یبان اینکه یک‌هزار مهدکودک با ۵۰ هزار کودک در آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کند، گفت:طرح موضوعات تخریب‌گرانه باعث از بین رفتن خدمات مهدکودک‌ها می‌شود.

محسن ارشدزاده  در سومین همایش «حجاب و عفاف» ویژه مدیران مهدهای کودک سراسر استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: هیچ‌گاه نمی‌توان واقعه ۲۱ تیرماه سال ۵۰ برای کشف حجاب را فراموش کرد که مومنان به کشف حجاب اعتراض کرده و در این روز مدافعان حجاب به پا خاستند.

وی شروع هفته بهزیستی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این هفته از ۲۱ تیرماه به مدت هفت روز آغاز شده است و سومین همایش عفاف و حجاب نیز آغازگر این هفته شد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهداف سومین همایش حجاب و عفاف و اهمیت برپایی این همایش، گفت: ما همه مسلمان بوده و براساس تکالیف دینی و شرعی ملزم و مقید به حفظ حجاب هستیم.

وی افزود: در استان آذربایجان‌شرقی بیش از 3 هزار و ۵۰۰ مدیر و مربی در مهدهای کودک فعالیت می‌کنند که اغلب آنها زنان هستند و در مقابل آن جمعیت ۵۰ هزار نفری از کودکان در یک‌هزار مهدکودک تحت آموزش این مربیان هستند، از این‌رو اهمیت حجاب و عفاف در این گروه سنی بسیار زیاد بود.

ارشدزاده خاطرنشان کرد: سعی بر این است تا هر سال این همایش برپا شود تا اهمیت و حساسیت حجاب مطرح شود.

وی با تاکید به اینکه کودکان بیشتر از مربیان و بزرگترها تقلید می‌کنند، گفت: باید بزرگترها به حفظ حجاب، رفتار و وضعیت ظاهری خود دقت کنند تا الگوبرداری صحیحی از طریق کودکان انجام گیرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: سن کودکی بهترین زمان برای یادگیری به صورت عینی است و تاثیر بیشتری دارد، از این‌رو وقتی کودک حفظ حجاب و عفاف مربی خود را ببیند، در ذهن‌ وی ماندگار می‌ماند.

وی با تاکید به حفظ حجاب و عفاف از طریق مربیان و مسوولان بیان کرد: تضمین جامعه همین کودکان هستند و باید سعی بر تربیت صحیح آنها کرد.

ارشدزاده با اشاره به انتقادات و رفتارهای تخریبی علیه مهدکودک‌ها گفت: برخی‌ با مطرح کردن گفته‌هایی از قبیل اینکه در مهدکودک موزیک پخش می‌شود، سعی بر نادیده گرفتن سایر خدمات مهدهای کودک داشته و این نوع گفته‌ها همه زحمات مهدکودک را از بین می‌برد در حالی که در مهدکودک‌ها کارهای بزرگ علمی، فرهنگی و دینی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کودکان از سه گروه خانواده، مربیان و شخصیت‌های تلویزیونی الگوبرداری می‌کنند، از این‌رو ابتدا باید خانواده‌ها به بحث حجاب و عفاف توجه کنند و هرقدر حساسیت در این زمینه بیشتر باشد، الگوبرداری از حجاب ببشتر خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: کودکان بیشتر از همه مقلد از مربیان خود هستند و باید مربیان باور قلبی به حجاب داشته و مقید به رعایت حجاب باشند.

وی متذکر شد: شخصیت‌های تلویزیونی نیز اثر زیادی روی کودکان دارد و کودکان تحت تاثیر پوشش و رفتار آنها قرار می‌گیرند، باید حساسیت و تاکید روی این فضا شود تا شخصیت‌های تلویزیونی و فضای مجازی و انیمیشنی مطابق با الگوهای اسلامی باشد.

ارشدزاده با تاکید به اینکه نباید تذکرات و تربیت به صورت استدلال و برهان برای کودک باشد، گفت: کودکان در آن حدی رشد نکرده‌اند که برهان برای آنها آورد بلکه باید از طرق مختلف از قبیل شعر، نقاشی و داستان دست به این کار زد.

وی خاطرنشان کرد: مربیان باید توانمندی هنری و ادبی در تبیین برنامه‌های مختلف جهت آموزش حجاب به کودکان داشته باشند و باید کاری کرد حجاب و عفاف برای کودکان جذاب باشد نه اینکه حجاب به تحمیل و وظیفه برای کودک تبدیل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر