کد خبر: 916893
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
مجموعه اخبار پلیس اصفهان
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای فعالان عرصه عفاف و حجاب در آستانه روز عفاف و حجاب خبر داد.

گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" جهانگیر کریمی" با بیان این مطلب اظهار داشت: همزمان با 21 تیرماه روز عفاف و حجاب ، نخستین نمایشگاه دستاوردهای فعالان عرصه عفاف و حجاب  توسط معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در سالن لقمان دانشگاه علوم پزشکی افتتاح شد.

وی افزود: این نمایشگاه با زیربنای یک هزار و 500 مترمربع و دارای 15 غرفه است و در آن آثار فعالان عرصه عفاف و حجاب شامل عکس و پوستر، مقاله، پایان نامه، کتاب، طرح های تحقیقاتی، تاریخچه حجاب در ایران  و  جهان ، نقاشی، خوشنویسی، شعر ، نرم افزار و .... به نمایش گذاشته شده است.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر نیروی انتظامی ، دستگاه ها و ارگان های مختلفی چون سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری، جامعه المصطفی العالمیه، مدیریت حوزه های علمیه، سپاه صاحب الزمان (عج)، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و سازمان های مردم نهاد مشارکت دارند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، هدف از برگزاری این نمایشگاه را به نوعی تجلیل از فعالان حوزه عفاف و حجاب، نهادینه کردن فرهنگ ترویج عفاف و حجاب و ارائه راهکارهای فرهنگی و اجتماعی برای مقابله بد پوششی در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: امروز حجاب مقاوم ترین سنگر ما در مقابل دنیای استکبار است و همه ما وظیفه داریم تا از این سنگر حراست و پاسداری کنیم.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: اگر دلایل منطقی وجوب حجاب و آثار آن بر سلامت و امنیت فردی و اجتماع به خوبی تبیین شود قطعاً جوانان نسل امروز آن را می پذیرند و معتقدیم که بانوان عاقل و دانای سرزمین ما هرگز قبول نمی کنند که بدپوششی آنها زمینه لذت بردن و کامجویی مردان نامحرم را فراهم کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه اصفهان یک شهر فرهنگی و دارای مردمانی با فرهنگ و فرهنگ پرور است گفت: به همین دلیل پلیس اصفهان در موضوع بد پوششی شیوه ارشادی و استفاده از برنامه های فرهنگی را پیش گرفته و در همین راستا بیش از 20 ایستگاه مشاوره با استفاده از کارشناسان مجرب خانم را درسطح استان ایجاد کرده که با استقبال خوبی از سوی افراد بدپوشش نیز مواجهه شده است.

وی افزود: البته پلیس با مروجان بد پوششی، فروشندگان پوشاک های نامتعارف و کسانی که به شکل تعمدی و با هدفی خاص اقدام به تبلیغ پوشش ها و مدهای غربی کنند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

توقیف محموله پودر بدن سازی در شهرضا

مأموران انتظامی پاسگاه بازرسی شهید "امامی" شهرستان "شهرضا" در بازرسی از یک دستگاه کامیونت ایسوزو، محموله‌ پودر مکمل بدن سازی قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ "محمدحسین بابا کلاني" فرمانده انتظامی شهرستان "شهرضا" گفت: مأموران انتظامي ايستگاه ايست و بازرسي شهيد امامي شهرستان "شهرضا" حين کنترل خودروهاي عبوري يک دستگاه کامیونت ایسوزو را که از جنوب کشور به مقصد تهران درحرکت بود برای بررسی محموله و مدارک متوقف کردند.

وي ادامه داد: این خودرو حامل تعداد 331 کارتن پودر مکمل بدن سازی خارجی بود که راننده آن مدارک گمرکی را ارائه نداد و خودرو و محموله متوقف شدند.

سرهنگ بابا کلاني با اشاره به دستگیری راننده در این رابطه بيان داشت: ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام‌ شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان شهرضا در پايان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به توليدات داخلي كشور ضربه مستقيم می‌زند كه از تمام مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار در خصوص كالاي قاچاق را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.#

دستگيري سارقان موتورسيكلت حين سرقت در " كاشان"

اصفهان- فرمانده انتظامي شهرستان كاشان از دستگيري سارقان موتورسيكلت حين سرقت در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "علي پوركاوه " فرمانده انتظامي شهرستان كاشان اظهار داشت : ماموران انتظامی شهرستان در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي به دو نفر که درحال بازرسي از يك دستگاه موتورسيكلت بودند مشکوک و طي بررسي بيشتر متوجه شدند متهمان قصد سرقت وسيله نقليه مذكور را دارند كه بلافاصله وارد عمل شده و سارقان دستگير كردند .

فرمانده انتظامي شهرستان كاشان در خاتمه با بيان اينكه سارقان به همراه پرونده متشكله جهت تحقيقات بيشتر تحويل پليس آگاهي شهرستان شدند از شهروندان خواست: براي پيشگيري از وقوع سرقت موتورسيكلت، صاحبان اين قبيل اموال نسبت به تجهيز موارد ايمني و بازدارنده اقدام نموده و از رها كردن بلاصاحب وسائط نقليه در معابر و كوچه‌هاي خلوت بويژه در طول شب پرهيز نمايند و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله موضوع را به مرکز فوريتهاي پليس 110اعلام ودر اين رابطه همکاري نزديکي با پليس داشته باشند.

نداشتن کلاه ایمنی علت مرگ 85 درصد از موتورسواران در تصادفات

رئیس پلیس راهور استان گفت: براساس تحقیقات انجام شده 85 درصد موتورسوارانی که در تصادفات جان باختند از کلاه ایمنی استفاده نکرده بودند.

 سرهنگ"رضا رضایی" با بیان اینکه نماد فرهنگ یک جامعه به پایبندی مردم آن به قوانین و مقررات است افزود: اگر مدعی هستیم که اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است این موضوع را باید در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نشان دهیم.

سرهنگ رضایی گفت: متاسفانه این موضوع در برخی از مؤلفه ها که یکی از آن ها فرهنگ استفاده صحیح از وسیله نقلیه موتورسیکلت است صدق نمی کند به طوری که میانگین آمار تصادفات موتورسیکلت در کل کشور 36 درصد است اما این آمار در استان اصفهان 56 درصد را نشان می دهد و به عبارتی یعنی موتورسواران استان اصفهان 78 درصد بیشتر از موتورسواران کل کشور جان خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه وضعیت استان اصفهان در حوزه جان باختگان موتورسیکلت بحرانی است اظهار داشت: برای عبور از این بحران نیروی انتظامی، استانداری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، مدیریت بحران استانداری و همه دستگاه های مسئول، به این مسئله ورود پیدا کردند اما نقش مردم بیش از همه است.

سرهنگ رضایی گفت: پلیس وظیفه اجرای قانون را دارد اما همه می دانند که فراتر از وظیفه خود عمل کرده و امروز در حوزه فرهنگ سازی حرف اول را می زند.

رئیس پلیس راهور استان بیان داشت: براساس تحقیقات انجام شده 85 درصد جان باختگان موتورسیکلت استان در هنگام تصادف از کلاه ایمنی استفاده نکرده بودند که اگر موتورسوران همین یک مورد را رعایت کنند می توانیم با کاهش قابل توجهی در آمار جان باختگان موتورسوار روبرو شویم.

این مقام مسئول با بیان اینکه موتورسواران باید به این باور و یقین برسند که عدم استفاده از کلاه ایمنی برابر است با ازدست دادن جانشان درهنگام وقوع تصادف اظهار داشت: به همین خاطر پلیس راهور با همکاری شهرداری اصفهان طرح ابتکاری جدیدی را آغاز کرده است.

سرهنگ رضایی گفت: در این طرح که در چند منطقه از شهر اصفهان اجرا می شود به جای اینکه موتورسیکلت افراد فاقد کلاه ایمنی را توقیف کنیم که البته آن کار هم قانونی است و براساس قانون کسانی که از کلاه ایمنی استفاده نکنند به مدت 2 هفته بایستی موتورسیکلت آن ها توقیف شود، برای این دسته از موتورسواران کلاس آموزشی برگزار می کنیم و بعد از پایان کلاس وسیله نقلیه را به آن ها تحویل می دهیم.

رئیس پلیس راهور استان خاطر نشان کرد: به حمدالله این طرح تأثیرات بسیار زیادی بر روی موتورسواران گذاشته و امیدواریم تا پایان سال با کاهش قابل توجهی در تصادفات موتورسیکلت سواران استان مواجه باشیم.

تصادف سمند و تراکتور مرگ یک نفر را رقم زد

فرمانده انتظامي شهرستان فلاورجان از برخورد يک دستگاه تراکتور با سواری سمند درمنطقه "پیربکران" و فوت راننده تراکتور خبر داد.

سرهنگ "حسن نيكبخت" اظهار داشت : ماموران انتظامی شهرستان "فلاورجان" از تصادف یک دستگاه سواری سمند با تراکتور در منطقه "پیربکران" مطلع و برای رسیدگی به موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده 43 ساله تراکتور به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ نیکبخت بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی در دست بررسی است و اعلام خواهد شد .

توقیف سواری 206 با 19 کیلوگرم حشیش در خور و بیابانک

 فرمانده انتظامی شهرستان "خوروبیابانک" از کشف مقدار 19 کیلو گرم حشیش در بازرسی از یک دستگاه سواری 206 خبر داد.

سرگرد "نعمت خلیلی" اظهار داشت : ماموران ایستگاه بازرسی شهید "رشیدی" شهرستان "خوروبیابانک" حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری 206 که از ایستگاه عبور می کرد مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار 19 کیلو و 700 گرم حشیش که زیر صندلی های خودرو جاساز شده بود کشف شد.

سرگرد خلیلی بیان داشت : در این خصوص 4 سوداگر مرگ دستگیر وپس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

کشف 5هزار نخ سيگار قاچاق در نجف آباد

 فرمانده انتظامي شهرستان نجف آباد از كشف تعداد 5 هزار نخ انواع سيگار خارجي قاچاق در بازرسي از يك دستگاه خودروي وانت پیکان خبر داد.

سرهنگ "محمدرضا خدا دوست" گفت : در راستاي اجراي طرح هاي متعدد مبارزه با قاچاق كالا ، بازرسي و نظارت از واحدهاي صنفي و خودرو ها در دستور كار قرار گرفت .

وي افزود: ماموران پليس آگاهي با انجام يك سري كارهاي تخصصی يك دستگاه خودروي وانت را كه در خصوص قاچاق سيگار فعاليت داشت را شناسايي ودر حين توزيع سيگار متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از این خودرو تعداد 5 هزار نخ سيگار قاچاق خارجي فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ خدادوست اضافه کرد : در اين خصوص يك نفر دستگير و پس از تشكيل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائي تحويل داده شد.

فرمانده انتظامي شهرستان نجف آباد در پايان خاطر نشان كرد ، قاچاق كالاهاي دخاني و ديگر كالاهاي غير مجاز زمينه تورم و بيكاري جوانان كشور را فراهم مي كند .

اينترنت رايگان در اماكن عمومي فرصتي طلايي براي مجرمان سايبري

رئيس پليس فتای استان با اشاره به تهديدهای استفاده از اينترنت هاي "هاني‌پات"، باز و رايگان و شگرد هكرها و مجرمان سايبري در دسترسي به اطلاعات شخصي افراد، از كاربران فضاي مجازي خواست توصيه هاي پليس را به منظور جلوگيري از سوء استفاده مجرمان جدي بگيرند.

سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" اظهار داشت : كاربران در اتصال به اينترنت‌هاي"هاني‌پات"، باز و رايگان در اماکن عمومي، آموزشي و اقامتي بايد مراقب باشند تا گرفتار هکرها و مجرمان سايبري نشوند.

سرهنگ مرتضوي عنوان داشت : اتصال به اينترنت باز و رايگان بدون رمز عبور در امکان عمومي، به راحتي اطلاعات كاربران را در معرض رويت کساني قرار مي‌دهد که به همان منبع اينترنت متصل هستند. چون در اين زمان چندين نفر همزمان از طريق واي فاي به اينترنت متصل مي شوند، بنابراين مشاهده سايت هاي بازديد شده و هک کردن دستگاه شما بسيار آسان تر از حالت معمولي است.

وي افزود: در حاليکه در بسياري از تجهيزات رايانه ايي كاربران، انبوهي از اطلاعات مهم و شخصي وجود دارد، که خطر سرقت آنها از سوي مجرمان سايبري و هکرها که اين هاني پات ها را به اشتراک مي گذارند وجود دارد.

رئيس پليس فتای اصفهان تصریح کرد: به هيچ عنوان با اين نوع اينترنت ها امور بانكي خود را انجام ندهند و حتما ديواره آتش و برنامه هاي امنيتي تجهيزات رايانه اي خود را به روز نگه دارند و اطلاعات مهم و شخصي را از حافظه دستگاه هاي همراه به حافظه هاي جانبي مثل فلش مموري، هارد اکسرنال، سي دي و دي وي دي منتقل نموده و در مکان امني نگهداري کنند تا امكان سوء استفاده از آن وجود نداشته باشد، همچنين براي سيستم هاي همراه خود (لپ تاپ، تبلت و گوشي هاي هوشمند) از رمزهاي پيچيده و ترکيبي استفاده کنند.

وي در پايان از شهروندان خواست در صورت مواجه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت‌هاي سايبري، لينک ثبت گزارشات مردمي با ما در ميان بگذارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر