کد خبر: 916830
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
پس از اعلام حمايت فرماندهان ارشد نظامي
پس از اظهارات اخير رئيس جمهور در جمع ايرانيان مقيم سوئیس مبني بر اينكه اگر نفت ايران صادر نشود، نفت منطقه هم صادر نخواهد شد و همچنين اظهارات فرمانده كل سپاه در اين زمينه و پيام تقدير سردار سليماني از روحاني، نايب رئيس مجلس و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم از تهديد روحاني در «بستن تنگه هرمز» حمايت كردند.

پس از اظهارات اخير رئيس جمهور در جمع ايرانيان مقيم سوئیس مبني بر اينكه اگر نفت ايران صادر نشود، نفت منطقه هم صادر نخواهد شد و همچنين اظهارات فرمانده كل سپاه در اين زمينه و پيام تقدير سردار سليماني از روحاني، نايب رئيس مجلس و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم از تهديد روحاني در «بستن تنگه هرمز» حمايت كردند.
علي مطهري در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تهديد تلويحي نفتي امريكا از سوي روحاني گفت: اقدام ما براي مقابله با تهديدات نفتي امريكا مبني بر به صفر رساندن صادرات نفت ايران، بستن تنگه هرمز است. وي نوع بيان رئيس جمهور را تدبير خوبي در تهديد امريكايي‌ها دانست و خاطرنشان كرد: امريكايي‌ها آمادگي جنگ جديد در خليج فارس را ندارند، از اين‌رو سخن آقاي رئيس‌جمهور تهديد خوبي بود كه آثار مثبتي خواهد داشت و عامل بازدارنده‌اي براي ممانعت از صادرات نفت ايران خواهد بود. سيد حسين نقوي حسني، عضو کمیسیون امنيت ملي هم در گفت‌وگو با جوان آنلاين درباره عملي شدن بسته تنگه هرمز از سوي ايران گفت: تجربه تاريخي نشان داده است كه هر جا ما در مقابل قدرت‌هاي سلطه‌گر و متجاوز مثل امريكا و رژيم صهيونيستي و هم‌پیمانان اين‌ها ايستاديم و با آنها برخورد كرده‌ايم آنها عقب‌نشینی كرده‌اند و هرجا از مقابل آنها كوتاه آمده‌ايم و امتياز به آن‌ها داده‌ايم و به سوي گفت‌وگو و توافق رفته‌ايم آنها برعكس تهاجم‌ها را افزايش داده‌اند و خصومت و دشمني آنها بيشتر شده است و تاريخ جمهوري اسلامي اين تجربه را به ما آموخته است.
وي افزود: انتظار اين است كه دولت و همه اركان نظام با اقتدار و باعزت با اين قدرت‌ها برخورد كنند. نمونه بارز آن هم گفت‌وگو‌ها و توافقات برجام است. نمونه‌اي بارز كه چندين سال مذاكره صورت گرفت سپس توافق انجام شد توافق را شوراي امنيت پذيرفت جامعه جهاني قبول كرد اتحاديه اروپا استقبال كرد، اما در نتيجه يك قدرت سلطه‌گر به راحتي از اين توافق خارج شد و توافق را برهم زد و پشت به تمام موازين بین‌المللی كرد. پس تجربه به ما ثابت می‌کند كه بايد در مقابل سلطه گران بايستيم.
رئيس جمهور در نشست اخير اروپايي خود گفت: امنيت نفت يا براي همه است يا براي هیچ‌کس. اگر ديگران بتوانند به راحتي نفت بفروشند و ما نتوانيم؛ ما هم براي ديگران اين امنيت را فراهم نمی‌کنیم. نقوي حسيني اين موضع را موضع محكمي دانست و گفت: همه موضع‌گیری‌ها بايد این‌چنین باشد. كوتاه آمدن‌ها در برابر سلطه گران چيزي نصيب ما نمی‌کند صحبتي كه آقاي رئيس جمهور كرد مبنا دارد؛ اينكه خليج هميشه فارس و ضلع شمالي آن در اختيار كامل جمهوري اسلامي ايران است و بر همه نقاط آن از جمله تنگه هرمز تسلط كامل دارد و می‌تواند امنيت آن منطقه را تأمین كند. اين تنگه در كنترل ما است و اگر كسي بخواهد امنيت اقتصادي ما را به خطر بيندازد حتماً ما امنيت اقتصادي آنها را دچار اختلال می‌کنیم و اين توانمندي را نيز داريم كه اين كار را انجام دهيم.
دشمنان ايران قبلاً هم ايران را آزمايش كرده‌اند و از توانمندي‌هاي ما مطلع هم هستند بنابراين يا همه نفت می‌فروشند و يا هیچ‌کس نبايد نفت بفروشد. نقوي حسيني افزود اگر دشمن كوتاه نيايد در نهايت ما اقداماتي انجام می‌دهیم كه ديگران نيز نتوانند از امنيت اين تنگه استفاده كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار