کد خبر: 917004
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
خداحافظی احساسی کریس رونالدو از هواداران رئال
کریستیانو رونالدو رسماً به جمع بانوی پیر اضافه شد تا معلوم شود گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای کاملاً درست بوده است. این بازیکن در شرایطی پس از ۹ سال برنابئو را ترک کرد که قرارداد چهار ساله او با باشگاه جدیدش ۱۱۲ میلیون یورو (با در نظر گرفتن حق رشد) ارزش دارد.
شیوا نوروزی
کریستیانو رونالدو رسماً به جمع بانوی پیر اضافه شد تا معلوم شود گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای کاملاً درست بوده است. این بازیکن در شرایطی پس از ۹ سال برنابئو را ترک کرد که قرارداد چهار ساله او با باشگاه جدیدش ۱۱۲ میلیون یورو (با در نظر گرفتن حق رشد) ارزش دارد. در این سال‌ها رونالدو با پیراهن رئال افتخارات زیادی از جمله سه قهرمانی متوالی در اروپا، چهار توپ طلا و سه کفش طلا را به دست آورد و ۴۵۰ گل به ثمر رساند. این گران‌ترین انتقال در لیگ ایتالیاست. مراسم معارفه این بازیکن دوشنبه هفته آینده در شهر تورین برگزار می‌شود.
مادرید در قلب من است
اگرچه کریس رونالدو به خاطر اختلافاتش با رئیس باشگاه قید ادامه حضور در مادرید را زد، اما هنوز عاشق تیم سابقش است. رونالدو در پیامش به این علاقه قلبی اشاره کرده است: «در سال‌هایی که در رئال‌مادرید حضور داشتم و در این شهر زندگی می‌کردم، شادترین دوران زندگی‌ام را سپری کردم. تنها می‌توانم از باشگاه، هواداران و این شهر تشکر کنم. با این حال زمان تغییر فرارسیده بود و نیاز داشتم دوران جدیدی را در زندگی‌ام آغاز کنم. از هواداران و همه عذرخواهی می‌کنم. مادرید در قلب من و خانواده‌ام جا دارد. من از مادرید می‌روم، ولی این پیراهن، آرم باشگاه و سانتیاگوبرنابئو همیشه همراه من خواهند بود.» هرچند که جدایی این بازیکن از رئال برای طرفدارانش سخت و عجیب است، اما قبل از رونالدو ستاره‌های دیگری هم بودند که سابقه عضویت در هر دو تیم را دارند؛ زین‌الدین زیدان، سامی خدیرا، هیگواین و کاناوارو از جمله این افراد هستند.
پروسه انتخاب جانشین
در حالی سهام باشگاه یووه افزایش چشمگیری داشته که سران رئال در تلاشند تا هرچه زودتر جانشین مناسبی برای رونالدو پیدا کنند. در بین گزینه‌های مطرح شده، نیمار سرشناس‌تر از سایرین است. مهاجم برزیلی که جام جهانی را با ناکامی پشت سر گذاشته حالا این فرصت را دارد تا پروژه انتقالش به رئال را تکمیل کند. نیمار در یک انتقال جنجالی تا سال ۲۰۲۲ به پاری‌سن‌ژرمن پیوست و پاریسی‌ها رقم فسخ قرارداد او را ۲۲۲ میلیون یورو تعیین کردند. کهکشانی‌ها اگر واقعاً خواهان به خدمت گرفتن نیمار هستند باید از پس پرداخت این مبلغ هنگفت برآیند. از طرفی سال گذشته و پس از جدایی نیمار از بارسا بسیاری علت جدایی او را پیوستن این بازیکن به رئال‌مادرید عنوان کردند. کیلین امباپه، اما شانس بیشتری نسب به نیمار دارد. مهاجم فرانسوی در جام جهانی عصای دست خروس‌هاست. این بازیکن ۱۹ ساله به دلیل سن و سال پایین می‌تواند حسابی در رئال پیشرفت کند. همچنین چند سالی است که نام ادن هازارد بلژیکی برای پیوستن به جمع مادریدی‌ها مطرح می‌شود. درست است که این بازیکن در خط میانی بازی می‌کند و نمی‌تواند مثل یک گلزن تمام‌عیار در خدمت رئال باشد، اما رفتن رونالدو شرایط را برای انتقال او مهیا کرده است. هری کین انگلیسی، اما می‌تواند برای رئال حکم ماشین گلزنی را داشته باشد. مهاجم تاتنهام قراردادش را با این تیم تا ۲۰۲۶ تمدید کرده و در فصل گذشته ۴۱ گل برای اسپرز‌ها زده است. نام پائولو دیبالا مهاجم آرژانتینی یوونتوس هم مطرح شده است.
خوشحال و نگران
انتقال رونالدو به یوونتوس موافقان و مخالفان زیادی داشت. گتانو میشیشه، رئیس اتحادیه فوتبال ایتالیا از جمله افرادی بود که از این اتفاق به شدت ابراز خوشحالی کرد: «انتقال رونالدو، اتفاقی در تاریخ است که فقط شامل یووه و شهر تورین نمی‌شود، بلکه کل ورزش ایتالیا را دربر می‌گیرد. کل سیستم فوتبال ایتالیا تحت تأثیر چنین انتقالی خواهد بود. امیدوارم تحت تأثیر این انتقال شاهد رونق در برخی محدوده‌ها از جمله صنعت جهانگردی باشیم.» رفتن ستاره پرتغالی، اما خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا را نگران کرده است: «سال‌ها کار کردیم تا لالیگا را به بالاترین سطح با بازیکنان و باشگاه‌هایی در سبک لیگ برتر برسانیم. قرارداد حق پخش تلویزیونی را چند هفته پیش تمدید کردیم و کسی در این بین شرط نکرد که لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو باید در لالیگا بمانند.»
خوشامدگویی دل‌پیرو
الکساندر دل‌پیرو پس از قطعی شدن حضور رونالدو در یووه ابراز امیدواری کرد تیم محبوبش با کریس قهرمان اروپا شود: «رونالدو، بازیکن استثنایی است و می‌تواند در هر حالتی گلزنی کند. این بازیکن به من گفت که باید سال‌ها پیش راهی یوونتوس می‌شد. یووه به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست و ما با رونالدو می‌توانیم به چنین خواسته‌ای دست پیدا کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار