کد خبر: 916701
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
شرکت ابفار گلستان خبرداد
شکیبافر رییس هییت مدیره ومدیر عامل شرکت ابفار گلستان از عملیات اجرایی ابرسانی تاسیسات اب شیرین کن واقع در روستای هوتن وکرند گنبد کاووس خبر داد

شکیبافر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان از طرح های آبرسانی بخش مرزی داشلی برون و  عملیات اجرایی آبرسانی تاسیسات آب شیرین کن واقع در روستای کرند شهرستان کاووس بازدید بعمل آورد.

شکیبافر اظهار داشت: به علت طولانی بودن خطوط انتقال مجتمع ‎های آب‌رسانی، کمبود منابع آبی در منطقه جنوبی استان و بالا بودن هزینه‎های انتقال آب از جنوب به شمال، این شرکت اقدام به انجام مطالعات امکان‎سنجی استفاده از آب‎های نامتعارف و شور در پنج نقطه خواجه‎نفس، سیمین‎شهر، هوتن و کرند (فجر شش)، الغدیر و شمال مراوه‎تپه نموده است.

شکیبافر اظهار داشت : منبع تامین  آب شیرین کن فوق دو حلقه چاه با  مجموع ۱۵ لیتر بر ثانیه می باشد که با موافقت کمیته فنی آب و فاضلاب کشور با نصب یک دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت 1200 متر مکعب در روز می توان از آب آن برای مصارف شرب اهالی منطقه هوتن و کرند تا تکمیل طرح ملی مجتمع آبرسانی فجر این شهرستان استفاده نمود.

وی تصریح کرد  با نصب دستگاه آب شیرین کن برای رفع مشکل تامین آب شرب روستاهای مرزی هوتن و کرند شهرستان گنبدکاووس جمعیتی بالغ بر  هشت هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می گردند.

وی گفت : برای اجرای این پروژه مبلغ 70 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده که به صورت خرید تضمینی آب و طی 15 سال از محل اعتبارات ملی برگشت خواهد شد.

همچنین مبلغ 35 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای32 کیلومتر خط انتقال و شبکه ،توزیع و حفر و تجهیز 2 حلقه چاه و استاندارد سازی 350 فقره انشعاب هزینه شده است.

شایان ذکر است از مجموع ۲۹ روستای فاقد آب شرب گنبدکاووس ۱۷ روستا دربخش مرزی داشلی برون این شهرستان واقع هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر