کد خبر: 917008
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی مطرح کرد
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور گفت:برای گسترش عفاف و حجاب در نهادها و قواعد رفتاری مربیان همچنین سوق کودکان به سمت فطرت پاک و معارف دینی، روی به تبیین یک استاندارد مناسب برای پوشش مربیان و کارمندان مهدها آوردیم.

محمد نفریه در سومین همایش «حجاب و عفاف» ویژه مدیران مهدهای کودک سراسر استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۵ هزار مهد کودک با بیش از ۶۰۰ هزار کودک در سراسر کشور وجود دارد که از خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: ۶ هزار و ۵۰۰ مهدکودک در روستاها بوده که با حمایت از مهدکودک‌ها این مکان‌ها برای روستاها نیز در حال گسترش است به طوریکه سال گذشته ۱۰۰ درصد مهدهای روستاها تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار گرفت.

نفریه با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۰۰ مهد در حاشیه‌ها وجود دارد، افزود: ۴۰۰ آدینه‌مهد در سراسرکشور وجود دارد که در مصلاها و مساجد فعال هستند و طی بررسی‌ها در جاهایی که این مهدها فعال هستند، استقبال از نماز جمعه زیاد شده است، از این‌رو سعی می‌کنیم در ۷۰۰ نقطه‌ای که نماز جمعه برپا می‌شود، آدینه‌مهد داشته باشیم.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی اضافه کرد: البته در ۴۰۰ مساجد نیز مهد وجود دارد که به صورت تخصصی عمل می‌کنند.

وی در ادامه روز عفاف و حجاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: عفاف و حجاب یک امر فطری بوده و در آن اصلاً مرد و زن ندارد به طوریکه حجاب در تمام ادیان جایگاه و ردپا داشته و برای ایران قبل از اسلام نیز حجاب وجود داشت.

نفریه با استناد به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه از دامن زن است که مرد به معراج می‌رسد، گفت: نقش حجاب بسیار زیاد بوده و مربیان مهدکودک نقش بسیار مهمی برای تربیت کودکان زیر ۶ سال را برعهده گرفته‌اند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی برای آموزش مهارت اسلامی و آموزه‌های دینی به کودکان تصریح کرد: تربیت نونهالان یک وظیفه سنگین بر عهده مربیان است و اگر در مقابل نکات مثبت مهدهای کودک کشور، گاهاً نکات منفی نیز گفته می‌شود، نباید خدمات بزرگ این مجموعه را نادیده گرفت.

نفریه با بیان اینکه برای گسترش عفاف و حجاب در نهادها و قواعد رفتاری مربیان همچنین سوق کودکان به سمت فطرت پاک و معارف دینی، روی به تبیین یک استاندارد مناسب برای پوشش مربیان و کارمندان مهدها آوردیم، توضیح داد: در این خصوص از بسیاری جاها استعلام پوشش اسلامی را مطالبه کردیم ولی متاسفانه جوابی ندادند که در نهایت خودمان با همراهی سازمان‌ها، قاعده استانداردی برای پوشش مهدکودک تعریف کردیم.

وی تهیه و توزیع بسته‌های مختلف عفاف و حجاب در نظر گرفته شده را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای این منظور سه پکیج چند کتابه توزیع شد و  بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب در بین مردم توزیع کردیم.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی در ادامه با اشاره به "طرح نیک" یا  همان «نماز یاوران کوچک» بهزیستی با همکاری ستاد اقامه نماز توضیح داد: از طرف ستاد اقامه نماز سه سال متولی سازمان بهزیستی سازمان برگزیده در امور توسعه نماز در کشور انتخاب شده است.
 
نفریه اذعان داشت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل کم توجهی و غفلت از افراد در سنین کودکی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر