کد خبر: 916532
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی:
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: به مرغهای استان هیچ هورمونی تزریق نمی شود.

کامیار داهیم با اشاره به اینکه در هیچ کدام از مرغداری های استان از هورمون و آنتی بیوتیک استفاده نمی شود، خاطرنشان کرد: رشد سریع و بازدهی مناسب مرغ گوشتی در واحدهای پرورش صنعتی مربوط به عواملی همچون اصلاح نژاد، تنظیم جیره، محیط پرورش و سایر اصول علمی در این صنعت است.

وی اظهار کرد: با وجود افزایش نرخ ارز قیمت فراورده های دامی چندان تغییر نداشته و هیچ مشکلی در تامین فرآورده های دامی دراستان مشاهده نمی شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به ذبح 8 میلیون و860 هزارو 313 قطعه طیور در کشتارگاه های استان در سال گذشته افزود: از این تعداد مقدار 18هزار و 606 تن گوشت مرغ استحصال شده که تعداد 71 هزار و 411 قطعه طیور غیر قابل مصرف تشخیص داده شده که توسط بازرسان بهداشتی این اداره کل ضبط و معدوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه در 3 ماهه اول سال جاری 27 هزار و 801 راس دام سنگین و سبک در استان ذبح شده است، تصریح کرد: 2 هزار و 763 تن گوشت قرمز در 3ماهه اول سال 97 در کشتارگاه های دام استان توسط بازرسین بهداشتی و شرعی استحصال شده است.

داهیم به بازرسی های انجام شده در در راستای کنترل و نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی و حفظ سلامت شهروندان اظهار کرد: در 3 ماهه اول سال جاری 21 هزارو و796 نوبت از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی شامل مراکز بسته بندی انواع گوشت قرمز و سفید، فروشگاه های زنجیره ای و سوپر مارکت های عرضه کننده گوشت مرغی و قصابی ها بازرسی شده است.

وی اضافه کرد: در 3 ماهه اول سال جاری مقدار 36 هزارو 642 کیلوگرم انواع فراورده های خام دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی از مراکز عرضه تولید ، نگهداری ضبط و معدوم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر