کد خبر: 916635
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
قاسم حبیب‌زاده
افکار عمومی جامعه نگران است، اما ناامید نیست، نگران آن است که عده‌ای مفسد اقتصادی با رانت‌هایی که در اختیار دارند خون مردم را می‌مکند و ظاهراً از حاشیه امنی برخوردارند و اراده‌ای جدی برای برخورد با آنان مشاهده نمی‌کنند. از طرفی می‌دانیم جریان‌های سیاسی و افراد آن‌ها که در مسند‌های حکومتی قرار می‌گیرند تا حد زیادی تابع افکار عمومی هستند و متأثر از آن عمده اقدامات خود را شکل می‌دهند. افکار عمومی اکنون می‌داند که چه می‌خواهد و اولویتش چیست، اما در بیان آن و تبدیل آن به خواست و مطالبه عمومی دچار سردرگمی است چرا که ابزار و امکاناتی که به افکار عمومی شکل و جهت می‌دهند مانند رسانه‌ها در اختیار کسانی است که منافع مردم برای آنان از اهمیت چندانی برخوردار نیست بلکه به دنبال بهره‌برداری سیاسی و اقتصادی از وضعیت و شرایط پیش آمده هستند، البته امروزه بخشی از ابزاری که افکار و اذهان مردم را جهت می‌دهند، عمومی شده و در اختیار همه قرار دارد.
دسترسی عمومی به اینترنت و شبکه‌های پیام‌رسان شرایطی فراهم کرده که هر سلیقه و تفکری می‌تواند با بهره‌گیری از آن‌ها به ترویج افکار و دیدگاه‌های خود بپردازد و اولویت‌های خود را به عنوان خواست عمومی مطرح نماید.
جریان انقلابی و تریبون‌داران آن‌ها نیز با استفاده از این ظرفیت می‌توانند خواست اکثریت مردم را به مطالبه غالب جامعه تبدیل نمایند. همچنین می‌توانند آدرس‌های غلط را اصلاح کرده و افرادی را که مسئول وضع موجود هستند در معرض افکار عمومی قرار دهند تا پاسخگوی عملکرد خود باشند. نباید بر مسئولی که با ضعف تدبیر یا سوءتدبیر اقتصاد کشور را به دره نزدیک کرده است مماشات کرد، چرا که رحم به آن‌ها عین ظلم به مردم است، مردم باید مسئول مستقیم هر مسئله‌ای را به درستی بشناسند و بدانند چگونه او را بازخواست کنند، نه آنکه حکومت و نظام جور برخی مسئولان ناکارآمد را تحمل کند. اجرای سریع عدالت انقلابی نسبت به اخلالگران اقتصادی و مسببان وضع موجود در بخش‌های مختلف حکومتی خواسته اکثریت جامعه است که مسئول اجرای آن صرفاً قوه قضائیه نیست، هرچند این قوه قدرالسهم بیشتری در اجرای عدالت انقلابی دارد و تعلل در آن، جبران‌ناپذیر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار