کد خبر: 916857
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه ۲۰ درصد افزایش دستگیری سارق در سطح استان در این سه ماه بوده، گفت: در این دستگیری‌ها ۷۵ درصد سارقان اعتیاد به موادمخدر داشتند که ۹۷ درصد مرد و سه درصد زن بوده که متاسفانه سارقان زن در حال افزایش هستند همچنین ۳۰ درصد سارقان دستگیر شده برای اولین بار است که دستگیر می‌شوند.

صابر عباس‌زاده  در تشریح عملکرد سه ماهه پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در حوزه مبارزه با سرقت در سه ماهه اول سال‌جاری در بخش سرقت منازل، میانگین سرقت منزل در آذربایجان‌شرقی چهار درصد از کل سرقت‌ها بوده که این رقم در کل کشور ۹ درصد است.

وی افزود: سرقت منزل جزو سرقت‌های مهم بوده که با روح و روان خانواده‌ها بازی می‌کند، از این‌رو خانواده‌ها باید دقت و توجه ویژه‌ای در این حوزه داشته باشند.

رئیس‌ پلیس آگاهی استان با بیان اینکه عمده اموال سرقت شده، طلا و سکه است، گفت:  شعبات بانک به منازل منتقل شده و انبوه زیادی از پول‌، سکه و طلاجات در خانه‌ها ذخیره شدند که این باعث می‌شود دزدان بومی و غیربومی از این سهل‌انگاری استفاده کنند.

وی ادامه داد: قطعاً اگر طلا، سکه و پولی در خانه نباشد، در زمات سرقت کمترین ضرر را خواهیم دید.

عباس‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: عمدتاً طبقات اول ساختمان‌ها بیشترین آسیب را دیده و در معرض سرقت هستند، اکثر ساختمان‌ها با پارکینگ ریموت‌دار، پله‌های اضطراری و بالکن‌ها بستری برای سرقت منازل برای سارقان است.

کاهش 2 درصدی سرقت از منازل در سه ماه سال‌جاری

وی خاطرنشان کرد: سرقت از منازل در سال‌جاری نسبت به سال گذشته کاهش دو درصدی داشته است.

رئیس‌ پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد سرقت‌های منازل در این سه ماه کشف شده است، افزود: سرقت از منازل ۳۲ درصد بوده که ۸۰ درصد آن منجر به کشف شده است.

افزایش ۱۷ درصدی سرقت خودرو در سه ماهه سال‌جاری/ پراید بیشترین خودروی مورد سرقت

وی افزایش ۱۷ درصدی سرقت خودرو در سه ماهه اول سال‌جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: سرقت خودرو نیز جزو سرقت‌های مهم در کشور است زیرا سرقت خودرو مسبب سایر جرایم نیز می‌شود که متاسفانه سهل‌انگاری مالکان خودرو، به سارق این کمک را می‌کند.

عباس‌زاده  با تاکید به اینکه ۸۰ درصد خودرو‌های سرقت شده خودروی پراید است، توضیح داد: هشت درصد خودروهای سرقت شده خودروی پژو، هفت درصد خودروی پیکان، پنج درصد خودروی نیسان و وانت بوده و مابقی خودروی  سمند با درصد بسیار کمتری هستند.

وی متذکر شد: از مالکان خودروهای پراید خواهشمندیم خودروی خود را در نقاط کور، کم تردد یا تاریک نگه ندارند و استفاده از پارکینگ را در نظر بگیرند همچنین از قفل فرمان و قفل پدال استفاده کنند تا بلکه ضریب ایمنی خودرو را بالا ببرند.

رئیس‌ پلیس آگاهی استان با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی سرقت از  اماکن عمومی در سه ماهه سال‌جاری بیان کرد: اماکن عمومی از جمله پارکینگ‌های مسکونی و سرقت خانه‌باغ‌ها از جمله اماکن عمومی بوده که در سطح استان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سه ماهه سال‌جاری سرقت موتور سیکلت یک درصد افزایش یافته است که در این حوزه باید به محل خرید و فروش موتورسیکلت توجه شود چراکه اکثر فروش‌ها به صورت بدون سند و یا حتی اسناد جعلی انجام می‌گیرد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه سرقت داخل خودرو و قطعات خودرو در سه ماهه سال‌جاری افزایش یک درصدی داشته است، تصریح کرد: اسناد و مدارک هویتی، بانکی و سرقت کیف زنانه عمده سرقت در این بخش است.

وی با تاکید به اینکه سرقت به صورت کیف‌قاپی که عموماً از زنان انجام می‌گیرد در این سه ماه خوشبختانه ۱۱ درصد کاهش یافته است، گفت:البته حدود ۸۲ درصد این کیف‌قاپی‌ها کشف شده است که نسبت به سال گذشته کشفیات رشد هفت درصدی داشت.

رئیس‌ پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: سرقت به صورت زورگیری نسبت به سال گذشته کاهش ۱۵ درصدی داشته  که ۹۲ درصد این سرقت‌های انجام گرفته کشف شده است.

وی بیان کرد: در مجموع کل سرقت‌ها در سه ماهه سال‌جاری، پنج درصد افزایش وجود داشت که البته در بخش کشف سرقت نیزهفت درصد افزایش داشتیم که در نهایت ۸۷ درصد کل سرقت‌ها در سطح استان کشف شده است.

۱۲ مورد قتل در سه ماهه سال‌جاری

عباس‌زاده به حوزه قتل در سه ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۳ فقره پرونده قتل وجود داشت که این رقم در سال‌جاری ۱۲ مورد بود که ۱۱ مورد از آنها کشف شده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه سال‌جاری در حوزه جعل با  ۶ درصد افزایش روبه‌رو بودیم که ۸۵ درصد پرونده منجر به کشف شده است ولی آنچه حائز اهمیت است، این بود که ۷۵ درصد جعل‌ها، اختصاص به اوراق بانکی، اسناد هویتی و وکالتی دارد.

رئیس‌ پلیس آگاهی استان متذکر شد: دقت در معاملات همچنین خرید و فروش از جمله نکات ایمنی است که باید مردم به آن توجه داشته باشند.

وی اذعان داشت: در سه ماهه سال‌ ۹۷ جرایم در بخش کلاهبرداری ۱۰ درصد کاهش داشته و ۸۷ درصد پرونده‌ها منجر به نتیجه شده است.

رشد سارقان زن در آذربایجان‌شرقی

عباس‌زاده  با تاکید به اینکه ۲۰ درصد افزایش دستگیری سارق در سطح استان در این سه ماهه بود، توضیح داد: در این دستگیری‌ها ۷۵ درصد سارقان اعتیاد به موادمخدر داشتند که ۹۷ درصد مرد و سه درصد زن بوده که متاسفانه سارقان زن در حال افزایش هستند همچنین  ۳۰ درصد سارقان دستگیر شده برای اولین بار است که دستگیر می‌شوند.

وی اضافه کرد: حدود ۸۰ مورد پرونده‌های کشف شده حوزه سرقت به صورت باندی بوده که بیش از سه نفر متهم داشت.

رئیس‌پلیس آگاهی استان با بیان اینکه امسال از نظر ریالی در حوزه قاچاق کالا و ارز، نسبت به سال گذشته ارقام برابر بود و یک افزایش ناچیزی داشت، توضیح داد: در حوزه لوازم آرایش و بهداشتی ۵۰ درصد کاهش، مواد محترقه  ۵۰۰ درصد افزایش، قاچاق دارو افزایش چشمگیری تقریبا نزدیک به ۶۰۰ درصد وجود داشت.

امحای ۲۰ تن داروی قاچاق در آذربایجان‌شرقی

وی متذکر شد: در سال‌جاری ۲۰ تن داروی قاچاق در سطح استان امحا شده که ارزش ریالی آنها ۲۰ میلیارد تومان بود.

عباس‌زاده گفت:در حوزه لوازم خانگی، ۸۶ درصد کاهش وجود داشت که البته این کاهش در ورودی کالا نیز است.

وی با اشاره به اینکه در بخش منسوجات ۴۰ درصد کاهش، وسایل میراث فرهنگی ۱۰۰ درصد افزایش وجود داشت، افزود: تعداد پرونده‌های متشکله ۳۱ درصد افزایش یافته است که ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل یافته 2 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

رئیس پلیس آگاهی استان، عملکرد پلیس آگاهی در بخش خدمات‌دهی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در تشخصیص هویت به ۲۰ هزار نفر در سه ماه خدمات داده شده است به طوریکه  تمام سوءپیشنیه‌ها از طریق پلیس +10 واگذار شده که در عرض ۲۴ ساعت جواب متقاضیان داده می‌شود.

وی در پاسخ کلی به سوال خبرنگاران گفت: در سه ماهه سال‌جاری هیچ آدم‌ربایی، کوک‌ربایی و سرقت مسلحانه در آذربایجان‌شرقی وجود نداشته همچنین یک مورد اسیدپاشی انجام گرفت که مسببان آن دستگیر شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر