کد خبر: 916920
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
گفت وگوی "جوان آنلاین" با وزنه بردار طلایی پارالمپیک
تیم ملی وزنه برداری معلولان کشورمان در حالی در اردو هستند که ملی پوشان مثل همیشه بدون حاشیه و بی سر صدا خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه و رقابت های آسیایی جاکارتا آماده می کنند.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: تیم ملی وزنه برداری معلولان کشورمان در حالی در اردو هستند که ملی پوشان مثل همیشه بدون حاشیه و بی سر صدا خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه و رقابت های آسیایی جاکارتا آماده می کنند. در این بین خداحافظی غیر منتظره علی صادق زاده از تیم ملی باعث شد تا این رشته در صدر اخبار ورزشی قرار بگیرد و همه نگاه ها به این رشته معطوف شود.

مجید فرزین یکی از ملی پوشان با سابقه که مدال طلای پارالمپیک لندن و ریو را در کارنامه افتخاراتش دارد در گفت و گو با "جوان آنلاین" درباره شرایط فعلی تیم ملی می گوید: در حال حاضر یک هفته است که در اردو بسر می بریم و همه چیز خوب است جز این که انگیزه برای تمرین کردن نداریم.

مرد طلایی پارالمپیک ریو با اشاره به این که هنوز پاداش مسابقات جهانی ۲۰۱۷ به ما پرداخت نشده اظهار داشت: همه ورزشکاران سکه های شان را گرفته اند جز ما.نمی دادنم چرا برای ما پرداخت نمی شود.چند وقت پیش که مراسم اهدای سکه ها در ریاست جمهوری برگزار شد من و دیگر ملی پوشان در اردو بودیم که یک نماینده از فدراسیون در مراسم حضور یافت اما بعد متوجه شدیم که از آن مقداری که قبلا تعیین کرده بودند بازهم کمتر پرداخت شد.البته این پرداختی ها هم به حساب فدراسیون واریز شده که هنوز همان مقدار کم هم به ما ندادند.

فرزین درباره این که چرا پول پاداش ها از سوی فدراسیون پرداخت نشده افزود: من نمی دانم دلیل این کار چیست. قبل از رقابتهای جهانی قرار بود ۸۰ سکه بدهند که بعدها به ۶۰ سکه کاهش یافت.اما حالا بعد از یک سال بازهم می خواهند پول آن را با قیمت ۱۸۵۰ هزار تومان بدهند .یعنی همه جوره از این پول کسر می کنند .نمی دادنم اصلا این پول را به ما می دهند یا خیر.مسئولان قبل از مسابقات یک سری وعده و وعید می دهند اما بعد از مسابقات همه چیز فراموش می شود.

وی با اشاره به این که ما قهرمان حرفه ای هستیم و درآمد آنچنانی هم نداریم گفت: ببینید من خودم به غیر از حقوقی که از فدراسیون می گیرم منبع درآمد دیگری ندارم. مکمل ماهیانه من بیش از دو میلیون تومان است. تازه این یک قلم از خرج های ماهیانه من برای این وزنه برداری است که باید هزینه کنم. اگر بخواهند پاداش های مان را این طوری پرداخت کنند که ما نمی توانیم زندگی کنیم.اینها همه به غیر از خرج و مخارج زندگی ای مان است. با این شرایط آیا واقعا انگیزه ای برای ادامه این ورزش قهرمانی می ماند.

وی با اشاره به این که الان پاداش مسابقات آسیایی جاکارتا را ۱۶۰ سکه اعلام کرده اند گفت: ببینید الان که بازی های آسیایی جاکارتا شروع نشده بخشنامه کرده اند که مدال طلا ۱۶۰ سکه ، نقره ۸۰ و برنز ۵۰ سکه پرداخت می کنند حالا اگر فردا ما قهرمان شویم و برای کشورمان مدال طلا کسب کنیم اما آن تعداد سکه را ندهند چه کسی پاسخگو است. واقعا الان من و دیگر ولی پوشان با چه انگیزه ای قرار است زیر وزنه قرار بگیریم. البته این را بگویم که خدا را شکر بحث تبعیض بین ورزشکاران المپیک و پارالمپیک از بین رفته وگرنه یک ضربه روحی روانی هم اونجا داشتیم ، به هر حال امیدوارم مسئولان زودتر چاره ای بیاندیشند.

فرزین در ادامه در پاسخ به سئوال "جوان آنلاین" که مسئولان فدراسیون درباره عدم پرداخت پاداش ها چه می گوید اظهار داشت: ظاهرا فدراسیون دنبال گرفتن الباقی پاداش ها است.گفته می شود این پول دست صندوق حمایت از قهرمانان است که می خواهند از آنها بگیرند اما چرا همین پولی که از نهاد ریاست جمهوری گرفته اند را بین بچه ها تقسیم نمی کنند جای سئوال است. بالاخره همه ما به غیر از ورزش حرفه ای در زندگی شخصی هم پول نیاز داریم و از این راه فقط امر و معاش می کنیم.

وی درباره ترکیب تیم در بازی های اقیانوسیه و جاکارتا می گوید: بحث اسامی که مربوط به سرمربی تیم است و تا آنجا که اطلاع دارم اسامی برای مسابقات اعلام شده اما به هر حال اگر نیاز به تغییر در ترکیب تیم باشد مربی هنوز وقت دارد که این کار را نجام دهد هر چند که با زمان اندک باقی مانده تا مسابقات این کار بعید است اما دور از دسترس نیست.

دارنده مدال طلای لندن درباره ارزیابی اش از تیم گفت:همه بچه ها با تمرینات مستمری که انجام می دهند از آمادگی بالایی برخوردار هستند.خودم هم مثل همیشه سعی کرده ام بهترین وزنه را بزنم تا برای کشور افتخار آفرینی کنم.واقعا اگر آن موضوع انگیزه برای بچه ها حل شود قطعا بهترین نتیجه ممکن بدست خواهد آمد.در حال حاضر فدراسیون همه امکانات لازم را برای مسابقات محیا کرده و ما هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.بارها گفته ام که ما هیچ مشکلی از طرف فدراسیون نداشته ایم وفقط بحث این پاداش هاست که باید کامل و به موقع پرداخت شود.

فرزین درباره این که چرا تیم وزنه برداری معلولان در خارج از کشور اردوه نمی زند گفت: ما هم دوست داریم این اتفاق بیافتد اما وقتی بودجه نباشد کاری از دست فدراسیون هم بر نمی آید.فدراسیون ما با توجه به این که همه رشته ها را تحت پوشش دارد مثل یک وزارت ورزش کوچک می ماند. وزارتخانه ای که با حداقل بودجه بهترین عملکرد را داشته است. الان مدتی است که می خواهیم به اردوی کیش بریم که هنوز شرایطش مهیا نشده است.

وی درباره خداحافظی صادق زاده و انتقادش از مسئولان گفت: من خیلی در ماجرای خداحافظی او نبودم.ایشان هم تیمی من بودند و سال ها با هم در اردو و مسابقات بودیم . به هر حال هر کسی یه روزی به تیم ملی می آید و یک روزی هم تصمیم به خداحافظی می گیرد .امیدوارم ایشان مثل دوران ورزش حرفه ای شان در دیگر کارها هم موفق باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار