کد خبر: 916724
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
‌رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی تخت عدالت، شاه گل و بش دلبر خبر داد که باعث توسعه آن‌ها می‌شود.
غلامرضا مالکی با اشاره به وضعیت اقتصادی منطقه سیستان گفت: سیستان پایین‌ترین نرخ سرمایه‌گذاری را در سیستان و بلوچستان دارد که نیاز است شرکت‌های دولتی شستا و ایمیدرو در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.
مالکی گفت: سیستان در حوزه تأسیسات و زیرساخت‌ها با کمبود‌هایی مواجه است. وی با اشاره به اینکه سیستان ۸ درصد وسعت این استان را تشکیل می‌دهد و ۶۱ درصد جمعیت آن روستایی هستند، اظهار کرد: سیستان بالاترین نرخ جمعیت روستایی کشور را دارد و باید در زمینه بهبود وضعیت منابع درآمدی روستایی این منطقه اقداماتی انجام شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در زمینه انرژی‌های پاک در سیستان وجود دارد که میل نادر برای تهیه انرژی بادی و منطقه رامشار برای تولید انرژی خورشیدی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: مهم‌ترین چالش سیستان عدم آورد آب رودخانه هیرمند است که این امر امسال خسارت‌هایی را به وجود آورده است.
مالکی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۹۹ و نیم درصد حوضه آبریز رودخانه هیرمند در افغانستان است، بنابر این فعال شدن دیپلماسی آب یک ضرورت است.
وی گفت: زندگی مردم سیستان وابسته به آب و خاک است که در صورت تأمین نشدن آب مجبور به مهاجرت از این منطقه می‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار