کد خبر: 916697
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب:
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب با بیان اینکه خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، تائید بدعهدی‌های تاریخی آنهاست، گفت: با بدعهدی‌های اخیر در قضیه برجام از سوی آمریکا، بعضی از افرادی که به ظاهر فعال سیاسی نامیده می‌شوند با این نظریه که با خود آمریکا باید مذاکره کرد، صدای خود دولت را هم درآوردند.

مبین فریدی  در پاسخ به این پرسش که سناریوی جدید برخی از فعالان سیاسی و اصلاح‌طلبان با انتشار نامه‌ مذاکره بدون قید و شرط با آمریکا به دنبال چه اهدافی هستند، اظهار داشت: این عده به دنبال کاسبی و منافع خویش هستند و با طرح این موضوع به دنبال پیدا کردن جایگاهی در نظام سیاسی فعلی هستند.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه نویسندگان نامه برای مذاکره با آمریکا، با وجود آنکه هم بدعهدی‌های آمریکا را دیدند، هم شکست مذاکره را تجربه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: رفتار و حرکت این‌ها در این دوره زمانی ماحصل تفکر منفعت‌طلبی آنان را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام نشانه‌ای از زیاده‌خواهی این کشور برای جهانیان است، خاطرنشان کرد: با گذشت چهار سال از برجام و با این وضعیت اقتصادی و تحریم‌ها در نظر عمومی دیگر مذاکره راه چاره برای اوضاع اقتصادی نیست.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب با بیان اینکه مطابق فرمایشات رهبری بدعهدی آمریکا برای این انقلاب و برای این ملت ثابت شده است، یادآور شد: قضیه مذاکره با آمریکا و اروپا در گذشته نیز مطرح بوده که امام راحل با شناختی که از این کشورها داشته‌اند، با آنها برخورد قاطعانه‌ای می‌کردند.

به گفته وی این روزها افرادی که نظریه‌های آنها در مورد مذاکره در نظر عمومی شکست‌خورده، سعی بر این دارند که بگویند هنوز هم مذاکره می‌تواند التیام‌بخش این وضعیت باشد.

فریدی، تلاش جهادی، وفاق و همدلی در داخل کشور را رمز پیروزی و موفقیت در شرایط کنونی بیان کرد و گفت: انقلابی که شعارش این بود، هیچ نفعی برای مسوولان نخواهد داشت، اما متاسفانه برخی در این نظام نشان می‌دهند که نفع فردی بر نفع اجتماعی تقدم پیدا کرده است.

این فعال دانشجوی دانشگاه بناب با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات کشورمان باید قدری تامل و حقیقت‌طلب باشیم که از ویژگی‌های انقلابی‌گری است، اضافه کرد: تاریخ باید درس عبرت برای نویسندگان مذاکره با آمریکا باشد و بر این اساس برای اینکه بتوانیم روی پای خود بایستم، باید به توان ملی و جوانان این سرزمین باور داشته باشیم.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر