کد خبر: 916939
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته مردان گفت: طلای بازی‌های آسیا را لازم داریم و به لطف خدا این نشان را بر گردن می‌آویزیم، اما جاکارتا هدف اصلی ما نیست.

خبرگزاری فارس: به کسب قهرمانی جهان و سهمیه مستقیم پارالمپیک توکیو فکر می‌کنیم/ جاکارتا اولویت ما نیست

جوان آنلاین: هادی رضایی، در آستانه اعزام تیم ملی والیبال نشسته به مسابقات قهرمانی جهان، درباره نحوه برگزاری این رقابت‌ها گفت: ۱۶ تیم در بخش مردان و ۱۶ تیم در بخش زنان، بر مبنای رنک تیم‌ها انتخاب شدند و از هر قاره چهار تیم شرکت کردند. البته قاره آفریقا در مقایسه با قاره اروپا سهمیه کمتری دارد.

وی ادامه داد: ۱۶ تیم منتخب در چهار گروه چهار تیمی با هم بازی می‌کنند، از هر گروه دو تیم صعود می‌کنند و در نهایت ۸ تیم برتر به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند. سپس مرحله ضربدری این رقابت‌ها و بعد فینال مسابقات، یکم مردادماه برگزار می‌شود.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته افزود: تیم ایران در بخش مردان، در گروه B با تیم‌های ژاپن، روسیه و آلمان رقابت می‌کند و تیم ملی بانوان کشورمان نیز، در مرحله مقدماتی با تیم‌های چین، ایتالیا و اسلوونی همگروه است که نخستین بازی ما در بخش مردان، یکشنبه ۲۴ تیر با ژاپن و در بخش بانوان نیز با اسلوونی است.

وی افزود: یکی از ویژگیهای اجتماعی که برای این رقابت‌های ورزشی جهانی در نظر گرفته شده، برگزاری هر مرحله از مسابقات در یکی از شهرهای میزبان است. در واقع تلاش برگزار کننده بر آشنایی بیشتر شهروندان با والیبال نشسته است. از ۱۸ بازیکنی که در لیگ جهانی دعوت کردیم، ۱۲ نفر انتخاب و به اردوی مسابقات جهانی دعوت شدند و برای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ احتمال حذف برخی نفرات نیز وجود دارد.

رضایی با اشاره به پیش رو بودن بازی‌های پارآسیایی جاکارتا، بعد از مسابقات جهانی گفت: طلای آسیا را لازم داریم و به لطف خدا این نشان را بر گردن می‌آویزیم، اما جاکارتا هدف اصلی ما نیست. در بازی‌های پاراآسیایی ترکیب جوان‌تری را به میدان می‌فرستیم که ضمن تثبیت کلاسبندی پزشکی ورزشکاران، در ادامه مسیر تا توکیو ترکیب شاداب، جوان و پرتجربه‌ای بسازیم و با ایجاد فضای رقابتی به نفع تیم ملی ایران، نهایت بهره را ببریم.

هادی رضایی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما، احقاق حق والیبال نشسته، قهرمانی و کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ است. کسب این سهمیه، باعث می‌شود با خاطری آسوده تا توکیو، به ساختار تیم‌های ملی والیبال نشسته جوانان و بزرگسالان بپردازیم.

تیم‌های ملی بانوان و مردان والیبال نشسته کشورمان، بامداد پنجشنبه ۲۱ تیر، تهران را به مقصد آمستردام ترک می‌کنند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار