کد خبر: 916667
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
احضار وزیر ورزش و رئیس بانک مرکزی به مجلس
نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار پاسخگویی سریع وزیر ورزش و جوانان و همچنین رئیس بانک مرکزی در خصوص اختصاص ارز دولتی به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال شده‌اند.
شیوا نوروزی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار پاسخگویی سریع وزیر ورزش و جوانان و همچنین رئیس بانک مرکزی در خصوص اختصاص ارز دولتی به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال شده‌اند. با اینکه پیش از این اعلام شده بود هرگونه اختصاص ارز دولتی از سوی بانک مرکزی به باشگاه‌های ورزشی خلاف مقررات جاری نظام بانکداری در حوزه ارزی است و در صورت هرگونه تخلف پرونده متخلفان به دستگاه‌های نظارتی و قضایی ارجاع می‌شود، اما با توجه به اظهارنظر‌های مسئولان باشگاه استقلال و همچنین اعتراض برخی نمایندگان ملت به این مسئله به نظر می‌رسد در آشفته‌بازار ارز تخلفی جدی به نفع سرخابی‌ها رخ داده است.

مجوزی در کار است؟!

پس از اینکه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از تأمین ارز مورد نیاز قرمز‌ها برای پرداخت طلب بازیکنان خارجی از سوی بانک مرکزی خبر داد، حسن زمانی عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال هم در گفت‌وگو با روزنامه ایران ورزشی صراحتاً از مساعدت بانک مرکزی به آبی‌ها در تأمین ارز سخن گفت: «ما اساساً به سراغ بازار سیاه نمی‌رویم، چون غیرقانونی است. ما یک راه‌حل ساده را در پیش خواهیم گرفت و آن هم بانک مرکزی است. قطعاً ارز مورد نظر را از بانک مرکزی تهیه خواهیم کرد. استقلال باشگاهی مردمی و بزرگ است و باید از طریق قانونی منابع‌اش تأمین شود. ما هم رایزنی‌ها لازم را انجام داده‌ایم و مشکلی در این راه وجود ندارد.»
البته پیش از این هم پندار توفیقی، معاون ورزشی باشگاه استقلال از همکاری بانک مرکزی سخن گفته بود: «با تعاملی که بین وزارت ورزش و بانک مرکزی ایجاد شده، قرار است تخفیفی برای تهیه ارز که مقدار آن زیر ۵۰۰ هزار دلار باشد داده شود.» همین اظهارنظر‌ها کافی بود تا نمایندگان مجلس نسبت به این قضیه حساس شوند. علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران از جمله افرادی است که خواهان پیگیری این موضوع شده است: «این اقدام باشگاه استقلال که اخیراً رسانه‌ای شده، به هیچ‌وجه قابل دفاع نیست و مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در این باره باید پاسخگوی مجلس باشند. این اقدام باشگاه استقلال در چنین شرایط اقتصادی هیچ جای توجیهی ندارد. در مقطع کنونی که کشور با مشکل جدی ارزآوری مواجه است نباید ارز دولتی صرف چنین موارد پیش‌پا افتاده‌ای شود. در چنین شرایطی حتی به خدمت گرفتن بازیکن خارجی نیز در این مقطع منطقی به شمار نمی‌آید.»
باشگاه استقلال روز یک‌شنبه در خبری اعلام کرد مالیات دو بازیکن خارجی خود یعنی مامه تیام و سرور جباروف را پرداخت کرده است. قدس آنلاین در گزارشی مدعی شد برخی نمایندگان تلاش می‌کنند تا با ارسال نامه‌ای به هیئت‌رئیسه مجلس ضمن بررسی خارج از نوبت این مسئله، سلطانی‌فر و سیف را برای پاسخگویی به بهارستان بکشند.

کرواسی ارزان‌تر از ایران

با بالا گرفتن انتقاد‌ها از برگزاری اردوی پیش‌فصل پرسپولیس در کرواسی، حمیدرضا گرشاسبی با اظهارنظری عجیب از تصمیم مدیریتی‌اش حمایت کرد. سرخپوشان به‌رغم مشکلات شدید اقتصادی کشور به زادگاه برانکو ایوانکوویچ رفته‌اند و اردوی خود را در زاگرب برپا کرده‌اند و در جریان همین اردو با تیم‌های ناشناخته مصاف می‌دهند. یکی از این تیم‌ها حتی دروازه‌بان هم نداشت و سنگربان ذخیره پرسپولیس درون دروازه آن‌ها ایستاد! با این حال نه مشکل اقتصادی و نه حریفان محلی هیچ‌کدام از نظر مدیرعامل باشگاه اهمیتی ندارد تا جایی که این اردو را خوب و به صرفه می‌خواند: «برخی به ما گفته‌اند چرا خارج از کشور اردو زده‌اید، اردوی ما در کرواسی خیلی ارزان‌تر از برخی از مکان‌های داخلی بود. بعد از آن هم ما کجا اردو می‌زدیم، در داخل کشور جای مناسبی برای اردو زدن نداریم. ضمن اینکه باید به این نکته هم توجه کنیم که پرسپولیس به هر شهرستانی که برود، هواداران به محل تمرین و هتل تیم هجوم می‌آورند و دیگر اسم آن را نمی‌توان اردو گذاشت. ما حتی برای بازی‌های لیگ هم زمانی که به شهرستان می‌رویم به دلیل هجوم هوادارانمان تمرین روز قبل بازی را لغو می‌کنیم، به همین دلایل خواهش می‌کنم منصفانه قضاوت کنید.»
با اینکه گرشاسبی هنوز نمی‌داند برگزاری اردو در کشورمان نیاز به ارز ندارد، باید به او یادآوری کرد که هزینه اردوی کرواسی قرمز‌ها ۱۰۰ هزار یورو اعلام شده است!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار