کد خبر: 916586
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
گفت وگوی «جوان آنلاین» با عضو شورای فنی کشتی فرنگی:
تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با کسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز قهرمان رقابت های جهان شد .این دوره از رقابت ها که در زاگرب کرواسی برگزار شد تیم ملی کشورمان برای سومین سال توانست با اقتدار عنوان قهرمانی را از آن خود کند

سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با کسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز قهرمان رقابت های جهان شد .این دوره از رقابت ها که در زاگرب کرواسی برگزار شد تیم ملی کشورمان برای سومین سال توانست با اقتدار عنوان قهرمانی را از آن خود کند. پیش از این نوجوانان تیم ملی آزاد هم توانسته بودند پس از ۲۲ سال عنوان قهرمانی را کسب کنند.

در این دوره از رقابتها امیرحسین خوانساری و محمد نصرتی در اوزان 55 و 92 کیلوگرم مدال طلا کسب کردند و سجاد عباس پور و شاهین بداغی در اوزان 48 و 60 کیلوگرم هم مدال نقره و دو مدال برنز هم توسط حسین قاسمی و محمد ناقوسی در اوزان 65 و 80 کیلوگرم کسب شد. تیم ملی نوجوانان در نهایت با کسب ۱۳۰ امتیاز قهرمان شد . تیم های روسیه و ترکیه هم دوم و سوم شدند.

در این دوره در وزن ۴۵کیلوگرم امیرضا ده بزرگی نتوانست در حد انتظار ظاهر شود در حالی که کشتی گیر ازبک را ۶ بر یک شکست داده بود برای کشتی گیر بلغارستان شکست خورد و در نهایت عنوان بهتر از پنجمی کسب نکرد. در ادامه در وزن ۴۸ کیلو عباس پور که تا مرحله فینال تمام رقبای خود را با اقتدار شکست داده بود در فینال در یک کشتی نزدیک در حالی که به تساوی ۴ بر ۴ رسید اما در نهایت مغلوب شد تا مدال نقره را بر گردن بیاویزد.

بی شک یکی از ضعیف ترین کشتی گیران ما در وزن ۵۱ کیلو بود. جایی که ایمان محمدی برای کشورمان روی تشک رفت.او با ارائه کشتی های ضعیف در این دوره از رقابتها دوازدهم شد.

در ۵۵ کیلو امیر حسین خوانساری برای رسیدن به فینال کشتی گیرانی چون گینه ،رومانی،ازبک را شکست داد وراهی فینال شد.وی در دیدار پایانی توانست گئورگی پرتایا از گرجستان با نتیجه 7 بر صفر شکست دهد و صاحب مدال طلا شود.

شاهین بداغی در ۶۰ کیلوگرم در نیمه نهایی با ۶ بر یک از سد کشتی گیر هند گذشت و در فینال برابر سرهات کایریک از کشور ترکیه قرار گرفت که مغلوب شد و مدال نقره را کسب کرد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم حسین قاسمی برای کشورمان روی تشک رفت.او در این رقابتها به خاطر باخت برابر کشتی گیر روسی در گروه بازنده ها قرار گرفت اما در شانس مجدد توانست با نتیجه ۷ بر صفر خویچا آنانیدزه از گرجستان را شکست دهد و در نهایت و به مدال برنز دست یابد. در وزن 71 کیلوگرم هم محمدمهدی هداوند با ارائه یه کشتی ضعیف از مسابقات حذف و یازدهم شد.
۸۰کیلوگرم محمد ناقوسی تا مرحله نیمه نهایی خوب کار کرد اما در مصاف با تسوپوراشویلی از گرجستان ۷ بر یک شکست خورد و در نهایت به مدال برنز رسید.

در وزن ۹۲کیلوگرم محمد نصرتی تا فینال همه حریفانش را شکست داد و در دیدار فینال برابر میلیشین از روسیه پیروز شد و صاحب مدال طلا شد.  اما در آخرین وزن ۱۱۰کیلوگرم محمدرضا عبدیان همان ابتدا برابر کشتی گیر لهستانی مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی درباره قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان کشورمان در مسابقات جهانی کرواسی گفت:‌ کسب مقام قهرمانی جهانی هم در کشتی آزاد و هم در کشتی فرنگی پس از ۲۲ سال بصورت همزمان، با وجود بی‌مهری‌های داخلی و خارجی که نسبت به کشتی وجود دارد پیام بزرگی برای تمام نونهالان و نوجوانان کشور دارد که با صرف کردن فعل خواستن می‌توان خیلی از محدودیت‌ها را از پیش‌رو برداشت و به موفقیت‌های بزرگ هم نائل شد.نوجوانانی که امروز قهرمان جهان شدند قهرمانان ملی ما در المپیک‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ خواهند بود که امیدوارم تا وقتی پیراهن تیم ملی را بر تن دارند با آبرو و عزت برای ایران افتخارآفرینی کنند.

بهرام مشتاقی عضو شورای فنی کشتی فرنگی درباره قهرمانی نوجوان در کرواسی در گفت و گو با "جوان آنلاین" گفت: این نتیجه ۵ سال زحمت فدراسیون هم در کشتی آزاد و هم در کشتی فرنگی است که امروز نتیجه داده است. ما همواره با برنامه ریزی هایی که در فدراسیون داشتیم باعث شده تا این قهرمانی ها بدست آید.این نوجوانان بعد از ۲۲ سال قهرمان شدند اما مسئولان الان کجا هستند که ببینند.

وی با انتقاد از مسئولین ورزشی کشور گفت: الان فقط مد شده تا یک قهرمانی بدست می آید همه سریع پیام تبریک می دهند.این چه وضعی است که برای این بچه ها کسی به فرودگاه نمی آید اما سریع پیام تبریک تو فضای اجتماعی می دهند. این رویه درست است؟ بچه های نوجوان امروز آینده سازان فردا هستند.شعاری صحبت نمی کنم اما تو کشتی یه نفر یک دفعه کشتی گیر نمی شود. باید تمام مراحل را سلسله وار بگذراند.همین بچه ها فردا باید در رده های بزرگسالان به میدان بروند. چقدر تبعیض بین ورزش ما وجود دارد. ما در مسابقات جام جهانی فوتبال با یک گل به خودی برابر مراکش برنده شدیم ۶۰۰ هزار دلار پاداش طی ۴۸ساعت پرداخت شد اما پاداش بچه های کشتی بعد از ۳ سال نصفه و نیمه پرداخت شد. من نمی دونم چرا مسئولان ما اینقدر نگاه شان فوتبالی است .واقعا نمی خواهم گله کنم اما آقای داورزنی طی گفت و گویی عنوان کرده بود که من اطلاعی از بازگشت ملی پوشان تیم ملی نوجوان آزاد نداشتم.نمی دانم این چه بهانه ای است که می آوردند. مگر می شود یک مسئول وزارتی از قهرمانی تیم که بعد از ۲۲ سال که کسب شده بی اطلاع باشد اما بعد از شکست برابر اسپانیا به خاطر خوب بازی کردند فوتبالیست ها پیام تبریک دهند. هیچ جای دنیا با ورزشکاران شان این طوری برخورد نمی کنند.

مشتادقی در ادامه افزود: چند روز دیگر مسابقات آسیایی جاکارتا را پیش رو داریم.همه از ما انتظار مدال طلا دارند.اما الان یکی پیدا نمی شود و الان حال مان را بپرسد.سال پیش کشتی در دنیا نهم شد همه ایران فدراسیون ، کشتی را کوبیدند اما حالا که قهرمان شدیم یکی به فرودگاه نیامد. همه مسئولان از کشتی فقط انتظار دارند و هر چقدر کشتی ما قهرمان دنیا شود کسی حمایت نمی کند. ما معمولا روزانه ۲۰۰ کشتی گیر در اردوها حضور دارند که هزینه هر کدام تقریبا ۱۵۰ هزار تومان است چه کسی باید این هزینه را پرداخت کند.بودجه کشتی را هم که کمتر از سال های قبل کردند حالا با تمام این اوصاف کشتی نوجوانان هم در فرنگی و آزاد بعد از ۲۲ سال قهرمان شده ، حالا واقعا این کشتی جای حمایت ندارد، خواهشا مسئولان کمی به خودشان بیایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار