کد خبر: 916941
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان، با اشاره به طرح اعطای زمین برای ساخت نیروگاه خورشیدی و بادی در این استان از اختصاص ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای نیروگاه بادی دامغان خبر داد.
علینقی حیدریان ضمن اشاره به طرح ملی منابع طبیعی برای اعطای زمین در راستای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی و بادی، تأکید کرد: این طرح در استان سمنان نیز اجرا می‌شود و با توجه به ظرفیت‌ها و استعداد‌های موجود موقتاً ۳ هزار هکتار برای اعطا به سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌شده است.
وی افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار فقط به نیروگاه بادی دامغان تخصیص‌یافته تا بتوانیم از ظرفیت خدادادی این شهرستان که در شش ماه سال باد‌های شدید را میزبانی می‌کند، برای تولید انرژی پاک بهره ببریم.
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه طرح استعدادیابی اراضی تحت پایش برای ایجاد نیروگاه خورشیدی و بادی از سال۹۵ در استان کلید خورده است، گفت: نتایج به‌دست آمده از این پایش‌ها نشان می‌دهد این استان، ظرفیت‌های تولید انرژی‌های پاک را با همراهی بخش خصوصی دارد.
حیدریان بابیان اینکه طبق آمار ارائه‌شده از سوی شرکت آب، ۷۰ درصد از انرژی برق در سمنان صرف بخش تولید می‌شود، گفت: با استفاده از انرژی‌های پاک می‌توان تحول خوبی را در استان شاهد بود.
وی از ضرورت حمایت از انرژی‌های پاک به مثابه یک راهبرد اساسی در استان سمنان نام برد و گفت: در استانی که در دشت‌های منتهی به کویرش سالانه ۳۰۰ روز آفتابی وجود دارد چرا نباید از انرژی پاک و خدادادی آفتابی استفاده نکند تا نسبت به ایجاد آلایندگی کمتر نیز مبادرت ورزیده باشیم؟ لذا باید گفت: همراهی با انرژی‌های پاک یک ضرورت در استان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار