کد خبر: 916695
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: بارندگی در استان ۲۷ درصد افزایش داشته، اما سدهای استان با کاهش ورودی آب مواجه هستند.

مجتبی جلیل‌زاده  در کارگروه گردشگری و خدمات سفر هشترود، اظهار کرد: بارندگی در استان ۲۷ درصد افزایش یافته اما سدهای استان با کاهش ورودی آب مواجه هستند.

وی میانگین مصرف آب در استان را بسیار بالاتر از میانگین دنیا دانست و گفت: در استان به ازای هر نفر230 لیتر آب در روز مصرف می‌شود که استاندارد مصرف روزانه برای هر نفر 160 لیتر است.

جلیل‌زاده اضافه برداشت از چاه‌های مجاز آب را آسیب به منابع آب‌های زیرزمینی دانست و برای جلوگیری از اضافه برداشت‌ها نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های آب را برای امسال ضروری دانست.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یادآور شد: شهرستان هشترود رتبه اول در بخش آبزی پروری در استان را دارد و سد سهند هشترود در صورتی که آلودگی محیطی نداشته باشد، می‌تواند به پرورش ماهی اختصاص داده شود و به مجتمع تفریحی گردشگری بزرگ استان تبدیل شود.

وی گفت: سدهایی که با هدف تأمین آب شرب ایجاد شده برای پرورش ماهی امکان‌پذیر نیست.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز از صدور 70 مجوز بوم‌گردی از اول سال‌جاری در استان خبر داد و افزود: 50 مجوز هم در دست بررسی است.

فرشاد رستمی افزود: برای رویداد تبریز2018 نزدیک به 163 رویداد، 200 منطقه طبیعت گردی و پنج مسیر گردشگری با اعتبار 7 هزار میلیارد پیش‌بینی شده بود که نهایتاً در استان یک‌هزار و 500 میلیارد تصویب شد اما پس از کش و قوس در راهروهای مجلس و سازمان برنامه و بودجه و با خشکسالی بودجه 680 میلیارد ریال ابلاغ شد.

انتقاد از افزایش میزان عوارضی در آزادراه پیامبر اعظم(ص) 

رستمی با انتقاد از افزایش میزان عوارضی در آزادراه پیامبر اعظم(ص) گفت: متاسفانه اکثر مسافران ورودی به استان از این افزایش گله دارند و نبود سرویس بهداشتی و کمپ‌های استراحتگاهی مزید بر این گله‌مندی است.

کم لطفی به مرکز سایت قلعه ضحاک با قدمت چندین هزار ساله

امین امینیان، فرماندار هشترود نیز از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث پل معلق در قلعه ضحاک خبر داد و افزود: مرکز سایت قلعه ضحاک با قدمت چندین هزار ساله متاسفانه مورد کم لطفی قرار گرفته است.

وی از سرمایه‌گذاری 3 میلیارد ریالی از اعتبارات متمرکز گردشگری طی سال‌جاری در احداث تفرجگاه، سرویس بهداشتی و نمازخانه در این قلعه خبر داد.

انتقاد از افزایش عوارضی در آزادراه پیامبر اعظم(ص)در محدوده شهرستان هشترود تا بستان‌آباد 

امینیان، از افزایش عوارض در آزادراه پیامبراعظم(ص) در محدوده شهرستان هشترود تا بستان‌آباد انتقاد کرد و گفت: مسافران هشترودی هم باید در این عوارض، عوارضی بدهند هم در عوارضی تبریز بستان‌آباد که ظلم مضاعف است.

وی گفت: در مصوبه جلسه آزادراه‌های کشور و مدیرکل راهداری بر کاهش عوارض در این مسیر تاکید شده بود، اما هنوز اجرایی نمی‌شود.

امینیان خواستار ایجاد تقاطع همسطح یا به صورت یک‌طرفه در مسیر تبریز به زنجان برای بقعه بایزید بسطامی در روستای تارقلی شد و بیان داشت: نبود راه ورود و خروج از آزادراه باعث شده مسافران نتوانند از این بقعه بازدید داشته باشند.

فرماندار هشترود از برگزاری جشنواره ورزش‌های آبی و ماهی‌گیری در سد سهند خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر